Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Hojen vill inte starta...

  1. #11
    kolla så den inte har bränslepump , jag fick byta den på en cbr900 som även den stått länge , sen har biltema en penna som man lägger mot tändkabel och e det gnista så blinkar en diod den kostade ej över 100 lappendet kan även va så att det e fel i tändnings låset det sitter en skarv på höger sida där kan du bygla jag kommer ej ihåg villka färger

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Om du får igång hojen så slå i en flaska förgasarrengöring i tanken, som löser upp beläggningar.
    Ja det kan som sagt var ibland göra susen ibland.

    Men man ska hålla sig till doseringen och den givna procenten och kanske något i underkant till att börja med och akta sig lite för att överdosera. Det kan i värsta fall, vilket troligtvis hände mig en gång att alltför mycket skit lossnade i en gammal tank på en offroad och så mycket att hela bränslesystemet beckade ihop av allt lossnat skit från tanken. Så det var bara att plocka ned allt och göra rent mekansikt. Det bolmade som en gammal traktor med utsliten bränsle pump först innan det vart tvärstopp.

    Annars är det ett bra förslag som används flitigt av mig även i förebyggande syfte några ggr under säsongen på hojarna
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-05-02, 16:16
  2. Vill inte missa något 2015!
    Av Pin i forum Träffar & Körningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-12-25, 17:57
  3. Hojen startar inte!
    Av Scrambler i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-10-11, 19:23
  4. problem med att starta hojen.
    Av MEHall i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-09-12, 15:22
  5. Ingen vill kännas vid den upphittade hojen
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 22:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •