Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 45

Ämne: Mest sålda modellerna 2010

  1. #31
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jag kan inte fatta att Kawasaki er6:an är så poppis. Har provkört den (ja, jag är en kort tjej och borde gilla den), men hela hojen är ju för... kort och känns som en leksak.

    Provkörde Yamaha xj6:an samtidigt och där finns en bra hoj! Fyrcylindrig, går mjukt och fint och känns som en "riktig" hoj. Finns ju både som naken och touring. Hade jag inte haft den hoj jag har nu skulle jag helt klart köpt en Yamaha.

    Nån som har någon förklaring till fenomenet er6?
    Har själv en ER6a som förstahoj. Ångrar inte köpet, även om jag kommer att byta nu till våras (har haft den i 1,5 år).

    Anledning till att jag köpte den var:
    Påstås vara en bra nybörjarhoj
    ABS
    Låg inköpspris (köpte begangnad)
    Låg försäkringspremie
    Fint utseende (tyckte jag då=)

    Köpte den innan jag ens hade tagit körkort, så jag kunde inte provköra. Och då ville jag inte lägga en massa pengar på någonting som jag inte var helt hundra på jag skulle gilla. Sen tror jag att det är lite av en självuppfyllande profetia också: alla säger att det är en bra nybörjarhoj och som nybörjare har man ingen aning och kan inte bedömma det, så man köper den..

    Killen köpte förövrigt en Yamaha XJ6-n (fanns inte än när jag köpte ER6an) så jag har kört den också. Inte min grej. Fyrcylindrig för mig betyder ingen karaktär, det känns nästan som en automatlåda, man behöver ju knappt växla=)

  2. #32
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Ojdå....nu blir det nya hojar överallt

    Vad blir det för hoj med karaktär?


    Let me guess..........en Triumph eller Norton?
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #33
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Ojdå....nu blir det nya hojar överallt

    Vad blir det för hoj med karaktär?


    Let me guess..........en Triumph eller Norton?
    Vet faktiskt inte än vad det kommer att bli.. Drömmen skulle ju vara en street triple r, men just nu lutar det mot att jag väntar tills den kommer med ABS. Vilket antagligen blir nästa eller nästnästa år.. Speeden har ju kommit med ABS det här året. Har provsuttit den, men det är inte riktig min grej. Lite för tung, lite för stor, lite för mycket hästkrafter=)

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jag kan inte fatta att Kawasaki er6:an är så poppis. Har provkört den (ja, jag är en kort tjej och borde gilla den), men hela hojen är ju för... kort och känns som en leksak.

    Provkörde Yamaha xj6:an samtidigt och där finns en bra hoj! Fyrcylindrig, går mjukt och fint och känns som en "riktig" hoj. Finns ju både som naken och touring. Hade jag inte haft den hoj jag har nu skulle jag helt klart köpt en Yamaha.

    Nån som har någon förklaring till fenomenet er6?
    Är inte er6:an en körskolehoj ? Kan ju vara en av anledningarna till att den säljer bra.Är man tjej och lite kort finns där väl inte så mycket att välja mellan dvs om man inte vill ha coustom.Har inte själv testat cykeln,men onekligen säljer den bra.

  5. #35
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Är inte er6:an en körskolehoj ? Kan ju vara en av anledningarna till att den säljer bra.Är man tjej och lite kort finns där väl inte så mycket att välja mellan dvs om man inte vill ha coustom.Har inte själv testat cykeln,men onekligen säljer den bra.
    Tror inte att den används som körskolehoj så mycket. Om inget annat är den inte tillåten som uppkörningshoj för tung mc, den har ju bara 650 ccc.

  6. #36
    Medlem classe8s avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    skåne
    Inlägg
    52
    Angående ER6 så provade jag den för några år sedan men tyckte den var något för liten. jag valde istället BMW F800S vilken var lite dyrare men största delen får du igen vid försäljning. dessutom mycket låg bränsleförbrukning och lägre försäkringskostnad gör att total kostnaden blev likvärdig mot om jag valt ER6.
    Kinesisk moped vågar jag knappt köra, att köra kinesiskt 100 knyck går fetbort. Taiwaneser och koreaner är nog lite bättre.

  7. #37
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av swischmc Visa inlägg
    Jag kan inte fatta att Kawasaki er6:an är så poppis. Har provkört den (ja, jag är en kort tjej och borde gilla den), men hela hojen är ju för... kort och känns som en leksak.

    Provkörde Yamaha xj6:an samtidigt och där finns en bra hoj! Fyrcylindrig, går mjukt och fint och känns som en "riktig" hoj. Finns ju både som naken och touring. Hade jag inte haft den hoj jag har nu skulle jag helt klart köpt en Yamaha.

    Nån som har någon förklaring till fenomenet er6?
    Jag har själv köpt en ER6F och jag är 192 lång och tycker inte den känns för liten. Tycker det verkar vara en riktigt bra ingångshoj för både tjejer och killar. Den har fått mycket bra betyg i alla tester jag har sett, och jag tycker den är riktigt snygg! Går ju givetvis inte att jämföra med dom större hojarna. Men man får en riktigt schyst hoj till ett mycket bra pris, både att köpa och försäkra.

  8. #38
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Vet faktiskt inte än vad det kommer att bli.. Drömmen skulle ju vara en street triple r, men just nu lutar det mot att jag väntar tills den kommer med ABS. Vilket antagligen blir nästa eller nästnästa år.. Speeden har ju kommit med ABS det här året. Har provsuttit den, men det är inte riktig min grej. Lite för tung, lite för stor, lite för mycket hästkrafter=)
    Ducati Monster 696 abs, den italienska karaktären får du på köpet

    jag kanske är något partisk
    KTM 950SM

  9. #39
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag har själv köpt en ER6F och jag är 192 lång och tycker inte den känns för liten. Tycker det verkar vara en riktigt bra ingångshoj för både tjejer och killar. Den har fått mycket bra betyg i alla tester jag har sett, och jag tycker den är riktigt snygg! Går ju givetvis inte att jämföra med dom större hojarna. Men man får en riktigt schyst hoj till ett mycket bra pris, både att köpa och försäkra.
    Kul att du hittat en hoj som du trivs med. Ovanligt att någon så lång person som du trivs med en så liten hoj. För mig som är 185 centimeter lång känns dom närmast som mopeder. Känns det rätt för dig så är det rätt. Det är vars och ens egen upplevelse som gäller. Det är dock ganska vanligt att man efter en säsong "vuxit" ur 600-klassen och vill byta upp sig till något större och starkare, om det inte är så att man rent fysiskt är hänvisad till en 600:a
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #40
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kul att du hittat en hoj som du trivs med. Ovanligt att någon så lång person som du trivs med en så liten hoj. För mig som är 185 centimeter lång känns dom närmast som mopeder. Känns det rätt för dig så är det rätt. Det är vars och ens egen upplevelse som gäller. Det är dock ganska vanligt att man efter en säsong "vuxit" ur 600-klassen och vill byta upp sig till något större och starkare, om det inte är så att man rent fysiskt är hänvisad till en 600:a
    Jag skall väl egentligen inte säga för mycket då jag inte har kört den än. Har inte tagit mitt kort än. Men jag har givetvis provsuttit den i affären, och jag tyckte det kändes väldigt bra. Det finns ju till och med ett kitt med lägre sadel och kitt med sänkningssats till just den modellen, så att så liten kan den ju inte vara.....

    Var inne på att börja med en Ninja 250 i från början, så en 650cc räcker gott och väl. Är inte ute efter att köra som någon idiot.

Liknande ämnen

  1. Mest prylar på hojen vinner!
    Av Grusbusen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-05-13, 09:24
  2. God Jul 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 12:20
  3. MC-LIVE 2010
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2010-05-05, 22:24
  4. De 15 mest sålda hojarna 2009
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2010-02-07, 11:47
  5. Vad värdesätter du mest hos en hoj?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 07:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •