Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Klassikerförsäkring?

  1. #11
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Klassiker har ingen rabatt då de ändå är billiga. Man får bara köra en mc i taget så lånar man ut en och kör den andra själv och nåt händer så är det ingen försäkring på den olyckade mc:n. Däremot har man försäkring om alla andra hojar stått i låst garage under tiden och man kör omkull med en hoj.
    Man får bara köra en hoj i taget hos Bilsport & MC.

    Har man annan försäkring som 40+ t ex och försäkrar fler inom samma kategori så får man 49% rabatt på mc nr 2. Den dyraste av dem alla har ingen rabatt, bara de billigare.

    Jag har min Street Triple R hos If då de var billigast på den hojen. I januari flyttas min Scrambler över också.
    Jag har Mean streaken 1500cc och Savagen 650cc försäkrade på Bilsport & mc och dom kostar exakt lika mycket i försäkring, även att det är så stor skillnad i cc och hk. ca 1409 kr/år.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Jag har Mean streaken 1500cc och Savagen 650cc försäkrade på Bilsport & mc och dom kostar exakt lika mycket i försäkring, även att det är så stor skillnad i cc och hk. ca 1409 kr/år.
    Det var billigt! Min Sporster kostar 2350 kr per helår/helförsäkring. Tyckte det var hyfsat det med.

  3. #13
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Oj, räknas en sådan som supersporthoj! Tycker en så pass gammal hoj borde istället räknas som en klassiker. Är väl knappast nå sporthojare som ska ha de nyaste och snabbaste som köper en sådan.
    Det är fortfarande 137 hk i den och spelar nog ingen roll hur gammal den är, lägger ju iväg utan bara helsike när man vrider på gasen.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #14
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Det var billigt! Min Sporster kostar 2350 kr per helår/helförsäkring. Tyckte det var hyfsat det med.
    Ja jag blev förvånad när jag försäkrade dom.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #15
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Ett råd till alla är att först ringa och höra efter om dom försäkrar en viss hoj innan man köper den så att man inte står med skägget i brevlådan.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Det är fortfarande 137 hk i den och spelar nog ingen roll hur gammal den är, lägger ju iväg utan bara helsike när man vrider på gasen.
    Jo! Det är inte illa!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Ett råd till alla är att först ringa och höra efter om dom försäkrar en viss hoj innan man köper den så att man inte står med skägget i brevlådan.
    Ja, det är jag noga med att kolla upp. Nog för jag bara köper customhojar, men ändå säkrast kolla upp så man inte får en obehaglig överraskning.

  8. #18
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    En mc jag vet om som Bilsport & MC *inte* försäkrar är just Triumph Daytona 675 men den räknas som en supersporthoj, jag tror de suddar bort alla modeller av mc som är supersporthojar, gamla som nya.

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    En mc jag vet om som Bilsport & MC *inte* försäkrar är just Triumph Daytona 675 men den räknas som en supersporthoj, jag tror de suddar bort alla modeller av mc som är supersporthojar, gamla som nya.
    Oki! Undra hur dem räknar när dem drar gränsen mellan vanlig sporthoj och supersporthoj... Är det kanske vikt-effektförhållandet?

  10. #20
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Oki! Undra hur dem räknar när dem drar gränsen mellan vanlig sporthoj och supersporthoj... Är det kanske vikt-effektförhållandet?
    Ja så är det nog sen så kollar dom nog upp olycksstatistiken och vilka hojar som är populära bland unga, det är nog deras filosofi.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •