Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Fästa tygmärke

  1. #11
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Peo Visa inlägg
    Om ni ska ge er på att sy i skinn så skaffa då en nål som är gjord för att sy i skinn med.
    Med en vanlig synål kommer ni nog fundera på att skänka bort skiten innan ni är klara
    En riktig nål för att sy i skinn med heter skärnål och är suverän att sy i skinn med.
    Tack för tips. Ska införskaffa en sådan nål.

  2. #12
    Mc-Bosse
    Gäst
    Mitt företag Swebus har bytt namn till Nobina. Tygmärken men Nobina har vi fått som ska strykas fast på jackan över Swebus men de lossnar allt som oftast. Jag använde superlim och nu lossnar de aldrig!

  3. #13
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Textillim håller lika bra som att sy. Lagar alltid mina snickarbyxor med det.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  4. #14
    Hittade ett textillim på ICA Maxi som heter Dana textillim. Testade det igår och det verkar funka bra.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av 780615 Visa inlägg
    Om jag är modern med en GoreTex jacka då? vill ju inte att jag punkterar och det börjar läcka in?
    Alla tips välkomna.
    På en GoreTex-jacka skulle jag nog prova limma. Men känns ju inte så skoj det heller om det skulle förstöra materialet.

  6. #16
    Moderator nippes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    234
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Hittade ett textillim på ICA Maxi som heter Dana textillim. Testade det igår och det verkar funka bra.
    det textillim som jag av erfanehet tycker är bäst är en röd tub som jag inte kommer ihåg namnet på (köpt på ica maxi). Dock är det väldigt viktigt att man gör som instruktionerna. och det sitter mycket bättre om man utsätter det för tryck medans det torkar...

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av nippe Visa inlägg
    det textillim som jag av erfanehet tycker är bäst är en röd tub som jag inte kommer ihåg namnet på (köpt på ica maxi). Dock är det väldigt viktigt att man gör som instruktionerna. och det sitter mycket bättre om man utsätter det för tryck medans det torkar...
    Jag hade det över natten under tryck.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 16:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •