Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 97

Ämne: Nya Triumph Tiger XC 800

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Känner ett sånt där obehagligt sug nu, förra gången jag kände det så slutade det med att jag rullade ut från handlarn på en Tenere.

    Ser ut som ett gediget bygge när man tittar på bilderna. Lite synd bara att de dragit rören och placerat katalysatorn under motorn där det inte heller finns någon ram som skydd. Blir nog dyrt att hänga upp hojen på en sten i skogen. Lär väl iofs komma ut rejäla hasplåtar och skyddsbågar på eftermarknaden med en gång. Tror dock skjuts- och långåkaegenskaperna på denna vida överträffar min nuvarande, och med ett par nabbiga däck lär den ta sig överallt där tenerén kan ta sig. Fast kanske inte lika servicefritt?

    Precis som gunther borde jag nog jobba nu...
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #12
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ser ut som ett gediget bygge när man tittar på bilderna. Lite synd bara att de dragit rören och placerat katalysatorn under motorn där det inte heller finns någon ram som skydd. Blir nog dyrt att hänga upp hojen på en sten i skogen. Lär väl iofs komma ut rejäla hasplåtar och skyddsbågar på eftermarknaden med en gång.
    Hasplåten ser väl okay ut på bilden? Annars tror jag säkert Touratech kan erbjuda skydd för allt möjligt...och omöjligt så snart hojarna kommer ut på marknaden!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #13
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Känner ett sånt där obehagligt sug nu, förra gången jag kände det så slutade det med att jag rullade ut från handlarn på en Tenere.

    Ser ut som ett gediget bygge när man tittar på bilderna. Lite synd bara att de dragit rören och placerat katalysatorn under motorn där det inte heller finns någon ram som skydd. Blir nog dyrt att hänga upp hojen på en sten i skogen. Lär väl iofs komma ut rejäla hasplåtar och skyddsbågar på eftermarknaden med en gång. Tror dock skjuts- och långåkaegenskaperna på denna vida överträffar min nuvarande, och med ett par nabbiga däck lär den ta sig överallt där tenerén kan ta sig. Fast kanske inte lika servicefritt?

    Precis som gunther borde jag nog jobba nu...
    Hänga på en sten i skogen??jag tycker det är aldeles för fina hojar att leka med i skogen,det finns ju ktm,husqvarna,husaberg,yamaha wr,dom är till för skogen alla dom där är ju gjorda till 80% asfalt.Min tenere kommer då aldrig få gå i skogen,möjligtvis lite grusväg,och att köra ifrån sporthojar på krokiga vägar med

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hänga på en sten i skogen??jag tycker det är aldeles för fina hojar att leka med i skogen,det finns ju ktm,husqvarna,husaberg,yamaha wr,dom är till för skogen alla dom där är ju gjorda till 80% asfalt.Min tenere kommer då aldrig få gå i skogen,möjligtvis lite grusväg,och att köra ifrån sporthojar på krokiga vägar med
    Visst finns det sten och sånt även i 20% skog och hojen ser ut att ha bra hasplåt under. Min idé med en sån hoj att den ska bära mig dit jag vill även om vägen är lite "obanad"
    Ove

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Duger garanterat till grusvägar och lite lättenduro. Vill man bara åka asfalt väljer man självklart landsvägsmodellen. Det är ju därför man köper hojen, för att kunna köra överallt...
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-10-23 klockan 11:21.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem 780615s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Sörmland
    Inlägg
    15
    Det kommer nog att bli riktigt bra,men undrar var priset kommer landa?

  7. #17
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hänga på en sten i skogen??jag tycker det är aldeles för fina hojar att leka med i skogen,det finns ju ktm,husqvarna,husaberg,yamaha wr,dom är till för skogen alla dom där är ju gjorda till 80% asfalt.Min tenere kommer då aldrig få gå i skogen,möjligtvis lite grusväg,och att köra ifrån sporthojar på krokiga vägar med
    Så man ska ha en WR på släp utifall att man blir sugen på skogsåka? Låt säga att man ska till affären och köpa 2 liter mjölk och en lök: På vägen råkar man se en liten stig bana sig in i skogen vid sidan av vägen. 2 timmar senare står man där hemma och försöker förklara vart man varit, varför man är så lerig och varför man inte hade nån mjölk och lök med sig hem.

    Det är vad jag anser att dom här hojarna handlar om, ska man inte ut i skogen kan man lika gärna skaffa en sporthoj. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #18
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Så man ska ha en WR på släp utifall att man blir sugen på skogsåka? Låt säga att man ska till affären och köpa 2 liter mjölk och en lök: På vägen råkar man se en liten stig bana sig in i skogen vid sidan av vägen. 2 timmar senare står man där hemma och försöker förklara vart man varit, varför man är så lerig och varför man inte hade nån mjölk och lök med sig hem.

    Det är vad jag anser att dom här hojarna handlar om, ska man inte ut i skogen kan man lika gärna skaffa en sporthoj. =)
    Det jag menar är att dom där stora offroadarna är alldeles för klumpiga att åka i skogen med,men väldigt smidiga på krokiga vägar,även grusvägar.Sporthoj? hur kul är det att åka på touring med packning och passagerare,dom här stora offroad maskinerna är ju som gjorda för det,men skall man åka på stubb och sten,nja det är nog bara 2%som gör,det finns ju bättre maskiner för detta.Men det är vad jag tycker,och min maskin kommer aldrig gå i skogen,möjligtvis lite grusMen det är klart har man en gammal sliten maskin så spelar det ju ingen roll,men jag skabbar inte ned en maskin för 150-160000 bara för att jag skall släpa den runt i terrängen,men det finns ju dom som gör det.
    Senast redigerat av engström67 den 2010-10-24 klockan 11:59.

  9. #19
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    Klart man förstår dom som inte vill släpa runt en dyr hoj på närmare 300 kilo i skogen. Men en Triumph 800? Självklart! Den är ju gjord för det!

  10. #20
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av BIG1 Visa inlägg
    Klart man förstår dom som inte vill släpa runt en dyr hoj på närmare 300 kilo i skogen.
    Det finns en del som släpar ut sina touringlok i leran också. Han kör en likadan touringhoj som jag äger. Väger 400 kilo fulltankad! Skulle dock aldrig komma på idén att ta ut min på endoroslingan, alla är vi olika och allt går.....
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-10-24 klockan 16:14.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 22:30
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  4. underhållsladda triumph tiger 955i
    Av Gerro i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 15:39
  5. Triumph Tiger 800XC - Orginalväskor eller eftermarknads?
    Av lasrberglund i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •