Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: 1:a service gjord

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    1:a service gjord

    Nu har första servicen på Streeten gjorts och gashandtaget som jag fick vrida så mycket på har justerats. Nu känns den som den ska när man vrider på rullen.
    Jag fick låna demohojen, också en Street Triple och jag kände vilken skillnad det är mellan en Street Triple och en Street Triple R. Jag satt lägre på demohojen, men den kanske har sänkts lite. Sadeln var hårdare (ingen gel-dyna) och vid 60 km/tim och 6:e växeln i hördes något resonansljud från nånstans. Var det kedjan eller var det från motorn? satt jag där och funderade. Den har bara rullat 152 mil och skramlade tyckte jag. Tyckte också att hela hojen kändes lite mer ranglig eller hur jag ska förklara det. Undrade då vad folk gör på en demohoj men den kändes mer använd än min. Det var skönt att få rulla hem min Street Triple R, med ny olja och filter samt varvstoppet borta så nu får jag t o m köra fortare än ~93 km/tim utan att blå lampor tänds vid 5000 varv.


  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nu har första servicen på Streeten gjorts och gashandtaget som jag fick vrida så mycket på har justerats. Nu känns den som den ska när man vrider på rullen.
    Jag fick låna demohojen, också en Street Triple och jag kände vilken skillnad det är mellan en Street Triple och en Street Triple R. Jag satt lägre på demohojen, men den kanske har sänkts lite. Sadeln var hårdare (ingen gel-dyna) och vid 60 km/tim och 6:e växeln i hördes något resonansljud från nånstans. Var det kedjan eller var det från motorn? satt jag där och funderade. Den har bara rullat 152 mil och skramlade tyckte jag. Tyckte också att hela hojen kändes lite mer ranglig eller hur jag ska förklara det. Undrade då vad folk gör på en demohoj men den kändes mer använd än min. Det var skönt att få rulla hem min Street Triple R, med ny olja och filter samt varvstoppet borta så nu får jag t o m köra fortare än ~93 km/tim utan att blå lampor tänds vid 5000 varv.


    Så härligt! Jag längtar till min 1:a service då jag får ditmonterat pipor, power commander samt luftfilter samt en bänkkörning. Ska försöka köra undan i maj så jag kan göra den i början av juni.

    Förresten var servicen dyr? Jag lyckades förhandla till mig 50% rabatt på första servicen.

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Så härligt! Jag längtar till min 1:a service då jag får ditmonterat pipor, power commander samt luftfilter samt en bänkkörning. Ska försöka köra undan i maj så jag kan göra den i början av juni.

    Förresten var servicen dyr? Jag lyckades förhandla till mig 50% rabatt på första servicen.
    2 250 kr kostar 1:a servicen hos Triumph. Inte så svettigt tycker jag.
    Vad kostar din med 50% rabatt?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    2 250 kr kostar 1:a servicen hos Triumph. Inte så svettigt tycker jag.
    Vad kostar din med 50% rabatt?
    Jag har för mig att HD har dyra servicar. Så den lär nog kosta ca 1500 även med rabatten.

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    2 250 kr kostar 1:a servicen hos Triumph. Inte så svettigt tycker jag.
    Billigt jämfört med BMW Boxer som jag tror kostar mer än 3.500:- för att tappa ur oljan och byta oljefilter på.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Tror de tog runt 600 kr för att byta olja + filter bara, jag tyckte det var billigt än att köpa olja + filter och kladda själv och då ska man också göra sig av med oljan själv på lämpligt ställe. Prisvärt att bara lämna den hos dom så fixar de allt åt en.

    Ja alltså vanligt oljebyte pratar jag om nu. På 1:a servicen kollas annat också.

  7. #7
    Jag fick mitt servicehäfte där de ska stämpla med posten igår från HD tillsammans med ett diplom att jag är hd-ägare samt ett års gratis medlemsskap i Harley Owners Group Sverige...

  8. #8
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Det är en härlig känsla att själv skruva med hojen och ha kontroll på nästan allt.

    Nu ünder hösten så beställer jag delar till allt jobb jag har planerat frivilligt och ofrivillgt (jefel som körde på mig )

    Sedan när man inte vill köra på ett tag (typ is, kolera och världskrig ) så kommer verkstadvagnen fram och i ett diffust laddat elektronmoln av skruvar, sprayer, verktyg och svavelosande svordomar får hojen en omgång under några dagar. Sedan är det bara att hoppas på att man slipper meka under säsongen för då vill man köra ju .
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #9
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    2 250 kr kostar 1:a servicen hos Triumph. Inte så svettigt tycker jag.
    Vad kostar din med 50% rabatt?
    Grattis till bra hojval, 5200,- kostade min vid 2500 mil...

    Men då var det speciell av Aprilia rekommenderad olja, av typen vanlig syntet 15w-50 samt nya rekommenderade stift och en ny tändhatt förutom vanlig ventilkoll osv

    Nästa år vågar jag och har orken åxå att definitivt skruva själv igen! Ibland är man glad över förmånen att ha kontakter som säljer däck för spottstyvrar, det kompenserar lite.

  10. #10
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Service? va é de för n´åt? Heter det inte surface? Det är i alla fall den jag skrapar lite på om det skulle behövas.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. Skadekontroll gjord!
    Av MEHall i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-07-15, 15:48
  2. Bra gjord Actionkameratest
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-30, 12:24
  3. Provkörning gjord :)
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 12:51
  4. Provkörning gjord, 8 mil
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 07:17
  5. Beställning gjord.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 17:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •