Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 97

Ämne: Nya Triumph Tiger XC 800

  1. #61
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Grattis till nya hojen.Det är drygt att vänta,jag vet.Ett bra val tycker jag dessa maskiner blir ju aldrig skogsmaskiner utan är ju bäst på krokiga vägar.Ska man åka i skogen så finns det ju maskiner för det.Ska bli kul att kika på tigern på torsdag.

  2. #62
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Du blir säkert väldigt nöjd med din nya hoj! Blir en hel del nya hojar i gänget till denna säsong som det verkar. Omväxling förnöjer!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #63
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Tackar tackar! Nu hoppas jag väl iofs att jag kommer behålla den här ett tag. Vore kanske hälsosamt för ekonomin.

    Finns en fördel med det dåliga vädret: jag hinner inte köra så mycket (om ens) med min gamla båge vilket kraftigt reducerar risken för evt. klotningar innan bytet är gjort. =)

  4. #64
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Den giftgula ser riktigt läcker ut......modellen kommer nog sälja bra. Får vi en recension så småning om måntro?

  5. #65
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Den giftgula ser riktigt läcker ut......modellen kommer nog sälja bra. Får vi en recension så småning om måntro?
    Klart man kan få det, om den nu kan tillföra något utöver alla de redan publicerade sådana. =)

  6. #66
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Klart man kan få det, om den nu kan tillföra något utöver alla de redan publicerade sådana. =)
    Klart du kan!
    Du är ju en verklig användare, dom andra kör bara en sväng medan du använder den på riktigt. Blir kul att se vad du gillar den!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #67
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Va kul, grattis! Och bilder, recensioner och erfarenheter är nåt man aldrig kan få för mycket av. Hoppas väntan blir kort.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #68
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Då ska jag se till att leverera så gott jag kan när jag väl får den! Ska bli intressant att provsitta en XC på riktigt också nu under mässan.

  9. #69
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Lite info ang. försäkring som jag snappade upp igår från If's representant på mässan. Tiger 800:n är som sagt klassad som "Sport Classic". Tiger 800 XC däremot är klassad som "Offroad". Dock gör inte det att den blir billigare, tvärtemot dyrare med ett par tusenlappar hel/hel.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    gunther, har du lyckats få till en bättre försäkring till ditt nyförvärv, eller är den fortfarande dubbelt så dyr som BMW?

    Det känns mer som att försäkringsbolagen vill ha större vinst på en MC försäkring än vad de någonsin kan ta på en bil.
    Hoppas det blir en revidering eller att det finns en bolag som har en mer vettig försäkring på Tiger 800, för annars ser jag många som kanske väljer bort förmodligen en trevlig hoj.

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 22:30
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  4. underhållsladda triumph tiger 955i
    Av Gerro i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 15:39
  5. Triumph Tiger 800XC - Orginalväskor eller eftermarknads?
    Av lasrberglund i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •