Visa resultat för omröstning: Ställer du av hojen på vintern?

Antal röster
104. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    5 4,81%
  • Nej

    98 94,23%
  • Hojlös

    1 0,96%
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Ställer ni av hojen vintertid?

  1. #21
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Näe, har den påställd hela vintern. 1500 spänn i helförsäkring, och jag är ändå under 30 år. Inte lönt pinan att se torrt och fint väglag en dag i mars och inte kunna köra, för att den är avställd... =)
    For those about to rock - We salute you!

  2. #22
    Nej. Kör dubbat under vintern och ställer alltså inte av. Betalar bara 2500kr i försäkring per helår.

    Körde dubbat 17" fram i fjol, men har nu skaffat 21" offroad hjul till i år. Dubbar med Best-Grip skruvdubbar eftersom vanliga enduro-dubbdäck har för långt utstick för körning på saltade vägar.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Helförsäkrad märkesförsäkring. Och den är helår- Så ingen avställning här.

  4. #24
    Medlem MetalTrolls avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Ödemarken ca 2 mil norr om Karlskrona
    Inlägg
    16
    Hehe, min helförsäkring är skamligt billig - 800 kr om året för mitt lilla kräk!
    Inget man ställer av direkt... Fick förresten reda på att försäkringen hade legat på ca 2100 kr om jag "hade varit kille", tycker det är fånigt stor skillnad, men det är i alla fall första gången i livet jag har känt att jag har haft nytta av en kvinnlig fysik.
    Framtiden var bättre förr.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av MetalTroll Visa inlägg
    Hehe, min helförsäkring är skamligt billig - 800 kr om året för mitt lilla kräk!
    Inget man ställer av direkt... Fick förresten reda på att försäkringen hade legat på ca 2100 kr om jag "hade varit kille", tycker det är fånigt stor skillnad, men det är i alla fall första gången i livet jag har känt att jag har haft nytta av en kvinnlig fysik.
    Det var stor skillnad. Men det är nog så att många unga killar kör alldeles för galet fort.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    14
    Japp jag ställer av den fast det inte kostar mer än drygt 300kr/mån

  7. #27
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Sedan 2004 har jag helårsförsäkring så den är på året om.

    Tänk hur det var FÖRR! Då var av-/påprocessen ett smärre helvete, särskilt då man blev åksugen på hösten. Fanns ett system för förskottsbetalning men det var ofta svårt att få tillgänglighet till det.
    Tack och lov för det häringa Inter-nätet!

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Jag får betala över 13000 om året i helförsäkring för min triumph och då är jag snart 40. Jag blir straffad för att jag bor centralt i en storstad. I år tröttnade jag o "sålde" hojen när det var dags att ställa in för vintern.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Lord Helmet Visa inlägg
    Jag får betala över 13000 om året i helförsäkring för min triumph och då är jag snart 40. Jag blir straffad för att jag bor centralt i en storstad. I år tröttnade jag o "sålde" hojen när det var dags att ställa in för vintern.
    Välkommen hit till forumet! Tur att det finns den lösningen för de med dyra försäkringar. Förresten tror du att din försäkring kommer sjunka när du fyller 40?

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    6
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Välkommen hit till forumet! Tur att det finns den lösningen för de med dyra försäkringar. Förresten tror du att din försäkring kommer sjunka när du fyller 40?
    Ja det är ju tur att man kan lösa det även om det kändes lite ruttet att behöva göra på det sätt som jag gjorde. Försäkringen blir några tusen billigare när jag blir 40+ men den största vinsten skulle jag göra om jag flyttade några mil utanför stan. Jag har en kollega som har en likadan hoj och han bor tre mil utanför stan. Tror han ligger ca 5000 under mig i premie.

Liknande ämnen

  1. Snart är det vintertid igen
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-10-18, 13:05
  2. Ställer in.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 19:13
  3. GPS på hojen
    Av erkagn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 15:46
  4. Ställer ni av hojen vintertid?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 12:23
  5. Hojen.nu 2år!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •