Sidan 1 av 7 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 64

Ämne: Sista turen för i höst

  1. #1

    Sista turen för i höst

    I dag tog jag och brorsan och körde en sväng på några mil. Jag njöt av varje sekund på min fina hoj. Men det var lite småkyligt... Mötte en hoj och sen såg jag några andra hojar som jag mötte när jag körde bil idag.

    Så mest troligt var detta sista turen för i år. Nu är det bara längta till våren. Det blir ju luft och buller på första servicen.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Halland
    Inlägg
    45
    Japps idag var det lite kyligt.
    Men sista turen va det inte!

  3. #3
    Är de många här som kör långt in i oktober? Förra året ställde jag bort min dåvarande hoj i mitten av september.

  4. #4
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    märkte idag att bilen börjat droppa oroande mycket olja så det kanske blir att köra mc ett tag till... oavsätt kyla och väder...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    märkte idag att bilen börjat droppa oroande mycket olja så det kanske blir att köra mc ett tag till... oavsätt kyla och väder...
    Inte skoj när bilen krånglar.

  6. #6
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Många av mina polare tycker jag blir lite tjatig, men jag kan inte låta bli att skryta om mina eluppvärmda handskar och underställ, när det börjar klagas om hojåkning och kyla. Helt superbt. Om någon tänker skaffa dylika så snåla inte in på termostatinställninge utan köp med separata vred för hanskar o ställ. Annars kan stället bli för varmt o hanskarna för kalla. Kostar några lappar,men välinvesterade.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #7
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51
    Jag har kört året om i princip sen jag började köra hoj, förut i 08-området och sedan återfallet 2000 i Kronoberg (Småland). Senaste investeringen för att förlänga säsongen var styrmuffar från Biltema och prostatagrill från Wunderlich. Förra vintern var det nära jag beställde skidor till hojen. Jag kör visserligen inte ALLA dagar i ALLA väder men är det inte ishalka går det bra. Denna vinter ska jag testa Heidenau's K60 M+S (Mud und Snow). Ett och annat extremnedlägg lär det nog bli men hittills har jag sluppit personskador och "bara" behövt sälja en hoj till försäkringsbolaget.

  8. #8
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jag lär köra tills det blir dax att byta till dubbat, så hojsäsongen är 365 dagar om året. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #9
    Medlem MrFlukes avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    69
    Drog en sväng till Fagersta på gumman på pallen, 30 mil lite drygt. Behagligt och skönt på väg dit. Snorkallt och mindre behagligt på väg hem.. fast det är ändå skönt på nåt vis hehe. Kommer nog bara köra en eller två veckor till, beror lite på hur vädret blir.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    5
    Tog sista längre turen igår, riktigt mysigt. Ska köra till jobbet imorgon sen åker jag och ställer in den för säsongen. Kommer sakna den.

Liknande ämnen

  1. Höst
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 16:14
  2. Sista turen
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:12
  3. Sista turen
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 00:22
  4. Sista turen för året?
    Av PatrikAdolfsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 09:29
  5. SISTA TUREN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •