Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 48

Ämne: 2011 års första tur

  1. #31
    Medlem basemans avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    25
    Har börjat pendla till jobbet med Wilden nu...lite kyligt på morgonen...men vid lunch igår var det sol och 10 grader...så då skippar man lunch och åker lite istället

  2. #32
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Hade nog inte haft nagra problem med kyla pa morgonen om jag hade haft cykeln med mej hit till etiopien dar jag ar for tillfallet...

    tycker det ar valdigt lite motorcyklar har och dom flesta man ser ar suzuki ts185 eller 125...

    hoppas snon gor ett bra jobb med att forsvinna tills jag ar tillbaka...

  3. #33
    Medlem triumphtobbes avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Skåne, Löberöd
    Inlägg
    70

    Skåne vägar!

    Jodå vi har kommit igång ordentligt i Skåne. Jag har nog kört 8-10 gånger nu. Men nu har det blivit en ren katastrof med vägarna här nere.
    Det är Bönderna!
    Just nu ska det kastas ut gödsel på åkrarna och traktorerna med dubbla däck bak kör kors och tvärs över vägarna till sina olika fält.
    De däcken drar med sig lera flera hundra meter!
    Tro inte att de gör vid efter sig heller! Till och med bilar kan kana av vägen!

    Imorgon börjar vi med vår vanliga Onsdagsrunda om nu vädret håller i sig vill säga!

    Tobbe.
    http://mcskane.blogspot.com/

  4. #34
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Såg en VFR och en Varadero på Bodenvägen idag (Saarela?) men min hoj står med endurodubbarna på i förrådet. =( Hade tänkt slänga på landsvägsdäck på Tenerén i sommar då vi har planerat lite resor till Norge bland annat men inte hunnit beställa än. Funderar på att slänga på ett halvhyfsat MT21 fram och ett bedagat Karoo bak i väntan på de nya däcken. Har aldrig bytt däck själv förut så man kanske skulle passa på att lära sig?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #35
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Ja nu är äntligen första turen gjord. Skyndade hem efter jobbet, skruvade i batteriet och startade upp henne... sen blev det en lugn tur på ett par mil med en övningskörande Sigglet och tillhörande handledare... härligt härligt...

  6. #36
    Imorgon fredag ska jag hämta hojen från broderns garage. Det blir efter jobbet vid 16-tiden. Så skoj!

  7. #37
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    är en del grus på vägarna men eftersom hela umeå är ett ända stort vägarbete så är det väll bara att gilla läget...

  8. #38
    Ja, otroligt va mycke vägarbeten. Ska ta det försiktigt pga gruset och vägarbetena imorgon. Blir nog mest troligt bara att köra hem den direkt till mitt garage.

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Såg en VFR och en Varadero på Bodenvägen idag (Saarela?) men......

    Neeeh, har inte ens hunnit ta ut hojen
    ......konstigt egentligen

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    är en del grus på vägarna men eftersom hela umeå är ett ända stort vägarbete så är det väll bara att gilla läget...
    Otroligt vad trafik och vägarbeten vid värmeverket. Men har då fått hem hojen nu. Så blir väl en bättre tur i helgen och då ska jag undvika att köra åt det hållet

Liknande ämnen

  1. 60+ träff Maj 2011
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 16:21
  2. MC-OLYCKOR år 2011
    Av Sepe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 138
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 09:58
  3. Ny mc-utrustning 2011?
    Av pewa i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 20:03
  4. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12
  5. MC-Nyheterna 2011
    Av Mats Liifv i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 08:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •