Visa resultat för omröstning: Ställer du av hojen på vintern?

Antal röster
104. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    5 4,81%
  • Nej

    98 94,23%
  • Hojlös

    1 0,96%
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 32

Ämne: Ställer ni av hojen vintertid?

  1. #11
    nä mina motorcyklar kostar under 400kr st att helförsäkra så det är ingen ide. å så brukar jag ju vara ute å köra på vintrarna med

  2. #12
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    Varken vill eller kan på nåt lätt sätt ställa av min. onödigt att ställa av hojar som kostar 1600:-/ år
    Smc Medlem

  3. #13
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Har läst någonstans att EU kommissionen tycker att unga, som ju ofta betalar högre premier just för att de är unga och mindre erfarna förare, inte ska behöva betala detta då detta ses som en form av diskriminering. Om det är så kan ju detta leda på sikt att 30 + och 40 + försäkringar försvinner och då leda till dyrare försäkringar för de flesta gubbar.....

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Har läst någonstans att EU kommissionen tycker att unga, som ju ofta betalar högre premier just för att de är unga och mindre erfarna förare, inte ska behöva betala detta då detta ses som en form av diskriminering. Om det är så kan ju detta leda på sikt att 30 + och 40 + försäkringar försvinner och då leda till dyrare försäkringar för de flesta gubbar.....
    OJj, de var en dålig idé av EU. Har ingen lust att betala mer i premie för att en massa unga hetsporrar kör sporthoj.

  5. #15
    Förresten så har jag läst att en del med dyra premier brukar sken-sälja bilen till nå släkting på hösten och sedan köpa tillbaka den. Då kan de ställa av hojen i den vevan trots de har årsförsäkring.

  6. #16
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    går inte att ställa av,har årsförsäkring,om jag säljer till grabben så kan jag ställa av men då har hojen ingen försäkring alls,känns inte bra
    Förlorar ungefär 2.000kr på vinterhalvåret eftersom försäkringen är prisanpassad beroende på årstid,men då är den ändå helförsäkrad ifall det skulle hända nåt i garaget,så tycker att det är inte värt besväret att hålla på med av och påställning. Min årsavgift är ca 9.000

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    går inte att ställa av,har årsförsäkring,om jag säljer till grabben så kan jag ställa av men då har hojen ingen försäkring alls,känns inte bra
    Förlorar ungefär 2.000kr på vinterhalvåret eftersom försäkringen är prisanpassad beroende på årstid,men då är den ändå helförsäkrad ifall det skulle hända nåt i garaget,så tycker att det är inte värt besväret att hålla på med av och påställning. Min årsavgift är ca 9.000
    Oj, att den är så dyr. Tycker din borde räknas som glidarhoj och inte som sporthoj ju.

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Oj, att den är så dyr. Tycker din borde räknas som glidarhoj och inte som sporthoj ju.
    Men den kostar ju som fem, sex "vanliga" så en totalskada blir dyr för försäkringsbolaget. Själv får jag alla mina tre hojar försäkrade för ungefär samma pengar som Klaus betalar. Värdet på dom är väl kanske en fjärdedel av vad Klaus hoj kostat, så han gör kanske den "bästa" dealen....?
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #19
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    Förlorar ungefär 2.000kr på vinterhalvåret eftersom försäkringen är prisanpassad beroende på årstid
    Har inte funderat på dubbar så förlusten inte känns lika svidande? Skulle ge mycket för att få se bossen karva 8'or i isen på nån frusen sjö. =)

    V-max klubben här uppe brukar ha picknick (och dragracing) på isen:

    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Hälsingland
    Inlägg
    1

    Ställa av

    Nej, min cykel är påställd hela vintern, just för att försäkringen är sådan. Förr ställde man alltid av och på den.

Liknande ämnen

  1. Snart är det vintertid igen
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-10-18, 13:05
  2. Ställer in.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-02, 19:13
  3. GPS på hojen
    Av erkagn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 15:46
  4. Ställer ni av hojen vintertid?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2009-12-01, 12:23
  5. Hojen.nu 2år!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •