Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Bästa TV;n??

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Bästa TV;n??

    Har haft Viasat ett par år men är inte speciellt nöjd med deras motorsportkanal. Jag tycker att det mest handlar om amerikanska bilar som kör ovalbana. Ungefär lika kul som att titta på en fläkt och försöka lista ut vilket av bladen som är först?

    Finns det något bättre alternativ. Jag är intresserad av mera "nära" tilldragelser. MotoGP naturligtvis men även trial ute i det fria är intressant om man nu ska ta andra ändan av listan. Motocross, klubbtävligar, speedway, rally, ja det mesta som inte är köpt programtid av Red Bull.

    Tips, någon?
    Ove

  2. #2
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249
    Angående MGP skulle jag köpa ett videopaket på deras hemsida för runt 1000 spänn, då får du alla träningar, kval, intervjuer och race live högupplöst. Det kommer jag att göra i vår!
    KTM 950SM

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    MotoGP naturligtvis men även trial ute i det fria är intressant om man nu ska ta andra ändan av listan. Motocross, klubbtävligar, speedway, rally, ja det mesta som inte är köpt programtid av Red Bull.

    Tips, någon?
    Tror jag sett en del av det där på Eurosport, har du den kanalen?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Tror jag sett en del av det där på Eurosport, har du den kanalen?
    Tror att jag hade eurosport när jag hade Boxer? Vilken leverantör anlitar du? Kan inte minnas att MotoGP var med där.
    Ove

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tror att jag hade eurosport när jag hade Boxer? Vilken leverantör anlitar du? Kan inte minnas att MotoGP var med där.
    Jag har Canal Digital.
    Jo, tror jag sett banracing på TV:n med hojar även i år. Men nu blev jag osäker på vilken kanal det var på (man ska inte tänka för mycket), om det var på Eurosport. Dock har jag största paketet på Canal Digital så det är några sportkanaler med där.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Jodå, MC-sport finns på Euorosport men är måttligt intresserad så i vilken omfattning det förekommer kan jag inte säga. Men kolla deras hemsida!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tror att jag hade eurosport när jag hade Boxer? Vilken leverantör anlitar du? Kan inte minnas att MotoGP var med där.
    Motogp är på viasat nu för tiden, men jag tror att superbike vm är på eurosport.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Har haft Viasat ett par år men är inte speciellt nöjd med deras motorsportkanal. Jag tycker att det mest handlar om amerikanska bilar som kör ovalbana. Ungefär lika kul som att titta på en fläkt och försöka lista ut vilket av bladen som är först?

    Finns det något bättre alternativ. Jag är intresserad av mera "nära" tilldragelser. MotoGP naturligtvis men även trial ute i det fria är intressant om man nu ska ta andra ändan av listan. Motocross, klubbtävligar, speedway, rally, ja det mesta som inte är köpt programtid av Red Bull.

    Tips, någon?
    Liknelsen av ovalbanan var superb. Dock gillar jag ovalbana (särskilt formelbilar)
    Det går undan över 300 kmh konstant i flera timmar i väntan på the big one. dvs en krasch, som alltid inträffar förr eller senare. Mycket taktik och det gillar amerikanarna. Lite som amerikansk fotboll på hjul, faktiskt. Man måste vara j-vligt skillad för att klara det. Kenny Bräck lyckades i Indy 500. Det är världens största sportarrangemang under en och samma dag, sett till antal åskådare!

    Annars tycker jag Viasat har helt o.k bevakning av mc-tävlingar, även svenska tävlingar som går isamband med STCC (om jag nu minns rätt). Däremot är kameravinklarna bedrövliga, massor med närbilder så man inte kan uppfatta banornas sträckning eller själva farten.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Liknelsen av ovalbanan var superb. Dock gillar jag ovalbana (särskilt formelbilar)
    Det går undan över 300 kmh konstant i flera timmar i väntan på the big one. dvs en krasch, som alltid inträffar förr eller senare. Mycket taktik och det gillar amerikanarna. Lite som amerikansk fotboll på hjul, faktiskt. Man måste vara j-vligt skillad för att klara det. Kenny Bräck lyckades i Indy 500. Det är världens största sportarrangemang under en och samma dag, sett till antal åskådare!
    Tur egentligen att alla tycker olika. Den enda ovalen jag gillar är speedwaybanan. 4förare, 4 varv sen klart. ÖVerblickbart och spännande!

    Annars tycker jag Viasat har helt o.k bevakning av mc-tävlingar, även svenska tävlingar som går isamband med STCC (om jag nu minns rätt). Däremot är kameravinklarna bedrövliga, massor med närbilder så man inte kan uppfatta banornas sträckning eller själva farten.
    Ser inget annat alternativ än att hänga på ett halvår till i väntan på bättre.
    Ove

  10. #10
    Mc-Bosse
    Gäst
    Med Telia som leverantör har du ett jätteutbud om du vill inkl. viasat och canaldigital och allt via fibern eller telejacket. Jag har dock bara 40 kanaler för 159 kr/månad. Kanalpaket stor heter det. Kolla Telia.se.

Liknande ämnen

  1. Bästa julmaten!
    Av Ove i forum Off topic
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-12-28, 03:22
  2. Bästa custom för 10-15.000 kr?
    Av Motormannen i forum Custom
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-27, 12:47
  3. Bästa ställningen!
    Av Guzzi-Leif i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 22:36
  4. Bästa övningsplatsen
    Av Olle Å i forum MC-kort
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 15:54
  5. bästa åk hd ´n?
    Av bladas i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 09:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •