Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Konsten att få på käften...

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Konsten att få på käften...

    Hej!

    Stod vid ett rödljus vid Lasarettet i Lund med bussen och uppglidandes i vänsterfilen kommer en Harley Davidson. Stor motor på säkert 2 liter typ fördelat på endast 2 cylindrar.

    På käften hade jag kunnat fått om jag tryckt ner min ruta och frågat om han glömt ställa tändningen för det var ju otroligt vad hela ekipaget vibrerade. Det såg ut som om den helt enkelt hade tändfel.

    Men jag bara tittade och förundrades över personers olika tankegångar vad gäller sköna motorer.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-09-22 klockan 19:05. Anledning: stavfel

  2. #2
    Jag har också alltid förundrats över det där vibrerandet. En bekant har en HD extrautrustad för säkert 100 papp. När den står på tomgång undrar man om alla bultar och skruvar är fastsvetsade på hojen. Hur kan dom annars inte skruvas upp...

  3. #3
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jag har också alltid förundrats över det där vibrerandet. En bekant har en HD extrautrustad för säkert 100 papp. När den står på tomgång undrar man om alla bultar och skruvar är fastsvetsade på hojen. Hur kan dom annars inte skruvas upp...
    Grannen har en HD; jag är förundrad över hur illa det kan låta! Som sagt, vibrationerna får ju alla små skruvar att skallra!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  4. #4
    Mange
    Gäst
    Men det är väl lite av grejjen med den typen av hoj, det är som en Opel Ascona med
    R-kam, va gött det låter

  5. #5
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Men allt det där rasslet...? Nja, inte för mig iaf!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  6. #6
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Jag har fått mängdraabbbbatt på Loctite . Hur har ni det med symaskinsoljan??
    Man ska inte dricka den för då glappar käften.
    Hackar det för länge går något sönder. Det gäller inte bara motorer Bosse.
    Ska vi samsas på samma sida ska vi nog inte hacka för mycket på varandras hojval.
    Alla kan inte som jag köra både japs o HD
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #7
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Ska vi samsas på samma sida ska vi nog inte hacka för mycket på varandras hojval.
    Nä men jag kan ju som jag skrev "förundras"

  8. #8
    Själv tycker jag att radfyror går för perfekt och därigenom blir karaktärslösa och tråkiga. Japs-v-twinar har mer själ. Men en HD-motors motorgång är så härlig att den tillför hojåkandet en extra dimension. Jag hade ett brett leende när jag klev av min nya hoj efter första turen igår. Men alla är ju olika, så dem som gillar andra typer av hojar får ju göra det :-)

  9. #9
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Själv tycker jag att radfyror går för perfekt och därigenom blir karaktärslösa och tråkiga. Japs-v-twinar har mer själ. Men en HD-motors motorgång är så härlig att den tillför hojåkandet en extra dimension. Jag hade ett brett leende när jag klev av min nya hoj efter första turen igår. Men alla är ju olika, så dem som gillar andra typer av hojar får ju göra det :-)
    Håller med dig,en hd sjunger ju på tomgång,det hörs verkligen att det rör sig inuti,skit fränt.Jag är svag för alla hojar som låter,inte bara ur rören utan maskinella ljud.Lika med duccati,ktm mums.Min nya supertenere har ju också fått en släng av otakt och skrammel i sig;D men vibrerar inte mycket,tack vare balansaxlar,men fränt låter det.

  10. #10
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Min hoj låter som när våra katter jamar efter mat när man accellererar
    Men precis som våra katter har den vassa klor när det behövs
    Liter mer buller kunde dock inte skada, speciellt i stan vore det ju inte så dumt, eftersom fotgängarna tror att alla gator i stockholm är gågator som de kan korsa som de vill.
    Tuta vill man ju inte göra heller -hur coolt är det?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •