Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 45

Ämne: Vad gör ni?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Vad gör ni?

    Hallå vad gör ni? Det är så tyst här. alla?


    Ett tips i vintermörkret - plocka fram kartboken och leta krokiga streck som kan vara roliga att undersöka sen när snön försvinner och värmen kommer igen.
    Ove

  2. #2
    Hej där!

    Jodå här planeras det för fullt.
    Jag tog mitt kort i oktober och köpte då också en liten cykel att åka runt på.

    Nu planeras det inför den stora sommarturen 2011, som är planerad att utgå från Skövde och sedan ta mig genom inlandet upp till Kiruna innan jag vänder söderut igen.

    Det är mycket som skall funderas på, vägval, utrustning, boende med mera, så jag håller mig sysselsatt i snöyran.

    Är det fler som planerar några spännande turer nästa sommar?
    Senast redigerat av lindor den 2010-11-23 klockan 13:18.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Kommer att bli en vända ner till Österrike även denna sommar. Bokningar och grovplanering avklarat. Inte så mycket att fixa med egentligen mer än att kolla fina bilder och fundera över vilka alppass vi ska besegra denna sommar. Sen finns det planer för en sväng till Bohuslän och en IronButt. Blev inte av förra året men tanken är att det ska köras en denna sommar. Kommer att ta en liten träningsrunda innan genom att sträckköra från Hamburg till Stockholm, lite drygt hundra mil. Kommer att åkas motorcykel varje helg under säsongen. Finns ju hur mycket som helst att se även inom landet.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Kollar lite nya kläder och hjälm, samt skydd på nätet. En hel del reor nu
    Liten packbox ska det också bli och kanske en windscreen. MCn står nu på MC varuhuset i Stockholm över vintern, så det känns ju lite tråkigt att inte få se den förrän i april

    PS! IFK VÄRNAMO I SUPERETTAN TACK Jonas Thern

  5. #5
    Medlem Mannemans avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Västra blekinge
    Inlägg
    11
    Hej alla
    Danmark, jag har för första gången på 20 år fått hustrun att följa med och tänkte då inte köra så långt så min tanke är att vi åker över till Danmark på en tur med hoj och tält. Planerat var annars Norge och trollstigen som man hört/sett så mycket om, det får dock vänta för vem vet detta kanske ger mersmak hos den äkta hälften så att hon följer med dit också eller så åker hon aldrig mer med, vem vet.

    Tänkte ta vägen från blekinge upp till Varberg och där färjan över till Greenå och vidare upp till Skagen, har inte planerat så mycket mer än så länge, någon som har några tips om trevliga campingplatser, rutter eller annat i de trakterna så skriv gärna i tråden, tar tacksamt emot alla uppslag som kan göra resan trevligare för mig men framförallt för hustrun för det som gagnar henne gagnar även mig :-) hoppas jag.

  6. #6
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Jag sitter och funderar på om det inte var bra mycket bättre förr t.ex förra året då jag bestämt vill minnas att jag puttrade runt vid den här tiden. Nu vräker blötsnön ner och något åka har det inte varit på flera veckor. Nåväl tiden går fort och en ny förhoppningsvis mc-vänlig säsong kan påbörjas. Är alltid lika spännande att se om man lyckas kravla sig upp i sadeln trots stela värkande leder,släppa kopplingen och bara njuta...jag längtar dit.

  7. #7
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Stränderna mot västerhavet (Danmarks västra kust) är ju grymt fina och det finns många campingplatser längs kusten. Man får ju köra bil på delar av stranden och kan köra flera kilometer, så det borde ju funka med MC också. Sanden är ju väldigt hårdpackad och jag har själv kört bil på stranden, Där vi körde fanns en traktor med stor Carlsberg tunna på släpet som åkte fram och tillbaka och sålde öl

    Undvik Lökken, det var rätt mycket busliv där på campingarna, mycket "bilburen ungdom"

  8. #8
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Jobbar på för att få råd med en fin mc till våren.

    har nog skrivit detta många gånger på detta forum nu men det lutar åt xrv 750, xtz 750 eller dr 800 beroende lite på hur mycket man gnetat ihop till när våren kommer.

    Dr 800 känns manlig men åt andra sidan ska xrv och xtz vara lite mindre vibberationer i. kan vara en fördel när man vill se Svealand från två hjul. Har så svårt att bestämma mig

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    MCn står nu på MC varuhuset i Stockholm över vintern, så det känns ju lite tråkigt att inte få se den förrän i april
    Men.... men !? Säsongen börjar väl som senast i Mars? Väl?

    Nåja, lätt att sitta här i en snödriva och vara kaxig, men vi får väl se vad som blir.

    Gece brukar hitta på lite fågeläventyr i närkingska sjöar i Mars och sen kommer tranorna i början april. Vi får väl se till att träffa en veckohelg så att dom som jobbar på sin förmögenhet kan vara med om dom vill. Vi gamle har redan givit upp den biten så vi kan dra när vi vill.

    Som vanlligt är det en massa som inte blev av. Vägarna söder om linjen Hjo, Skövde, Falköping står på tur för utforskning.
    Ove

  10. #10
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Manneman Visa inlägg
    Hej alla
    Danmark, jag har för första gången på 20 år fått hustrun att följa med och tänkte då inte köra så långt så min tanke är att vi åker över till Danmark på en tur med hoj och tält. Planerat var annars Norge och trollstigen som man hört/sett så mycket om, det får dock vänta för vem vet detta kanske ger mersmak hos den äkta hälften så att hon följer med dit också eller så åker hon aldrig mer med, vem vet.

    Tänkte ta vägen från blekinge upp till Varberg och där färjan över till Greenå och vidare upp till Skagen, har inte planerat så mycket mer än så länge, någon som har några tips om trevliga campingplatser, rutter eller annat i de trakterna så skriv gärna i tråden, tar tacksamt emot alla uppslag som kan göra resan trevligare för mig men framförallt för hustrun för det som gagnar henne gagnar även mig :-) hoppas jag.
    Ser det som rätt ordning, Danmark först. Norges djupa diken kan skrämmas om man är ovan
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •