Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: H-D Mastercard?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Går bra att sätta in pengar i förskott om man så önskar. Är jättenöjd med funktionen för egen del. Har i princip aldrig några kontanter, kortet räcker för min del. Funkar naturligtvis bra även på semestern utomlands.
    Ska ta en blankett nästa gång jag åker förbi OK och skicka in och få ett sådant kort.

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ska ta en blankett nästa gång jag åker förbi OK och skicka in och få ett sådant kort.
    Här kan du läsa villkor och beställa kort via nätet!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Här kan du läsa villkor och beställa kort via nätet!
    Tackar! Ska kika!

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst
    Så fort man ska köpa något räntefritt så kommer ofta ett kreditkort på posten. Utgivarna vill ju naturligtvis att man ska betala minimibeloppet på räkningen för att då få in räntepengar. Det brukar stå typ 100 kr att betala på räkningen. Många betalar säker inte mer och sen börjar räntan ticka.

    Räntefrit brukar jag utnyttja. Dela upp betalningen räntefritt under t ex ett år mot en avgift på 25 kr varje månad är enligt mig ok. Alternativet är att spara ihop pengarna innan men vem gör det i dessa tider?

  5. #15
    Har tecknat mig för ett sådant dära kort på OKQ8 nu. Har fått kortet, och lär väl få koden vilken dag som helst.

  6. #16
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Rent spontant så tycker jag att om man är tvungen att dela upp betalningen av servicekostnaden i flera omgångar för att ha råd så är det kanske dags att se sig om efter annan ''skruvbar'' hoj eller annan verkstad.

    Verktädernas timpenning står inte i proportion mot folks disponibla inkomster. Något är fel.
    Bara momsen som man införde på tjänster ligger ju på 25%. Sedan tillkommer statens övriga vampyrtilläg och naturligtvis så läggs även detta på resevdelspriserna. Hurra

    Egen skiftnyckel är guld värd
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #17
    Jag kommer inte dela upp någon servicekostnad och ta det på ränta på OK-kortet. Utan mera ha det och betala med och sedan betala allt när fakturan kommer månaden efter. Men på Volvo-kortet brukar jag dela upp i 4 månader för där är det räntefritt.

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Rent spontant så tycker jag att om man är tvungen att dela upp betalningen av servicekostnaden i flera omgångar för att ha råd så är det kanske dags att se sig om efter annan ''skruvbar'' hoj eller annan verkstad.

    Verktädernas timpenning står inte i proportion mot folks disponibla inkomster. Något är fel.
    Bara momsen som man införde på tjänster ligger ju på 25%. Sedan tillkommer statens övriga vampyrtilläg och naturligtvis så läggs även detta på resevdelspriserna. Hurra

    Egen skiftnyckel är guld värd
    Jag håller med.en service på mina hojar jag haft har ju legat mellan 1000-1700kr och det är ju inte mycket att dela upp,har man sedan en ny hoj så måste man ju lämna in den för att garantin ska gälla.Visst dom tar bra betalt.

  9. #19
    Det som retar mig mest är ju att man måste serva hojen varje år för garantin skall gälla, även om man kör mindre mil än vad serviceintervallet är.

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Det som retar mig mest är ju att man måste serva hojen varje år för garantin skall gälla, även om man kör mindre mil än vad serviceintervallet är.
    Om man kör så lite som du gjorde med din förra hoj blir ju kostnaderna per mil helt orimliga.
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •