Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Värde AJS Bigport 350cc 1928?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ingemar Visa inlägg
    Den var fin den.Förhasta dig bara inte vid ev. försäljning Värdet på den sjunker inte.
    Vet du kanske också något om hojens historia innan den kom i din fars ägo Den är säkert intressant.
    Historik och papper på gamla kultföremål brukar alltid vara intressant och höja värdet!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Historik och papper på gamla kultföremål brukar alltid vara intressant och höja värdet!
    Oh, då borde jag få mer betalt för min BSA från -44 som är i ett ypperligt kanonskick? Tror inte det om jag ska vara ärlig, den var med i förra numret av MCHK's tidning där hela dess levnadshistorik berättades. Men det är alltid skoj att veta vad gamla fordon har varit med om under åren innan man köpte det.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Oh, då borde jag få mer betalt för min BSA från -44 som är i ett ypperligt kanonskick? Tror inte det om jag ska vara ärlig, den var med i förra numret av MCHK's tidning där hela dess levnadshistorik berättades. Men det är alltid skoj att veta vad gamla fordon har varit med om under åren innan man köpte det.

    Är det en tocken sån här goding du har? BSA M20.jpg
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Är det en tocken sån här goding du har?
    Ja precis! Just en sån där med samma sorts avgasrör. Visst är den snygg, som en mc såg ut förr.

  5. #25
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Nu ska jag vara tråkig,det faktiska värdet är aldrig högre än någon är beredd att betala.För att man ska få ut några pengar så måste man hitta en samlare där den sak man har passar in och har man riktig tur så passar den saken man har in i många samlingar och då kan man få dom pengar saken är "värd".Diskutionon om vad något är värt kan man igentligen inte se innan saken är såld för då talar man bara om ett försäkringsvärde eller ett tänkt värde.Det viktigaste av all försäljning av väldigt speciella saker är att inte ha bråttom utan vänta till man hittat den speciella köparen till din grej.
    Jag skrev detta för det är lätt att tro att bara för en sak är värd en summa att den så kan man sälja den för det också direkt,det är mycket svårt att komma i kontakt med rätt köpare direkt.Har själv försökt sälja veteran.
    mvh
    Åke

  6. #26
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    Nu ska jag vara tråkig,det faktiska värdet är aldrig högre än någon är beredd att betala.För att man ska få ut några pengar så måste man hitta en samlare där den sak man har passar in och har man riktig tur så passar den saken man har in i många samlingar och då kan man få dom pengar saken är "värd".Diskutionon om vad något är värt kan man igentligen inte se innan saken är såld för då talar man bara om ett försäkringsvärde eller ett tänkt värde.Det viktigaste av all försäljning av väldigt speciella saker är att inte ha bråttom utan vänta till man hittat den speciella köparen till din grej.
    Jag skrev detta för det är lätt att tro att bara för en sak är värd en summa att den så kan man sälja den för det också direkt,det är mycket svårt att komma i kontakt med rätt köpare direkt.Har själv försökt sälja veteran.
    mvh
    Åke
    Kunde inte beskrivit det bättre själv.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    5
    Efter lite snabbt googlande så verkar det vara några som har gått för 4000 pund dvs cirka 50k kr, sen var det ett enstaka exemplar som sålts för 1500 pund men skicket på den var säkert inget vidare.

    Sedan var det en som hade sålts för 14000 dollar så i det skicket du har den i kan du nog få en rejäl slant om du hittar rätt köpare

    En 1924 för 3800 pund som såldes
    En 1927 som gick för 8800 pund
    Den för 14000 dollar, 1927

  8. #28

Liknande ämnen

  1. Husqvarna 1928 175cc
    Av camaro68 i forum Veteran
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-01-29, 09:23
  2. Terrot JSS 350cc från 1939
    Av Lotten i forum Veteran
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-19, 12:38
  3. Värde på MC
    Av Linnex i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 12:33
  4. Värde på en VTR Honda från 98
    Av intemartin i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-29, 23:35
  5. Värde på importerade hojar
    Av Fredd i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 22:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •