Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nästan ny.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40

    Nästan ny.

    Ja, nästan ny är jag ju.. Några dagar gammal.
    Tänkte dra lite kort info om mig, tankar kring mc framtiden etc.

    Är 27 år gammal och bor i en mellanstor by, 40.000 invånare, på västkusten.
    Bor tillsammans med min sambo i en vinterbonad sommarstuga á 40kvm, litet
    men lagom för två vars mål är att ha så små utgifter som möjligt. Får trösta oss
    med en ordentlig havsutsikt, frisk tångluft, saltstänk på rutorna samt störiga grannar
    i form av studenter som hyr ett antal hus/stugor här omkring.

    Har haft det fina A:et på mitt körkort sen den 13:e Oktober i år och äger för närvarande
    inte någon motorcykel. Siktar på en Triumph av någon sort till våren. Time will tell what
    I'll get. Anledningen till att jag tog mitt MC kort i år, efter att ha funderat på ett sen 16 års
    ålder, är 1: Jag är inte lika fartgalen som förr (bl.a förlorat mitt körkort för fortkörning)
    2: Ekonomin gick ihop 3: Efter 5 veckor på två hjul i Thailand bestämde jag och tjejen
    oss för att dra en minst 2 månader lång MC tur i Europa om 2-3 somrar.

    Jobbat med det mesta i mitt korta liv. Webdesigner, slaktare, byggnadsrivare, ställningsbyggare,
    säljare, djurvårdare, takläggare, sanering med sugbil. Fick även styra en färja mellan
    Malmö - Köpenhamn som 8:a åring men fick inget betalt.

    Neh, nu kallar kaffet. Ha'd.
    Senast redigerat av Methx den 2010-12-13 klockan 21:04.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    8
    Oj, uppkörning i snöstorm? Det gjorde jag när jag fick mitt B, inklusive att backa fast i en snödriva....

    Men.... 13 december... det är ju i dag! Grattis!

    Får väl säga välkommen också fast jag är lika ny som du.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Grönsaksträffen Visa inlägg
    Oj, uppkörning i snöstorm? Det gjorde jag när jag fick mitt B, inklusive att backa fast i en snödriva....

    Men.... 13 december... det är ju i dag! Grattis!

    Får väl säga välkommen också fast jag är lika ny som du.
    ... 13:e oktober... Min hjärna slog nog slint.. Skrivit dagens datum ett par gånger idag
    så det satt liksom etsat på näthinnan..

    Ändrar genast i orginalmeddelande

  4. #4
    Ja, det är lätt hänt att slinta och skriva fel. Tur det finns ändringsfunktion här på forumet :-)

    Skoj att du tagit kortet och ska köpa hoj.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Blir kul att följa din första sommar som hojåkare. Vilka resor och erfarenheter du kommer att göra.

    Kommer du upp till Stockholm är det bara att höra av dig så kan du få guidning på lite trevliga vägar och tips på vad man kan göra.

    Tänkte precis som förra sommaren köra en tidig morgontur genom ett totalt folktomt Stockholm. En mycket speciell upplevelse kan jag säga. Ledde två såna turer i somras. Finns beskrivna på bloggen. Om man inte är så många kan man besöka lite andra platser än när jag ledde BMW-klubbens aktivitet. Vi var drygt femtio hojar och sjuttiofem personer. Häftigt att leda en sån karavan genom stan....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Blir kul att följa din första sommar som hojåkare. Vilka resor och erfarenheter du kommer att göra.

    Kommer du upp till Stockholm är det bara att höra av dig så kan du få guidning på lite trevliga vägar och tips på vad man kan göra.

    Tänkte precis som förra sommaren köra en tidig morgontur genom ett totalt folktomt Stockholm. En mycket speciell upplevelse kan jag säga. Ledde två såna turer i somras. Finns beskrivna på bloggen. Om man inte är så många kan man besöka lite andra platser än när jag ledde BMW-klubbens aktivitet. Vi var drygt femtio hojar och sjuttiofem personer. Häftigt att leda en sån karavan genom stan....
    Låter inte fel, ser fram emot datum för nämnda händelser så man kan börja planera =)

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Methx Visa inlägg
    Låter inte fel, ser fram emot datum för nämnda händelser så man kan börja planera =)
    Vi ska nog kunna få till nåt bra datum framöver. Verkligen en annorlunda upplevelse kan jag garantera. Blev den mest uppskattade aktiviteten på BMW-klubbens årsmöte. I slutet av maj skulle nog kunna vara bra, eller efter midsommar. Däremellan är vi i Österrike några stycken...

    Vi kanske kan träffas på mässan rent av?
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    .....
    Vi kanske kan träffas på mässan rent av?
    Välkommen på forumet! Jag är också ganska ny här. Kämpar så sakteliga (mest beroende på vädret) på med mitt körkort. Tycker som Mats att det vore trevligt och träffa dig och alla andra som kommer upp för mässan -På två hjul- i slutet av januari. Jag vet inte om datum och plats för en eventuell träff för Hojen.nu-gänget är satt än men det dyker väl upp rätt snart här på forumet.
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

Liknande ämnen

  1. Färdig (Nästan)
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-31, 17:33
  2. Omkörd och nästan omkullkörd
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 06:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •