Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Ny från Ljusdal

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    8
    Tack, Ove. Jag kan i alla fall skryta med att vara född på 60-talet, det kan väl inte du?
    Får försöka läsa ikapp lite hos er, än har jag bara passerat tranorna 2009....

  2. #12
    välkommen grönsaksträffen
    jag är en 48 årig veteranmotorcykelåkare från kalix. var faktiskt till ljusdal i sommar när vi körde hem en bsa golden flash 650cc från 1954 med sidovagn från stockholm som vi köpt. då övernatta vi i en liten by strax utanför ljusdal hos en kompis i hans sommarstuga stället hette loka
    Senast redigerat av veteranmc den 2010-12-11 klockan 12:19.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    8
    Vet inte var det ligger, men är ju ganska nyinflyttad här. I Kalix hittar jag ännu sämre, har faktiskt aldrig varit så långt norrut! Borde jag skämmas nu?

    I dag är jag på ganska gott humör. Har kollat försäkringspremier, eftersom jag "glömde" göra det tidigare. Det blev en glad överaskning. Nu uppstod frågan om jag ska betala några hundralappar för att få några tior i rabatt. Men det behöver jag inte bestämma i dag.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Grönsaksträffen Visa inlägg
    Vet inte var det ligger, men är ju ganska nyinflyttad här. I Kalix hittar jag ännu sämre, har faktiskt aldrig varit så långt norrut! Borde jag skämmas nu?

    I dag är jag på ganska gott humör. Har kollat försäkringspremier, eftersom jag "glömde" göra det tidigare. Det blev en glad överaskning. Nu uppstod frågan om jag ska betala några hundralappar för att få några tior i rabatt. Men det behöver jag inte bestämma i dag.
    Så du du funderar gå med i SMC för att få rabatten? Man får ju dessutom en trevlig tidning. Jag är med i SMC och är nöjd med det, även om jag kanske inte fått ut så mycket mer än tidningen samt lite granna i rabatt på Bilsport & MC-försäkringen.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    8
    Ja, SMC är väl nästan obligatoriskt.... Tittade lite på deras sida nu, och såg att det har blivit lite förändringar sen sist jag var med. Rabatten var inte via dem, utan en märkesklubb. Lite lustigt att den lokala kontaktpersonen bor bara några kilometer från mig, men ingen jag kände igen. Kanske skulle boka in en dejt och få lite information?

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Grönsaksträffen Visa inlägg
    Ja, SMC är väl nästan obligatoriskt.... Tittade lite på deras sida nu, och såg att det har blivit lite förändringar sen sist jag var med. Rabatten var inte via dem, utan en märkesklubb. Lite lustigt att den lokala kontaktpersonen bor bara några kilometer från mig, men ingen jag kände igen. Kanske skulle boka in en dejt och få lite information?
    Undrar om min MC lärare fick gage för att jag reggade mig hos SMC.
    Han näst intill tvingade på mig ett medlemsskap, men oh andra sidan
    så, ska jag stödja någon organisation, passar en MC främjande
    organisation utmärkt.

  7. #17
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Grönsaksträffen Visa inlägg
    Hej räven!
    Jag har redan hittat ert lilla rum, men över hundra sidor vet jag inte om jag orkar läsa igenom.... Vet inte om jag är gammal nog för er, är ju 60--, men om ni behöver kvinnlig fägring så vet ni var jag finns.
    En gång va några st 60+ västar å käkade. Då kom det en kvinna i 50 årsåldern å frågade om man måste va 60+ för att åka med oss om man va tjej. Spontana uppfattningen va att det kunde räcka med 25. Kvinnan skrattade å tyckte vi va roliga.
    Jan

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    8
    Jag kan vara 25 också. Har varit mellan 15 och 50 nästan hela mitt liv.

    Minns en gång när jag var i 20-årsåldern och var på en träff. Fick syn på en jag kände som just kom, så jag gick och mötte honom för att hälsa. Han höll på att skriva in sig, och jag fick syn på hans ålder; 35 år. Hade aldrig ens tänkt på det där med biologisk ålder, så jag blev väldigt överumplad när jag såg det på pappret.

  9. #19
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Grönsaksträffen Visa inlägg
    Jag kan vara 25 också. Har varit mellan 15 och 50 nästan hela mitt liv.

    Minns en gång när jag var i 20-årsåldern och var på en träff. Fick syn på en jag kände som just kom, så jag gick och mötte honom för att hälsa. Han höll på att skriva in sig, och jag fick syn på hans ålder; 35 år. Hade aldrig ens tänkt på det där med biologisk ålder, så jag blev väldigt överumplad när jag såg det på pappret.
    Detta är extra påtagligt i hojkolektivet, vem faen tänker på ålder när vi ska ut å köra. 60+ är tanken att vi blir aldrig gamla när det handlar om att köra hoj.
    Jan

  10. #20
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Välkommen!

Liknande ämnen

  1. Var kommer dom från?
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2014-11-26, 19:37
  2. Handla från USA
    Av Mange i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 19:45
  3. Hej fran Kroatien!
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 11:12
  4. Hej från Sörmland
    Av Cetonia i forum Ny på forumet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:22
  5. Hej från Stockholm!
    Av Fredd i forum Ny på forumet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 17:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •