Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 64

Ämne: Sista turen för i höst

  1. #21
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Ja, det blir säkert några veckor med med värktabletter och softande....lovar också att
    lyda det mycket goda rådet om att hålla mig till mc-åkande i fortsättningen, det är ju uppenbart mindre farligt och mycket roligare också

  2. #22
    Medlem kenneths avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Sollentuna
    Inlägg
    27

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tog, förmodligen, säsongens sista tur när jag körde Äppeltouring med BMW-klubben. En numera åttaårig tradition som avslutar landsvägssäsongen för många av oss.

    Skrev om dagen på bloggen!
    Då kan väl jag passa på att tillägga att det var en trevlig tur med bra väder
    och trevliga hojåkare. Kul att det var så välordnat så att man kunde njuta
    hela tiden

  3. #23
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Min man hade uppkörning idag.... nu sitter han på aktuen. I någon form trasig axel och inget körkort. Surt! Det blir med tanke på ev.skador förmodligen ingen ny uppkörning i år.
    På tal om sista turen...
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Min man hade uppkörning idag.... nu sitter han på aktuen. I någon form trasig axel och inget körkort. Surt! Det blir med tanke på ev.skador förmodligen ingen ny uppkörning i år.
    På tal om sista turen...
    Oj, det var illa. Var det bromsprovet som gick fel?

    Hoppas skadorna läker fort och att han inte tappar sugen. Nästa år får han ta nya tag.

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Min man hade uppkörning idag.... nu sitter han på aktuen. I någon form trasig axel och inget körkort. Surt! Det blir med tanke på ev.skador förmodligen ingen ny uppkörning i år.
    På tal om sista turen...
    Verkligen tråkigt!

    Var det något speciellt med underlaget eftersom dom var tre som åkte omkull, om jag förstått det rätt? Blir till att läka ihop och komma igen till nästa år, med ännu mer bromsträning. Just bromsning är det svåraste momentet i hojkörning. Det är många, många som delat Kais öde med en omkullkörning. Var det förresten med någon skolhoj eller var det med din hoj Phaedre?
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av kenneth Visa inlägg
    Då kan väl jag passa på att tillägga att det var en trevlig tur med bra väder
    och trevliga hojåkare. Kul att det var så välordnat så att man kunde njuta
    hela tiden
    Kul att det var någon härifrån som var med, förutom jag. Känner igen hojen i din avatar och kommer ihåg att det var en sådan med i asfaltsgruppen!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Verkligen tråkigt!

    Var det något speciellt med underlaget eftersom dom var tre som åkte omkull, om jag förstått det rätt? Blir till att läka ihop och komma igen till nästa år, med ännu mer bromsträning. Just bromsning är det svåraste momentet i hojkörning. Det är många, många som delat Kais öde med en omkullkörning. Var det förresten med någon skolhoj eller var det med din hoj Phaedre?
    Brukar inte de flesta skol-hojar vara utrustade med ABS?

  8. #28
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Brukar inte de flesta skol-hojar vara utrustade med ABS?
    Ingen aning för min del. Tog körkort för trettiofem år sedan, som privatist. Vet inte alls hur det funkar idag på skolorna. Om man lär sig köra med ABS och sedan kör en hoj utan kan det gå illa. Har sett ett exempel på det...slutade i ett dammoln med en skrapad hoj och förare.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Ingen aning för min del. Tog körkort för trettiofem år sedan, som privatist. Vet inte alls hur det funkar idag på skolorna. Om man lär sig köra med ABS och sedan kör en hoj utan kan det gå illa. Har sett ett exempel på det...slutade i ett dammoln med en skrapad hoj och förare.
    Jo, jag tog oxå mc-kortet för drygt 30 år sen. Men tycks ha läst om att de flesta har abs på körskolorna nu för tiden.

  10. #30
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Brukar inte de flesta skol-hojar vara utrustade med ABS?
    där jag tog kortet så hade dom det, även på risk2an fanns det ABS..

    tycker att det var en nackdel att aldrig ha kört utan ABS när man för första gången skulle köra sin egen hoj... fick ju aldrig öva bromsning utan ABS under kontrollerade former...

Liknande ämnen

  1. Höst
    Av Olle Å i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-09-14, 16:14
  2. Sista turen
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:12
  3. Sista turen
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 00:22
  4. Sista turen för året?
    Av PatrikAdolfsson i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 09:29
  5. SISTA TUREN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •