Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 64

Ämne: Sista turen för i höst

  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    där jag tog kortet så hade dom det, även på risk2an fanns det ABS..

    tycker att det var en nackdel att aldrig ha kört utan ABS när man för första gången skulle köra sin egen hoj... fick ju aldrig öva bromsning utan ABS under kontrollerade former...
    Ja, det är dumt. Det är också synd att dagens ungdom som tar bilkörkort inte får lära sig köra bil med bakhjulsdrift och utan antisladd. Sen så sätter de sig kanske i en gammal Volvo 740 eller BMW och sladdar i diket i första halkan.

  2. #32
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Jag tog lappen på Jarla i år och där finns inte ett spår av ABS. Har själv bromsat omkull mig en gång på en av deras maskiner, så nu vet jag hur man inte ska göra i alla fall. Sen har jag ju själv gått och köpt en båge med just ABS, kan jag få den livlinan så vill jag ha det. Kunskapen om hur man inte ska göra går ju att återanvända. =)

  3. #33
    Medlem kenneths avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kul att det var någon härifrån som var med, förutom jag. Känner igen hojen i din avatar och kommer ihåg att det var en sådan med i asfaltsgruppen!
    Jo jag platsade ju inte direkt i grusgänget. :-) Skönt att dom hade en lite lugnare
    asfaltsgrupp för oss som inte har så bråttom. Det blev en väldigt långt ringlande
    grupp.Men alla väntade så lydigt på varandra vid varje vägskäl. Trevligt!

  4. #34
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av kenneth Visa inlägg
    Jo jag platsade ju inte direkt i grusgänget. :-) Skönt att dom hade en lite lugnare
    asfaltsgrupp för oss som inte har så bråttom. Det blev en väldigt långt ringlande
    grupp.Men alla väntade så lydigt på varandra vid varje vägskäl. Trevligt!
    Den snabba gruppen kan vara väl snabb, i alla fall för mig. Vet inte om man körde öppen grupp eller dansk modell. Den danska tycker jag är klockren. Man ställer den som ligger närmast ledaren vid korsningen och sedan inväntar han siste man som han lägger sig framför. Blir ett jättebra flyt och man behöver inte vänta. En del har av någon anledning ett motstånd mot detta och vill hellre ställa sig och vänta vid varje tveksam korsning. Gissar att ni körde den öppna varianten....
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #35
    Medlem kenneths avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den snabba gruppen kan vara väl snabb, i alla fall för mig. Vet inte om man körde öppen grupp eller dansk modell. Den danska tycker jag är klockren. Man ställer den som ligger närmast ledaren vid korsningen och sedan inväntar han siste man som han lägger sig framför. Blir ett jättebra flyt och man behöver inte vänta. En del har av någon anledning ett motstånd mot detta och vill hellre ställa sig och vänta vid varje tveksam korsning. Gissar att ni körde den öppna varianten....
    Jo det låter som det var den "öppna" varianten. Kan väl hålla med om att det
    var lite väl lång väntan på svansen ibland. Jag låg väl som sjätte hoj och vi
    kom väl lite före hela svansen hela tiden. Angående den snabba gruppen så
    är den nog lite för snabb för mig :-)

  6. #36
    Nu snöar och blåser det här.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Nu snöar och blåser det här.
    Då är det på tiden att du skaffar dig en lämplig hoj för det vädret och det fina underlag som blir med lite kyla.

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Då är det på tiden att du skaffar dig en lämplig hoj för det vädret och det fina underlag som blir med lite kyla.
    Jo, en lätt och billig offroad vore inte dumt. T ex en XT 125 eller XL 125, eller nåt sånt...

  9. #39
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Har legat sånt där vitt på marken sen i förrgår kväll här, fick panikbyta till vinterdäck på bilen innan jag åkte till jobbet igår. Tvivlar på att det är här för att stanna. Hoppas ändå, för då slipper jag kratta gräsmattan.

    Tips till erkagn: Yamaha WR250R
    Senast redigerat av Molgan den 2010-10-15 klockan 09:56.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #40
    Ja, i går var de lite kaos även här i Västerbotten för många hade inte bytt däck.

Liknande ämnen

  1. Höst
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 16:14
  2. Sista turen
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:12
  3. Sista turen
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 00:22
  4. Sista turen för året?
    Av PatrikAdolfsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 09:29
  5. SISTA TUREN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •