Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Ny hoj

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    14

    Ny hoj

    Hej jag skulle vilja ha tips på ny hoj. Har en Yamaha 750 custom -82 nu och skulle vilja ha ngt nyare. ca prisklass 30-40 tusen. Har funderat på maruder eller shadow men ingen bestämt. ca 750-900
    Några tips??

  2. #2
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Alltid kul med ny hoj.
    Min förra hoj var en Shadow 750 -00 som jag var mycket nöjd med, enda nackdelen enligt mig var att den hade kedja. Jag tror den kom med kardan -04.
    Nu har jag en Dragstar 650 classic -07 vilken jag också är mycket nöjd med och den har kardan vilket jag föredrar.

    Bägge modellerna finns i din prisklass och är då bara att prova sig fram vilken som passar bäst.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  3. #3
    ja ta till dej vad klippan skriver tyvär har han inga större krav , hi hi han e ju gladast för sin ural , eller fruns dragstar 1100,

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    21
    Har du tittat på volusian?
    Bra vrid för en hyfsad peng o kardan mm.

  5. #5
    Kawa och Suzuki har ju prisvärda fina hojar i den prisklassen på ca 800 cc. Men en Dragstar 1100 är nog hojen jag rekommenderar. Har haft en sådan själv. Men tyvärr är dem en aning dyrare. Fast undrar om de får vad de begär för sina hojar. Man borde kunna pruta ner en gammal Dragstar 1100 till 40 tusen tycker jag.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Therese82 Visa inlägg
    Hej jag skulle vilja ha tips på ny hoj. Har en Yamaha 750 custom -82 nu och skulle vilja ha ngt nyare. ca prisklass 30-40 tusen. Har funderat på maruder eller shadow men ingen bestämt. ca 750-900
    Några tips??
    Kolla den gamla Virago 1100. Den är både piggare och roligare att köra än Dragstar, jag har haft bägge. http://www.blocket.se/lund/Yamaha_XV....htm?ca=21&w=3
    Jan-Olov

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    14
    Tack. Dragstar 1100 har jag kört pappa har en. men jag känner att jag vill ha lite lättare innan jag ev ger mig på 1100. Kedja är ju som det är men kardan är väl dyrare att hålla? (inte så hemma på det området). Ska kolla upp volusian för den har jag inte kollat alls.
    Någon åsikt om luft eller vattenkyld?
    Luftelementet sitter ju så dumt till och kan lätt gå sönder= massa pengar?

    Tack

  8. #8
    Kedja är väl i längden dyrare att underhålla än kardan eller rem. På kardan får man byta olja med vissa långa intervall.

    Jag föredrar lutfkylning på glidare eftersom det ger cleanare utseende.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    14
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Kawa och Suzuki har ju prisvärda fina hojar i den prisklassen på ca 800 cc. Men en Dragstar 1100 är nog hojen jag rekommenderar. Har haft en sådan själv. Men tyvärr är dem en aning dyrare. Fast undrar om de får vad de begär för sina hojar. Man borde kunna pruta ner en gammal Dragstar 1100 till 40 tusen tycker jag.
    Du kan troligen få en Dragstar för de pengarna. Min pappa funderade på att sälja sin men han fick inte mer så han behöll den

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Therese82 Visa inlägg
    Du kan troligen få en Dragstar för de pengarna. Min pappa funderade på att sälja sin men han fick inte mer så han behöll den
    Jo, de är så att marknaden är ganska mättad med gamla glidarhojar. Dem var ju jättepopulära under lång tid. Klokt att han behöll sin Dragstar istället för att sälja bort den.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •