Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 45

Ämne: Mest sålda modellerna 2010

  1. #21
    Konstigt! Tycker det borde finnas en marknad för billiga scootrar. Kineserna bygger väl biliga sådana. Men vi svenskar kanske tänker mera på statusen att ha stor hoj av fint och dyrt märke.

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Jag tycker inte det är så konstigt,visst det finns väl många som köper billiga kineser och åker på till jobbet,men till annat så är väl det inte så mycket att ha.Visst det kanske är status för många att åka på ett känt märke, (som det är med bilar,Bmw,Mercedes,och så kallade trotoar jeepar).Men vi andra som andvänder hojen,på resor,och kör mycket,då vill man ju ha riktiga grejer.Snart mässa då får vi se vad som står på tapeten

  3. #23
    Vist finns det hojar och moppar från Sydkorea oxå? De borde ju komit längre i kvaliteten. Deras bilar verkar ju funka.

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Vist finns det hojar och moppar från Sydkorea oxå? De borde ju komit längre i kvaliteten. Deras bilar verkar ju funka.
    Tror mer på Koreanska hojar än på Kinesiska för min del. Bilarna funkar i alla fall utmärkt. Kör en Hyundai Getz sedan åtta år. Bara bytt ett par glödlampor under den tiden, förutom den vanliga servicen. Helt nöjd!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Konstigt! Tycker det borde finnas en marknad för billiga scootrar. Kineserna bygger väl biliga sådana. Men vi svenskar kanske tänker mera på statusen att ha stor hoj av fint och dyrt märke.
    I många städer så är skotern det enda praktiska alternativet. Den som har varit i Rom vet.
    Tror nog att både Honda och Kymco säljer sina skotrar i mängder.

    I Frankrike, tex, så räcker det med ett vanligt bilkörkort för att få köra skoter upp till 125 cc.
    En skoter som har 50 cc (EU moppe 45 km/h) är för slö för att hänga med i stadstrafiken och de är bara ivägen för bilarna och dessutom så får de inte köra på cyklebanor. Totalt obrukliga fordon. Mer hästar och säg upp till 60-70 km/h för de som har körkort.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #26
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror mer på Koreanska hojar än på Kinesiska för min del. Bilarna funkar i alla fall utmärkt. Kör en Hyundai Getz sedan åtta år. Bara bytt ett par glödlampor under den tiden, förutom den vanliga servicen. Helt nöjd!
    Korea gör väl några större hojar, har inte träffat någon som kör sån?
    Jan

  7. #27
    Ja, visst gör de några typ 400-kubikare eller nåt sånt?

  8. #28
    Ja, även 650. Tror det är nån här på forumet som har en sådan.

  9. #29
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Korea gör väl några större hojar, har inte träffat någon som kör sån?
    Bland annat finns det en kopia på Suzukis SV650. Görs av Hyosung, om jag inte missminner mig. Finns säkert fler modeller och tillverkare. Har inte satt mig så mycket in den delen av marknaden.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #30
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Reagerade på samma sätt. En ER-6 pekas ju på de flesta häftiga mc-forum ut som ungefär lika upphetsande som en Volvo 240 -78, med 42000mil på mätaren.
    Men, det är tydligen vad folk vill ha!
    Man drömmer om en hoj med litermotor och +200hk - men köper något mer vettigt..
    Har ingen uppfattning eller kunskap om försäkringsläget för en ER-6. Den kanske är billig att försäkra? Inte helt oväsentligt för en yngre person..
    Förmodligen av såna som aldrig har kört hojen. Många vill ha en billig och snygg hoj, då passar ER6 an perfekt. Köpte själv en ny 2006, skitkul hoj.
    Den kallas nybörjarhoj, ack så fel. Jag har kört hoj i över 30 år och jag njöt av varje mil!
    Den har billig försäkring också!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

Liknande ämnen

  1. Mest prylar på hojen vinner!
    Av Grusbusen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-05-13, 09:24
  2. God Jul 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 12:20
  3. MC-LIVE 2010
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 22:24
  4. De 15 mest sålda hojarna 2009
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 11:47
  5. Vad värdesätter du mest hos en hoj?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 07:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •