Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Vad gör ni?

  1. #11
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Planerna är att flyga till England och sedan hyra hoj där för att utforska de södra delarna av England. Vi kommer besöka lite engelska trädgårdar för att få lite inspiration till våran egen trädgård.

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Just nu jobbar jag som en iller och river väggar på fritiden. Vi har tänkt bygga om villan till en volumiös etta med kokvrå. Till sommaren ska jag och ett gäng enstånkor åka till Norge, Geiranger närmare bestämt, på lite kurv- och grusäventyr. 120 mil enkel väg så det blir lagom långt.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Just nu jobbar jag som en iller och river väggar på fritiden. Vi har tänkt bygga om villan till en volumiös etta med kokvrå.
    Tänk dig för unge man - sen om du får ett kvarts dussin avkommor så är det väldigt trevligt med välisolerade väggar.
    Ove

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Just nu jobbar jag som en iller och river väggar på fritiden. Vi har tänkt bygga om villan till en volumiös etta med kokvrå. Till sommaren ska jag och ett gäng enstånkor åka till Norge, Geiranger närmare bestämt, på lite kurv- och grusäventyr. 120 mil enkel väg så det blir lagom långt.
    Om du vill ha resvägstips i trakterna eller ha en hel rutt upplagd så kan du höra av dig till mig via mail. Är rätt bra hemmastadd i trkterna du nämner.

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    väntar till våren,sedan till och börja med i juni,ner till Assen och kika på motogp och sedan till nordnorge i augusti sedan får man göra en utvärdering av min nya xtz 1200,men som det verkar nu så är det det optimala för mig nu
    Senast redigerat av engström67 den 2010-11-24 klockan 08:26.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Har ju några hojar så det går åt en del mekande och service för att hålla dem igång och förbereda nästa säsong så säsongen fortsätter, det blir bara lite paus med åkandet en stund bara. Sen ska en veteran-moppe trimmas till sommarens stora äventyr med alla veteran-rallyn.

    Finns till sommaren också en del planer kvar sen i somras som inte blev förverkligade som Höga kusten, Småland, Blekinge ev Skåne beroende på vad som orkas och hinns med + en del annat smått och gått som västkusten ev. en Norgesväng.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-11-24 klockan 08:51.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #17
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Norrbotten står på schemat i sommar, har aldrig varit där uppåt och en sameby vill jag besöka liksom en stenåldersby som ska finnas nånstans. Jag har prickat ut en färdväg med fiske längs vägen.

  8. #18
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tänk dig för unge man - sen om du får ett kvarts dussin avkommor så är det väldigt trevligt med välisolerade väggar.
    Hm, så långt hade jag inte tänkt hehe.
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du vill ha resvägstips i trakterna eller ha en hel rutt upplagd så kan du höra av dig till mig via mail. Är rätt bra hemmastadd i trkterna du nämner.
    Kommer jag att göra!
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Norrbotten står på schemat i sommar, har aldrig varit där uppåt och en sameby vill jag besöka liksom en stenåldersby som ska finnas nånstans. Jag har prickat ut en färdväg med fiske längs vägen.
    Du har säkert sett den här tråden med killen som kör norrland på en 125'a, men det är sjyssta bilder som inspirerar (trots att jag redan bor här uppe ):
    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=234799
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Oj den har jag missat! Ska kika närmare senare. Tack för länken!

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Norrbotten står på schemat i sommar, har aldrig varit där uppåt och en sameby vill jag besöka liksom en stenåldersby som ska finnas nånstans. Jag har prickat ut en färdväg med fiske längs vägen.
    Väl värt att se i norra delen av landet är exempelvis Dundret, Samemuséet i Jokkmokk och gruvan i Kiruna. Vägen mellan Vilhelmina och Lycksele är inte dum den heller. Rena vildmarken.
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •