Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 59

Ämne: 60+ träff Maj 2011

  1. #41
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Bergh Visa inlägg
    Det blir på min bakgård, kör falköping mot broddetorp så får du en fin liten väg.
    Jo vet, men nu är rutten nordvästlig.
    Jan

  2. #42
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ja, nu är man hemma igen. Trött men glad för att fått träffa nya och även gamla kamrater.

    Bra arrangerat, bra hotell och Olle kan hitta vägar som inte är onödigt korta från A till B.
    Ove

  3. #43
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Även jag hemma, håller med Ove. Ny väst utdelad, Välkommen i gänget Ole. Gänget från Pite va roliga gubbar, inte alltid man förstod va dom sa men dom va verkligen friskusar med 120 mil färdsträcka. Ser redan fram mot nya träffar.
    Jan

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Gänget från Pite va roliga gubbar, inte alltid man förstod va dom sa men dom va verkligen friskusar med 120 mil färdsträcka. Ser redan fram mot nya träffar.
    Håller med! Man har kanske fått revidera sin uppfattning om den tyste och fåordige norrlänningen en liiiiiten smula, men det finns kul typer där uppe i norr. Och den nya västbäraren Ole är också en givande bekantskap.
    Ove

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Som värd för träffen tycker jag att den var mycket lyckad. Blandningen mellan sör och norrlänningar gav väl lite kulturchocker när det gäller det dialektala. Även om vissa åsikter om matrecept skiljde sig lite åt, så får vi väl prova dem nästa år då vi kanske hamnar i Piteå.
    Vår tur gick ju efter devisen att raka vägen går alltid på en båge. Åkte från Borgvik ner till Håverud och därifrån förbi Mellerud. Mat och bensin i Ed varefter färden gich mot Fredrisstens Fästning i Halden. Efter en sväng mot Örje följdes E 18 mot Boprgvik igen. Ca 35 mil fick vi ihop, delvis MYCKET krokiga och backiga.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Som värd för träffen tycker jag att den var mycket lyckad. Blandningen mellan sör och norrlänningar gav väl lite kulturchocker när det gäller det dialektala. Även om vissa åsikter om matrecept skiljde sig lite åt, så får vi väl prova dem nästa år då vi kanske hamnar i Piteå.
    Vår tur gick ju efter devisen att raka vägen går alltid på en båge. Åkte från Borgvik ner till Håverud och därifrån förbi Mellerud. Mat och bensin i Ed varefter färden gich mot Fredrisstens Fästning i Halden. Efter en sväng mot Örje följdes E 18 mot Boprgvik igen. Ca 35 mil fick vi ihop, delvis MYCKET krokiga och backiga.
    Vi från Piteå instämmer att det var en trevlig träff och utmärkt Guidningi grannskapet som vi bugar för
    Tore

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jävrebyn
    Inlägg
    4

    Smile 60+ träff i Värmland

    Det började med ett mail från Tore om det fanns ett intresse att köra ner till Borgvik i Värmland för att träffa några likasinnade. Borgvik självklart skall jag med,har ju varit i Borgvik vid ett par tillfällen i mitt tidigare liv när jag var yrkesverksam. Vi frågade oss fram om övrigt intresse i samband med en MC-lunch på Humlan. Intresset lite svalt,men tillslut blev vi 5 st som via Tore anmälde oss. Ett fint litet gäng med en medelålder på 67 år. Tore fik så oi uppdrag att hitta bästa färdväg och boka in oss för en övernattning på vägen ner och en på vägen hem, detta gjorde han mycket bra.
    Så var det ju att se över hojen bakdäcket skulle bytas och var beställt,det strulade lite med leveransen,men till slut kom det.
    Noga koll på Yr.no för att kolla in vädret under vår färd, såg inget vidare ut regn,regn och åter regn,så istället för det nyinköpta skinnstället var det bara att plocka fram Goretex-stället och varma kläder under.
    Så var det dags för avfärd torsdag 12 maj 07:00 åkte grabbarna från Piteå och jag mötte upp i Jävre. Vädret strålande sol. Vi drog söderut mot Skellefteå för att svänga av o slippa E4 S-eå -Umeå troligvis en av Sveriges tråkigaste vägsträckor. I Henning Sjöströms Burträsk vaf det så dags för dagens första fika. Tore tog täten från Burträsk o ner mot Umeå han hade ju igång sin GPS,nu bar det sig inte bättre än att han oxå hade Skoterkartan inlagd och när vi passerade en korsning med lite snö kvar i diket så blev vägvalet inte det optimala,men vi fick se Villvattnet o Kalvträsk halvägst upp mot Lycksele.

    En snabblunch i Umeå och tankning var det som gällde,då började kortproblematiken för vår nestor Åke 77, motormännens kort gäller bara på Preem stationer och sådana var det inte så gott om efter vår rutt.
    Sundsvall nästa fortfarande inget regn - E-14 upp mot Ånge och Östavall. Gästis i Östavall kan vi varmt rekommendera billigt ,rent o snyggt fantastisk middag för att inte tala om frukosten helt fantastisk.Det blev 71 mil första dan
    Frdag morgon vi hant bara starta cyklarna så kom regnet och med det kylan erter ca 6 mil upphörde regnandet men disigt rått o kallt. Tankuppehåll i Noppikoski, bra ställe alla motorcyklister bjöds på kaffe vi gillar mc-killar sa flickorna som förestod stället. Sen bar det av mot Mora lunch på hotell Kung Gösta bra lunchbuffe.coc kaffe ute i strålande sol.

    Vi landade i Borgvik innan utsatt tid fick oss en värmande Whisky innan maten,lite kvällssnack med han med kepsen (Jan från Småland) västgöten Ove och Ole från Stängnäs. Han med kepsen tyckte han kört långt ca 47 mil vi hade på två dar avverkat ca 127 mil. ......tystnad.

    Lördag bar det så iväg mot Brudfjället i strålande sol och på härliga lagomt kurviga vägar.
    Vi kunde väl konstatera att våra custom hojar inte var det bästa för att köra Brudfjället i några högre farter. Vid akvedukten i Håverud blev det fika och ett konstaterande från Pitegänget att han som projekterat den vägen kan ju inte ha varit nykter vid ritbordet.
    Efter lunch i Ed delade gänget på sig vi blev några som körde in till Halden i Norge en del till Nössemarken. Så snart vi korsat gränsen in till Norge började det regna självklart var det väntat lyckligt vis blev det bara ett litet kort duggregn. Stopp vid Fredrikstens fästningsen vidare upp mot Örjes och tillbaka in till Sverige och mot Borgvik.
    Gemensam middag god mat o trevligt sällskap vid bordet in till satt ett par födda i Skellefteå, men nu boende i Karlstad och självklart var det en skön känsla för dom att få höra det välbekanta och välklingande piemålet.
    Borgvik är också ett ställe som varmt rekommenderas.
    Söndagmorgon frukost o sen hemfärd, Järvsö var dagens mål där skulle vi bo på Järvsö bed and breakfast. Ingen höjdare men tak över huvudet och sömn.

    Måndag, sista etappen startade 08:15, 61 mil hem till Jävre, liksom under nerfärden inte den värme man kunnat önska . Total blev det 271 mil på 5dar

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Välkommen till gemenskapen även här på forumet. Men det är riktigt roligt att fått träffa er på riktigt och jag hoppas att det snart kommer att ske igen. Vi fär väl komma överens om en lämplig träffpunkt.

    Jodå! Lite impad är iallafall jag av era dagsetapper men så bor jag nästgårds Borgvik också - bara 15 mil. Blir det i jättehöga nord så satsar jag nog på att ta ytterligare en dag till resa för jag måste bara svänga omkring lite och köra "vilse", dock utan att någon GPS ställer till det.
    Ove

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jävrebyn
    Inlägg
    4

    Välkommen till Piteå

    Hej Ove
    Ja ni är välkommna till Piteå, men lägg det lite senare än mitten av maj. Vi hade både under nerfärden och hemfärden som varmast 9 grader
    Nils-Erik

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Jävrebyn
    Inlägg
    4
    Mailadresser för utbyte av foton
    min
    är petterssonne@telia.com

Liknande ämnen

  1. En hoj träff i augusti !!
    Av Hornet i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 13:58
  2. Hojen-träff 21-23/9
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 14:14
  3. hojen träff
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 14:18
  4. Triumph träff!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 07:18
  5. Mc-träff
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •