Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Första val!?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av classe8 Visa inlägg
    Funderat något på Thunderbirden. Själv funderade jag länge på speedmastern men saknade något. jag köpte något sportigare men när Thunderbirden kom skaffa jag mig den. Finns nog möjlighet att hitta någon demo till bra pris nu, fanns några förra våren men under sommaren var det svårt att hitta någon utan att betala fullt.http://www.blocket.se/stockholm/Triu...tm?ca=23_4&w=3
    Här har du en som gått 400 mil för 109 tusen:

    http://www.blocket.se/vasterbotten/T...5.htm?ca=2&w=1

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Methx Visa inlägg
    För mig handlar det om ett val av livskamrat (intalar jag mig själv)..
    Kanske därför det är så ångestladdat, trots att det inte blir någon affär
    innan april/maj...
    Riktigt så ödesmättat är inte valet. Du kommer snart ha bytt eller skaffat dig en till hoj. Det är liksom lite av tjusningen med det hela, att köra olika typer av motorcyklar under olika perioder i livet. Så blir det för de flesta. Trodde också i början att "Den här hojen ska jag ha kvar resten av livet!" Så blev det naturligtvis inte. Köpte tre nya hojar på raken innan jag kom till insikten att det skulle vara begagnat som skulle gälla för min del. Har nästan alltid haft en touringhoj och en grus/endurohoj. Kompletterade stallet med en glidare för ett par år sedan. Kul och trevlig hoj, även den. Blev dock så att jag inte körde den tillräckligt mycket för att det ska kännas vettigt att ha den kvar. Får gå vidare till en kompis och jag uppgraderar på grushojssidan istället. Kan inte hitta någon bättre tourer än den jag har för tillfället, så den får rulla vidare.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-12-12 klockan 19:11.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Riktigt så ödesmättat är inte valet. Du kommer snart ha bytt eller skaffat dig en till hoj. Det är liksom lite av tjusningen med det hela, att köra olika typer av motorcyklar under olika perioder i livet. Så blir det för de flesta. Trodde också i början att "Den här hojen ska jag ha kvar resten av livet!" Så blev det naturligtvis inte. Köpte tre nya hojar på raken innan jag kom till insikten att det skulle vara begagnat som skulle gälla för min del. Har nästan alltid haft en touringhoj och en grus/endurohoj. Kompletterade stallet med en glidare för ett par år sedan. Kul och trevlig hoj även den. Blev dock så att jag inte körde den tillräckligt mycket för att det ska kännas vettigt att ha den kvar. Får gå vidare till en kompis och jag uppgraderar på grushojssidan istället. Kan inte hitta någon bättre tourer än den jag har för tillfället, så den får rulla vidare.
    Appropå något helt annat, kikade in din blog o vill bara inflika med ett tips.
    Du kan ändra storleken på ett YouTube klibb genom att ändra i parametrarna width och
    height. Såg att några av dina klipp, kapas i högerkant iom designen på bloggen.

    Ändringen är viktigast i bredd (din blogyta är 410pixlar bred), och där efter ändrar du
    höjd relevant till breddminskningen. Viktigt att komma ihåg bara, höjden kan ligga i
    överkant. Då skapas en automatisk letterbox, men kör du med för lågt värde i height
    får du en croppad bild vågrätt.

    Parametrar:
    <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/b7IirR_-HmA?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/b7IirR_-HmA?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tack för tipset!

    Har justerat, så nu ser det bättre ut. Helt rudis på sånt där så det var utmärkt att få reda på!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Håller med föregående inlägg, man bör inte krånga till det för mycket.

    Som extrem återfallare och ingen riktig pejl på marknaden, var det rena djungeln med alla olika mc-typer som finns, så för att inte bli helt galen satte jag tillslut upp några grundkrav (lite prettovarning-men ändå!)
    1. ABS för jag är ännu ingen bra mc-förare, utan lär mig ständigt......
    2. Inte för tung och klumpig, utan en som jag klarar av att hantera i stadstrafik ( pendling)
    3. Hyfsat ny för jag kan inget om teknik (kan knappt byta dammsugarpåse...)
    4. ca 70.000 i pris

    En ung släktning i Glöteborg, gjorde helt motsatta

    Köpte en fet HD för 150.000 och tog sedan körkort privat och drog ut i Europa på stört....

    Good luck!!

  6. #26
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Man bör lyssna på de råd man får. Vilka man sedan följer är upp till den enskilde att avgöra. Förhoppningsvis tar man sedan ett klokt beslut.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    En ung släktning i Glöteborg, gjorde helt motsatta

    Köpte en fet HD för 150.000 och tog sedan körkort privat och drog ut i Europa på stört....
    Oh hur ser hans motorcykelåkande ut idag?

  8. #28
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Alltså, han tog kortet på försommaren i år , så han har mc:n kvar.

Liknande ämnen

  1. Första hoj
    Av Storm i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-06-07, 16:36
  2. Min första långtouring
    Av Susie i forum Touring
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 17:46
  3. Min första vurpa
    Av Jourtjänst i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2013-07-07, 12:44
  4. Första lektionen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 23:20
  5. Er första hoj
    Av Mymlan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-04-30, 06:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •