Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 97

Ämne: Nya Triumph Tiger XC 800

  1. #81
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det går ju att byta ruta Jag kan ligga och tuffa fram i 150-160 med visiret uppe utan problem.
    Samma på min GS, bytt ruta. Mörktonad ruta med spoiler ,Mra. Passar mig bra.
    Jan

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3

    Tiger 800

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det går ju att byta ruta Jag kan ligga och tuffa fram i 150-160 med visiret uppe utan problem.
    Menar du på Tiger 800? tänkte inte så mycket på ev. turbulens eller obehag från rutan. Finns en org. Triump tillbehörsruta som är högre/bredare samt går att vinkla i olika lägen.
    Den hojen jag provade under c:a 10 mil fungerade mycket bra, motor gick utan konstigheter,inga ryck på låga varv eller under acc. mappad för Arrow slip on kan ha gjort susen. Provade även XC men med originalljuddämpare gick lika fint den. Det jag reflekterade mest över var hur fjädringen jobbade, eller inte ? ! Okänslig och stötig/hård
    upplevde jag den. Den var ju inte inställd för mig, hänget osv. Har ni justerat det , och fått till det bra? Jag väger 90kg.
    Min andra fundering gäller kvalite, fungerar den utan störningar typ el, en del Triumph 675 har haft lite otur med just el fel.
    Tycker att det verkar vara kanonhoj som skulle passa mig till det jag tänkt använda den till. Ffa till små kurviga asfalterade vägar- till semester resa Dolomiterna- Knix- storbanekörningar + lite grusvägar dvs det mesta som är kul på hoj.
    Har jag missat nåt?
    Senast redigerat av StenT den 2011-12-02 klockan 16:29. Anledning: förtydligat

  3. #83
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    För den som tycker att 800cc är för klent så finns det en Tiger med 1200cc, Tiger Explorer heter den.

  4. #84
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    För den som tycker att 800cc är för klent så finns det en Tiger med 1200cc, Tiger Explorer heter den.
    är nog bra med kraft i motorn.Men ser ju så klumpig ut för min smak.Men lär väl låna hem en över en helg till våren och se om det är något,den skall ju slå ut gs 1200 och alla andra liknande hojar,vilket jag betvivlar.Men ett plus är ju effekten.

  5. #85
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    är nog bra med kraft i motorn.Men ser ju så klumpig ut för min smak.Men lär väl låna hem en över en helg till våren och se om det är något,den skall ju slå ut gs 1200 och alla andra liknande hojar,vilket jag betvivlar.Men ett plus är ju effekten.
    Tror inte heller att den kan slå ut GS som år efter år varit obesegrad i klassen.
    Ett alternativ till Triumphen är annars Ducati Multistrada, tyvärr har Italienarna ännu inte insett att den typen av hojar ska ha kardan. När till och med Engelsmännen förstått detta så är det lite underligt.

  6. #86
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Tror inte heller att den kan slå ut GS som år efter år varit obesegrad i klassen.
    Ett alternativ till Triumphen är annars Ducati Multistrada, tyvärr har Italienarna ännu inte insett att den typen av hojar ska ha kardan. När till och med Engelsmännen förstått detta så är det lite underligt.
    Visst är gs,n en skön hoj och att den ska vara bäst är nog bara tidningarna som tycker,Bmw är lite prestige,har väl mycket med bilar att göra kanske.Jag själv valde yamaha bara för att jag tycker den är snyggare,bättre kvalite,lite rappare,sedan är ju abs system och antislir överlägset.Men har kunnat tagit en bmw kanske om min handlare sålde bmw,är ju en kanon hoj ändå.Men triumph har han.Multistradan är ju ett strå ännu vassare än tigern,den enda hoj som hänger på där är ju r-maskiner och jag tycker ducce är en ren landsvägsmaskin,med sitt 17tums framhjul och 190 däck bak,men det är en grym hoj,och grymt ljud om man tar bort skiten som tar bort ljudet.Men det ska bli kul att testa tigern,får väl kika på den på mässan i januari

  7. #87
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Brukar oxå provköra äventyrshojar när tillfälle kommer. Tycker oxå att Yamahan är snygg,spec. den blåa. Vad övrigt är att jobba på är chassit å framfjädring enligt min uppfattning. Ska väl känna på trajan till våren.
    Jan

  8. #88
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Brukar oxå provköra äventyrshojar när tillfälle kommer. Tycker oxå att Yamahan är snygg,spec. den blåa. Vad övrigt är att jobba på är chassit å framfjädring enligt min uppfattning. Ska väl känna på trajan till våren.
    finner inga fel på mitt chassi,all är fullt justerbart och jag har skruvat på den rejält,går som fen i kurvorna.Åkt sporttouring i många år både Fjr och Gtr och denna hoj hänger lätt på om inte snabbare

  9. #89
    Medlem GeländeSports avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Tyskland
    Inlägg
    85
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Visst är gs,n en skön hoj och att den ska vara bäst är nog bara tidningarna som tycker
    Och så jag!


  10. #90
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    finner inga fel på mitt chassi,all är fullt justerbart och jag har skruvat på den rejält,går som fen i kurvorna.Åkt sporttouring i många år både Fjr och Gtr och denna hoj hänger lätt på om inte snabbare
    Jag tror att räven menar att Yamaha måste jobba på att få dit telelever. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2016-01-05, 22:30
  2. Svar: 84
    Senaste inlägg: 2014-08-24, 22:45
  3. Triumph Tiger Explorer 1200
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2012-06-25, 15:25
  4. underhållsladda triumph tiger 955i
    Av Gerro i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 15:39
  5. Triumph Tiger 800XC - Orginalväskor eller eftermarknads?
    Av lasrberglund i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 22:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •