Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Säsongsavslutning med Hojengänget

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Säsongsavslutning med Hojengänget

    Vi fick en trevlig kväll på Öl & Whiskyfestivalen med Hojengänget!

    Troligtvis är det färdigkört för den här säsongen så det här känns som avslutningen på säsongen. Trevlig umgängesform med provsmakning av olika ölsorter, Whisky, korv choklad, italienska delikatesser med mera. Passade för egen del på att testa ostron igen. Har bara gjort det en gång tidigare. Gav mersmak för min del, käkade två medan Leffa var mer skeptisk och nöjde sig med ett...

    Som vanligt när vi träffas var det många skratt och breda leenden. Kommer att sakna er alla under vintern. Vi får träffas några gånger även denna vinter för lite trevligt umgänge, god mat och dryck!

    Avrundade kvällen tillsammans med Leffa och Annelie, som övernattade hemma hos oss, med en Janssons frestelse. Kändes bra med lite nattamat innan vi somnade. Förutom att skjutsa hem Leffa och Annelie till Oxelösund hanns det med lite småfix på min KTM under eftermiddagen. Kopplade in en snabbkoppling till batteriladdaren. Nu är det bara att låta alla hojarna stå fram till i vår med ständig laddning.

    Bilden visar delar av det glada gänget!

    Bakre raden Jonas och Piotr, främre raden Mats, Annelie, Maud och Annika
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Håller med ovanstående forumist att vi hade det mkt trevligt- Vi har dessutom fått en ny definition på Klaustrofobi. Mer om detta när vi ses igen

    Det var en fin avslutning för vissa. För andra ''vissa'' så är säsongen inte slut.
    Idag hann man med en fin tur på 23 mil i vackert höstväder
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    helt klart en härlig avslutning på mcåret med en härlig helg i storstan,tar gärna detta som tradition hedanefter:=))

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    helt klart en härlig avslutning på mcåret med en härlig helg i storstan,tar gärna detta som tradition hedanefter:=))
    Tycker jag låter som början på en god tradition. Ni är mer än välkomna som ni vet!!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Håller med ovanstående forumist att vi hade det mkt trevligt- Vi har dessutom fått en ny definition på Klaustrofobi. Mer om detta när vi ses igen

    Det var en fin avslutning för vissa. För andra ''vissa'' så är säsongen inte slut.
    Idag hann man med en fin tur på 23 mil i vackert höstväder
    Kan det vara som så att vi mötte dig på bulten i söndags? =)

  6. #6
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Kan det vara som så att vi mötte dig på bulten i söndags? =)
    Japp, hann tyvärr inte vinka
    Ni såg coooola ut........
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #7
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Tyckte att jag såg dig swish:a förbi, men hann inte heller vinka=)

    Trodde ju att bulten skulle vara tom numera, men det var fortfarande en hel del folk ute. Otrolig vacker väg, särskild nu med alla höstfärger! (förutsätter iofs att man kör i ett sånt tempo att det är möjligt att uppfattar någonting av omgivningen=)

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Tyckte att jag såg dig swish:a förbi, men hann inte heller vinka=)

    Trodde ju att bulten skulle vara tom numera, men det var fortfarande en hel del folk ute. Otrolig vacker väg, särskild nu med alla höstfärger! (förutsätter iofs att man kör i ett sånt tempo att det är möjligt att uppfattar någonting av omgivningen=)
    Åkte Bulten i söndags förmiddag med bil. Blev omkörd av några Kamikazepiloter som gjorde vad dom kunde för att öka på statistiken över olyckor på sträckan. Hög fart, backkrön och ingen sikt är en farlig kombination. Gick dock bra denna gång....Många hojar vid Rosenhill!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Tyckte att jag såg dig swish:a förbi, men hann inte heller vinka=)

    Trodde ju att bulten skulle vara tom numera, men det var fortfarande en hel del folk ute. Otrolig vacker väg, särskild nu med alla höstfärger! (förutsätter iofs att man kör i ett sånt tempo att det är möjligt att uppfattar någonting av omgivningen=)
    Helt rätt. Man förstår de som kör renodlade glidarhojar i ett lugnt tempo.
    Jag hade varit till Nynäs för att få tag på lite krökta räkor , men krökeriet var stängt . Och ICAs rökta räkor är inte lika goda...Tyvärr så hade de stängt så jag druttade hem via st vika och bulten... Plötsligt så såg jag er två i ögonvrån....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  10. #10
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Åkte Bulten i söndags förmiddag med bil. Blev omkörd av några Kamikazepiloter som gjorde vad dom kunde för att öka på statistiken över olyckor på sträckan. Hög fart, backkrön och ingen sikt är en farlig kombination. Gick dock bra denna gång....Många hojar vid Rosenhill!
    Vi får antagligen läsa om dem förr eller senare i olyckstråden, tyvärr...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Gårdagens tur med hojengänget
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 20:11
  2. Trevlig dag med hojengänget.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-22, 00:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •