Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 64

Ämne: Sista turen för i höst

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Notorious Frepps Visa inlägg
    Tog sista längre turen igår, riktigt mysigt. Ska köra till jobbet imorgon sen åker jag och ställer in den för säsongen. Kommer sakna den.

    Ja, nu blir de en lång väntan tills våren. Här i Umeå var de soligt o fint idag om det inte hade blåst så hemskt.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag tycker faktiskt synd om er norrlänningar som har så kort varm tid att åka hoj, men ni har ju desto längre, förhoppningsvis riktig vinter utas en jäkla massa snöblask som inte är bra för något. Med en torr vinter med snö och is är ju faktiskt jättekul att åka hoj. Tänk att kunna åka ut på sjöisen med dubbdäck och lagom med snö en solig vinterdag och ha kaffe och smörgås med sig. Toppen. Det var ett par år sedan det gick att köra på isen under fina förhållanden, så hoppas vi kan det även här i mellansverige denna vinter.

  3. #13
    Member
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Tavastehus, Finland
    Inlägg
    51
    Man kan ju förlänga säsongen med styrmuffar här i söder och med skidor på hojen där det blir vitvinter. Själv har jag satt på muffarna och fortsätter att njuta. Jag för också en kamp med min plånbok om hurvida jag ska beställa skidor till min lilla italienska gastarbeiter, eller har den blivit naturaliserad tysk sedan man flyttade tillverkningen till Berlin 1999? Jag hoppas plånboken förlorar och att vi får en lika fin vinter som den förra

  4. #14
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänk att kunna åka ut på sjöisen med dubbdäck och lagom med snö en solig vinterdag och ha kaffe och smörgås med sig. Toppen. Det var ett par år sedan det gick att köra på isen under fina förhållanden, så hoppas vi kan det även här i mellansverige denna vinter.
    Ja det är härligt. Förra vintern bodde jag mitt inne i stan (utan garage) så det var lite körigt att få ut hojen på isen, blev inte så ofta som jag önskat. Nu bor jag (med garage!) ett stenkast från isar och skoterleder så jag hoppas på fint före den här vintern, både här och för er söderut. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tog, förmodligen, säsongens sista tur när jag körde Äppeltouring med BMW-klubben. En numera åttaårig tradition som avslutar landsvägssäsongen för många av oss.

    Skrev om dagen på bloggen!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Jag hade som mål att köra oktober ut, men i morse var det +1 en grad. Tar emot att ställa in den för säsongen eftersom det är min första säsong på 25 år.
    Men det som blir spiken i kistan är nog att jag ramlade i motionsspåret i helgen och fick en fraktur på revbenen det gör ont att bara tvätta mc:n

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Men det som blir spiken i kistan är nog att jag ramlade i motionsspåret i helgen och fick en fraktur på revbenen det gör ont att bara tvätta mc:n
    Lär nog inte bli så mycket motionerat den närmsta tiden kan jag tro. Har gjort samma sak ett par gånger. Man är inte kaxig....undviker gärna att skratta, hosta eller nysa. Kan bara önska god bättring!
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Tog en tur i höstsolen.
    En knappt timmas tur runt Skövde, strålande sol och runt 8 grader varmt.
    Underbara färger i naturen.

    Med underställ och fodrade mc-kläder tillsammans med värme i handtagen var det inte det minsta kallt.
    Jag ser fram emot ytterligare några liknande turer innan cykeln får åka in i garaget.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Jag hade som mål att köra oktober ut, men i morse var det +1 en grad. Tar emot att ställa in den för säsongen eftersom det är min första säsong på 25 år.
    Men det som blir spiken i kistan är nog att jag ramlade i motionsspåret i helgen och fick en fraktur på revbenen det gör ont att bara tvätta mc:n
    Du skall veta att det bara gör ont i 6 veckor och så är det hela över till nästa gång. Du skall hålla dig på hojen och inte flänga runt i skogen. Kolla vad Mats skrev om vad du skall avhålla dig från.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mavve65 Visa inlägg
    Men det som blir spiken i kistan är nog att jag ramlade i motionsspåret i helgen och fick en fraktur på revbenen det gör ont att bara tvätta mc:n
    AJ! Men det är att avhålla sig från sånt som smärtar för mycket - typ tvätta hoj och nysa. Hosta och skratta kan man göra om man försiktigt trycker emot med en kudde.
    Med lite tur räcker det med tre veckor ont men det är den andra som är värst.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Höst
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 16:14
  2. Sista turen
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:12
  3. Sista turen
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 00:22
  4. Sista turen för året?
    Av PatrikAdolfsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 09:29
  5. SISTA TUREN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •