Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Höstkörningar

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Höstkörningar

    Nu börjar ju en härlig tid då vi får ha alla fina grusvägar för oss själva. Både turister, mygg och bärplockare har försvunnit. Vilka otroligt fina färger man kan se och för att inte tala om vad vyerna blir mycket vidare då löven trillar ner.

  2. #2
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Håller med det är en ren fröjd att tuffa fram i naturen nu. Dessutom slipper man vara genomsvett vid hemkomsten. Vi får tro att vi har många fina härliga höstdagar framför oss ännu.

  3. #3
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    tog en sväng efter jobbet idag men fick börja med att åka till handelsboden och köpa varmare hanskar.
    sen blev det lite gruskörning tills det helt plötsligt blev myr och det blev ett rejält styrkepass att vända cykeln... men det var skoj ändå...

  4. #4
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hos mig är det ju över +10 på dagen,vilket inte betyder riktig höst än. Vet inte om det varit någon frostnatt som ger färger. Kört ganska mycket både grus å asfalt.
    Jan

  5. #5
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hos mig är det ju över +10 på dagen,vilket inte betyder riktig höst än. Vet inte om det varit någon frostnatt som ger färger. Kört ganska mycket både grus å asfalt.
    jo vi har fortfarande +10 på dagarna här också men några mornar har man fått skrapa bilen...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bara jätteskönt att köra nu och väldigt lite knott. Bara enstaka insekter av större format som klingar till i hjälmen ibland. Cirka 40 mil de två senaste dagarna i blandad körning och med fejkade ärenden hit och dit.
    Senast redigerat av Ove den 2010-10-05 klockan 21:36.
    Ove

  7. #7
    Hej alla!

    Som alldeles nybliven MC-kortägare startar min säsong imorgon, i och med att jag åker och hämtar min cykel i Trollhättan.
    Ser fram emot en fin månad innan hösten och vintern slår till allt för hårt för att man ska våga sig ut på två hjul.
    Senast redigerat av lindor den 2010-10-05 klockan 22:35.

  8. #8
    imorgon onsdag den 6 oktober kör vi till Tingsryd.
    Börjes räkmacka hägrar.
    Klockan 11.00 från JetaLasses i Sölvesborg
    Vi fiskar upp folk vid Kärringhejan i Hemsjö 11.45 cirka....

    Beräknad framkomst i Tingsryd: 13.00

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av lindor Visa inlägg
    Hej alla!

    Som alldeles nybliven MC-kortägare startar min säsong imorgon, i och med att jag åker och hämtar min cykel i Trollhättan.
    Ser fram emot en fin månad innan hösten och vintern slår till allt för hårt för att man ska våga sig ut på två hjul.
    Välkommen till detta forum! Och grattis till körkortet och till hojen. Hoppas du hinner få många sköna mil i höst.

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Välkommen Lindor, se bara upp med blöta löv, de kan vara förrädiska. Även högar av barr kan vara hala men hoppas turen hem blir skön och bra.

    Nu ska min Street Triple R stå över vintern, däremot får Scramblern köras lite mer nu, den har varit lite lidande sen jag köpte Streeten…

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •