Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 59

Ämne: 60+ träff Maj 2011

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Jag fixar guidningen i Värm-Dal i så fall.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    4
    Detta låter jättetrevligt. Är det spikat någon datum,eller är frågan för tidigt väckt.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av pelle Visa inlägg
    Detta låter jättetrevligt. Är det spikat någon datum,eller är frågan för tidigt väckt.
    Vi brukar göra så att vi tillber vädersmästaren tillika gurun Jan och får då en långtidsprognos som håller och lägger datumet när det är garanterat fint.

    Har funkat hittills.

    Olle Å: Jag fixar guidningen i Värm-Dal i så fall.
    Mötesplats/övernattning, billigt men bra och i närheten?
    Ove

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Det är ett litet problem, ska man ha full behållning av brudfjellet ska det vara torr asfalt. Om Olle inte få inn det i turen blir han avsatt på stört.Brudfjället alltså. Väder är färskvara. Ett val = man kör i alla väder eller kollar yr.no. Fan va det reklam? Gruppen bestämmer när vi kör.
    Jan

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Detta är ju bara en preliminär planering av mig. Sedan måste ju Ove fundera lite också eftersom han ju är involverad .

    Exempelvis:

    Första dagen körs med utgång från Sjötorp, varför långväga deltagare måste beredas logi någonstans. Andra dagen bär det av genom södra Värmland och Dalsland och tillbaka till Sjötorp. Andra dagen får deltagarna uppleva motorväg och så krokiga asfaltvägar, så alla kan bli nöjda. Om det skulle finnas deltagare som vill åka grusvägar i fint skick så kan det också ordnas. Detta får vi planera lite mer noggrant, men preliminärt kan vi utgå från Sjötorp.
    När vi kommit på andra sidan nyåret, när vi vet hur många som är intresserade, blir det ju dags att ordna nattkvarter för deltagarna.
    Förhoppningsvis SKALL deltagarna bära vår väst 60+ Senior

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69

    Ang.60+ träff maj 2011

    Hej 60+:are
    Jag tycker det skulle vara trevligt att träffas...men 2- 300 mil Transportsträcka är nog så häftigt tycker jag.
    Kanske kan jag kombinera det med nåt annat intressant utefter färdvägen

    Skall fundera över vintern o kolla ev.intr.bland mina kompisar för en resa söderut till våren
    Tore B.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Hej 60+:are
    Jag tycker det skulle vara trevligt att träffas...men 2- 300 mil Transportsträcka är nog så häftigt tycker jag.
    Kanske kan jag kombinera det med nåt annat intressant utefter färdvägen

    Skall fundera över vintern o kolla ev.intr.bland mina kompisar för en resa söderut till våren
    Tore B.
    Ja, det skulle vara roligt att träffa folket från riktigt Höga Nord och då är det vår plikt att ta hand om er det bästa vi kan.
    Ove

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det lutar åt att 60+turen kommer att föläggas i Borgvik, Värmland och köras efter ett tidigare flerårigt recept kallad Vårturen.
    Vi kommer i så fall utgå från www.kungskvarnen.se i Borgvik.
    Kortfattat blir det så här:
    Vi träffas fredag kväll 20/5, för incheckning, genomgång, en macka och en öl.
    Lördag 21/5, efter frukost, en tur genom norra Dalsland och södra Värmland med lunch någonstans efter vägen. Gemensam middag på Värdshuset.
    Söndag 22/5, efter frukost en kortare tur eller hemfärd.
    Turen går på en del mycket krokiga asfaltvägar, men finns önskemål så kanske de som vill, erbjudas fina grusvägar också.
    Priset är ju inte klart ännu, men är du intrsserad så maila mig, så får du fortlöpande info.
    olle.borgvik@swipnet.se
    Senast redigerat av Olle Å den 2010-12-16 klockan 09:23. Anledning: felstavning

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Japp Olle, jag är med. Dom krokvägarna som du tänker på vill jag inte missa. Hoppas vi blir många som kommer.
    Ove

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    När der gäller 60+ turen så kommer den att anordnas i Borgvik, södra Värmland. lördagen den 14/5 2011.
    Vi kommer att ordna det hela efter ett kocept vi haft i många år och det är så här.
    Vi träffas fredag kväll 13/5 ca 18oo på www.kungskvarnen.se för en macka och en öl. Lite information och genomgång inför lördagens tur och inkvartering.
    Lördag 14/5 efter frukost en tur genom södra Värmland och norra Dalsland. Ev en avstickare in i Norge. Lunch någonstans efter vägen.
    På kvällen gemensam middag på Kungskvarnen
    Söndag 16/5 efter frukost hemfärd eller en kortare tur.
    Eventuellt kan det bli två grupper varav den ena åker blandat på fina grus- och asfaltvägar. Den andra bara asfalt. En väg som vi kör i närheten av är E18, varför det är lätt att åka tillbaka till Borgvik om man så vill utan att behöva åka med på hela turen.
    Om du är intresserad så maila mig olle.borgvik@swipnet.se så kommer du få vidare info om priser osv.

Liknande ämnen

  1. En hoj träff i augusti !!
    Av Hornet i forum Träffar & Körningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 13:58
  2. Hojen-träff 21-23/9
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 76
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 14:14
  3. hojen träff
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2012-04-08, 14:18
  4. Triumph träff!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-14, 07:18
  5. Mc-träff
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 11:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •