Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Klassikerförsäkring?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Ja så är det nog sen så kollar dom nog upp olycksstatistiken och vilka hojar som är populära bland unga, det är nog deras filosofi.
    Att dem gör de på nya/nyare hojar är väl en sak. Men när de börjar kalla gamla klassiker för supersport är ju dumt. Många som gillar gamla klassiker kanske köper en sådan hoj bara mer för den är kult och inte för att köra fort med den.

  2. #22
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Oki! Det dära sista om att endast försäkringstagaren får kör lät inte så skoj. Menar ju att ibland så bytlånar man kompisars eller brorsans hoj när man är ute o kör bara för att testa annan hoj som omväxling.
    De som bor på samma adress får köra. Tex fru eller sambo. Dock inte samtidigt. Men som sagt inte kompisar.

  3. #23
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Att dem gör de på nya/nyare hojar är väl en sak. Men när de börjar kalla gamla klassiker för supersport är ju dumt. Många som gillar gamla klassiker kanske köper en sådan hoj bara mer för den är kult och inte för att köra fort med den.
    Nej men effekten finns ju där även om den är gammal.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    12
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Klassiker har ingen rabatt då de ändå är billiga. Man får bara köra en mc i taget så lånar man ut en och kör den andra själv och nåt händer så är det ingen försäkring på den olyckade mc:n. Däremot har man försäkring om alla andra hojar stått i låst garage under tiden och man kör omkull med en hoj.
    Man får bara köra en hoj i taget hos Bilsport & MC.

    Har man annan försäkring som 40+ t ex och försäkrar fler inom samma kategori så får man 49% rabatt på mc nr 2. Den dyraste av dem alla har ingen rabatt, bara de billigare.

    Jag har min Street Triple R hos If då de var billigast på den hojen. I januari flyttas min Scrambler över också.

    Men hur vet Bilsport & MC hur många hojar man har ute ifall det bara är en som glider omkull? Du skriver ju inte på skadeanmälan vilka hojar som varit i närheten?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •