Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Provkört två ögonstenar idag!

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Mycket prisvärd skulle jag säga! Kräver dock en erfaren förare för att komma till sin rätt. Väger fyrahundra kilo fulltankad så det är en del att hantera. Efter några mils körning har man vant sig och den är som vilken hoj som helst att köra, bara ganska så mycket bekvämare. Ska bli kul att testa den på en riktig långkörning i sommar. Har inte kört den mer än 85 mil på en dag så här långt. Kändes dock hur bra som helst så det blir nog en sträckkörning från Hamburg även denna sommar. Var en lek på Pannan och den här lär inte vara sämre....
    Ja, du har ju en sådan. Så härligt det måste vara att kunna åka på långtur. Tror inte jag skulle må så bra i kroppen att köra så långt på min lilla Sporster

  2. #12
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Frågan är om K1200 LT inte är lite mer som att köra buss än t.ex Pannan? Dvs ingen riktig motorcykelkänsla? :S

    Annars är det riktigt snygg och har allt lull-lull man kan tänka sig verkar det som, inte så fasligt dyr egentligen för att vara BMWs flaggskepp!

  3. #13
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Vad kan skatt och försäkring kosta för så pass stora motorcyklar som ST1100, R1150 RT och K1200 LT? Jag är 87a och bosatt i Stockholms län, men har tankar att flytta ut på landsbyggden igen.

    Vill inte betala mer än vad jag gör för bilen alltså ca 800 kr/mån i helförsäkring!

  4. #14
    BMW brukar ha billiga försäkringar. Och även Honda har väl en rätt så billig märkesförsäkring.

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Vad kan skatt och försäkring kosta för så pass stora motorcyklar som ST1100, R1150 RT och K1200 LT? Jag är 87a och bosatt i Stockholms län, men har tankar att flytta ut på landsbyggden igen.

    Vill inte betala mer än vad jag gör för bilen alltså ca 800 kr/mån i helförsäkring!
    Vill minnas att jag betalar runt 3.500:- för BMWs märkesförsäkring hos IF. Ungefär samma gällde Pannan när jag hade den. Tror att den var någon hundralapp dyrare på årsbasis.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-10-10 klockan 21:36.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Frågan är om K1200 LT inte är lite mer som att köra buss än t.ex Pannan? Dvs ingen riktig motorcykelkänsla? :S

    Annars är det riktigt snygg och har allt lull-lull man kan tänka sig verkar det som, inte så fasligt dyr egentligen för att vara BMWs flaggskepp!
    Skulle inte alls vilja jämföra det med att köra buss, snarare som att köra en BMW bil ur exempelvis 5-serien. Stora, tunga men ruskigt bekväma att köra. Synnerligen enkla att manövrera, även i låg fart. Krypkörning är inga som helst problem med en LT eller Guldvinge heller för den delen.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #17
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Låter ju inte så farligt, ändå!

    Service och reparation, då? BMW har jag hört ska vara dyrare än t.ex Honda?

  8. #18
    Det finns ju stora glidarhojar som är bekväma oxå, typ Yamaha Stratoliner, Suzuki 1600/1800 Classic, Kawa 1600/1700 med flera...

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    I senaste numret av "Mc-nytt" 10.10 finns ett kort test av Suzuki GSX 1400 där jag skriver under på på allt utom att att mitt ex. inte rycker på låga varv. Mitt ex. är gubbkörd huvudsakligen av en och samma ägare i 7 år om det kan ha någon betydelse och service boken fullt ifylld.

    Tog bort de andra inläggen jag skrivit om GSX:en eftersom de tydligen var ointressanta och utan kommentarer. Uppenbart passar jag inte in i denna som jag tycker glassiga sajt och slutar nu på hojen.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-11-03 klockan 08:00.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Liknande ämnen

  1. Re: Idag..
    Av Jan-Olov i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-10-18, 08:14
  2. Provkört Tiger 800
    Av Susie i forum Touring
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-10-08, 14:15
  3. Provkört Honda Silver Wing 600
    Av Susie i forum Scooter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 10:04
  4. Bra för idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 18:13
  5. Provkört BSA
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 20:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •