Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: H-D Mastercard?

  1. #1

    H-D Mastercard?

    Är det någon här som har eller har haft H-D Mastercard? Är det förmånligt och bra? Jag läste man kunde dela upp servicar i 4-månader typ volvo-kortet.

    Tänker ju inte utnyttja krediter så ofta utan mera betala med kortet och sedan betala det hela när fakturan kommer.

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Är det någon här som har eller har haft H-D Mastercard? Är det förmånligt och bra? Jag läste man kunde dela upp servicar i 4-månader typ volvo-kortet.

    Tänker ju inte utnyttja krediter så ofta utan mera betala med kortet och sedan betala det hela när fakturan kommer.
    Har inte själv kortet, men funderar på att skaffa det. Ser bara fördelar med att kunna dela upp kostnaderna så länge dom inte tar ut en ockerränta för tjänsten.
    //Micke

  3. #3
    Ja, visst måste de väl ändå vara räntefritt om man delar upp det på typ 4 månader? Att börja köpa på dyr ränta är ju ingen höjdare. Men så länge man betalar varje månadsräkning alternativt tar räntefri service eller nåt sånt så borde de funka.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ja, visst måste de väl ändå vara räntefritt om man delar upp det på typ 4 månader? Att börja köpa på dyr ränta är ju ingen höjdare. Men så länge man betalar varje månadsräkning alternativt tar räntefri service eller nåt sånt så borde de funka.
    Du får läsa villkoren noga!

    Räkna inte med att det är gratis att dela upp betalningen. Någon form av avgift lär det vara, var så säker! Tillkommer nästan alltid någon form av avgift som aviavgift, uppläggningsavgift eller vad de nu hittar på att kalla det. Om det låter för bra för att vara sant....brukar det vara just så, för bra alltså.

    Bara man är införstådd med vad som gäller kan det vara bra med korten. Man kan få trettio dagars kredit eller liknande och sedan betala hela summan utan andra avgifter.
    Det är ju inte vad dom hoppas på egentligen men står dig fritt att utnyttja om du vill.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du får läsa villkoren noga!

    Räkna inte med att det är gratis att dela upp betalningen. Någon form av avgift lär det vara, var så säker! Tillkommer nästan alltid någon form av avgift som aviavgift, uppläggningsavgift eller vad de nu hittar på att kalla det. Om det låter för bra för att vara sant....brukar det vara just så, för bra alltså.

    Bara man är införstådd med vad som gäller kan det vara bra med korten. Man kan få trettio dagars kredit eller liknande och sedan betala hela summan utan andra avgifter.
    Det är ju inte vad dom hoppas på egentligen men står dig fritt att utnyttja om du vill.
    Jag ställde frågan på hd-portalen och där fick jag ett svar där jag avråddes. I fall man skaffar det måste man nog som du säger kolla upp väldans noga alla villkor.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Jag ställde frågan på hd-portalen och där fick jag ett svar där jag avråddes. I fall man skaffar det måste man nog som du säger kolla upp väldans noga alla villkor.
    Varför avråddes du?

  7. #7
    Jag fick bara ett svar och det löd så hära:

    "Jag har haft det en gång i tiden då man fick det utan årsavgift första året. Sedan sade jag upp det. Nej, de håller inte på med välgörenhet. Det är inte förmånligt. Kreditkort går ut på att fok skall utnyttja krediten och då suger de blodet ur en. Jag betalar alltid allt samma månad jag handlar. Och sparar innan jag köper något dyrt. Tråkigt och präktigt men lönsamt i längden. Men det finns några bra kort numera. GE har kort utan årsavgift, men nu kör jag med OK/Q8 med Visa. Det kortet är utan årsavgift plus att man får bonus på allt man handlar på andra ställen än OK/Q8. På det man handlar på macken får man återbäring. Men jag hade under några månader handlat för 40 000:- och fick då 400:- i kontanter. Det är ju alltid något. Det finns även andra kort med liknande upplägg."

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Själva använder vi i familjen det omtalade OK/Q8 med VISA, funkar utmärkt för oss.
    Eftersom vi handlar i princip allt på det så blir det en del i bonus, runt 800:- så här långt i år.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Själva använder vi i familjen det omtalade OK/Q8 med VISA, funkar utmärkt för oss.
    Eftersom vi handlar i princip allt på det så blir det en del i bonus, runt 800:- så här långt i år.
    Lutar att jag tecknar mig för det jag oxå. Perfekt med bonusen och att få betala i efterskott. Men kommer mycket sällan utnyttja någon kredit.

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Lutar att jag tecknar mig för det jag oxå. Perfekt med bonusen och att få betala i efterskott. Men kommer mycket sällan utnyttja någon kredit.
    Går bra att sätta in pengar i förskott om man så önskar. Är jättenöjd med funktionen för egen del. Har i princip aldrig några kontanter, kortet räcker för min del. Funkar naturligtvis bra även på semestern utomlands.
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •