Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Klubbar i Skaraborg?

  1. #1
    Medlem Daimbags avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Skara
    Inlägg
    68

    Klubbar i Skaraborg?

    Tja!
    Är det någon som har koll på klubbar i skaraborg? Vi är några stycken som åker och vill gärna åka med andra. Vi har customs men inga Harleys. Har tittat runt på nätet men bara hittat klubbar där man antingen ska vara 60+ eller ha HD och en tuff skinnväst på sig. Det måste finnas klubbar där "vanliga" mc åkare finns och framför allt vill åka mc......

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Daimbag Visa inlägg
    Tja!
    Är det någon som har koll på klubbar i skaraborg? Vi är några stycken som åker och vill gärna åka med andra. Vi har customs men inga Harleys. Har tittat runt på nätet men bara hittat klubbar där man antingen ska vara 60+ eller ha HD och en tuff skinnväst på sig. Det måste finnas klubbar där "vanliga" mc åkare finns och framför allt vill åka mc......
    Jodå! Kör ni custom finns det en del. 60+ klubb finns ingen utan dom 60+;are som finns är lite för pigga för att vara klubbanslutna.

    Från Skara och Skövde åker MC-seniorerna på sina turer varje vecka men dom är 40+. Sen vet jag att det finns en ny customklubb i Mariestad + Taurus. I Skövde finns det och även i södra delarna av Skaraborg - Vedum?

    Kan inga namn och adresser men kolla runt lite. Med custom är det inget problem att finna klubbar, värre om man kör småhoj.
    Ove

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var inne och tittade på SMC;s hemsida och under CLUB finns en lista, dock inte komplett.
    Ove

  4. #4
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371

    klubblänkar

    Hej
    Här är en sida med en massa länkar till klubbar http://www.bikerlinkz.com/links1.html .Vi finns också med
    http://www.americancruisers.se/ .Hoppas du hittar något som passar
    Åke

  5. #5
    Tycker det är synd att klubbarna är uppdelade i custom- och sporthojsklubbar. Varför kan inte alla umgås och köra tillsammans fast man kör olika typ av hoj?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Tycker det är synd att klubbarna är uppdelade i custom- och sporthojsklubbar. Varför kan inte alla umgås och köra tillsammans fast man kör olika typ av hoj?
    Det är väl så att lika barn leka bäst. Jag har fått frågan från en 45 åring som har en "buss" på ca 1800 kubik: "Blir du inte retad när du kommer med den där?" Frågan var ställd i all välmening men säger en del om hur knuttekollektivet fungerar. "Den där" gällde min DR 650 som skulle lämnat honom långt efter bara vägen varit det minsta krokig och personen ifråga kör bara ett par hundra mil/år.

    Nej. jag har inte blivit retad men man ser ju en del undrande blickar från dom som kommer med stora glidare eller stora touringlok. Man är ju på något vis fast i sin grupp och jag själv skulle ledas ihjäl eller iallafall sluta köra hoj om jag skulle vara tvingad att åka på deras maskiner. Så jag är också fast i mina fördomar och vanor.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Mc folk runtomkring Skaraborg
    Av Brännjack i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 22:12
  2. MC klubbar i Skåne
    Av Grevenstid i forum Träffar & Körningar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-18, 16:52
  3. Skaraborg ?
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 21:21
  4. hjälm lack skaraborg
    Av hildingv70-n i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 15:37
  5. Många klubbar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 08:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •