Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Kinesisk Cruiser

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Kinesisk Cruiser

    Hej!

    Min granne såg en annons på Blocket om två mc för 14 000: - totalt. Det visade sig vara två identiska kinesiska TMS 400cc cruiser. Den ena körklar och den andra behöver kompleteras med vissa delar. Jag var med när han köpte dom av en privatperson. Det visade sig att säljaren själv köpt dom av Trendimport här i byn för 9 000: - totalt. Trendimport har sitt huvudlager för sverige i Höör. Det är mc som av någon anledning hamnat i ett hörn i lagerlokalen någonstans för de har varit transportskadade eller någon kund ångrat sig och lämnat tillbaka hojen.

    Eftersom mc:n antagligen är skitbillig att köpa in från Kina så är det inte lönt att beställa reservdelar ansåg väl Trendimport. Jag vet att en Eu-moped köps från Kina för ca: 1000 till 1500: - och säljs för upp till 12 000: - här i sverige.

    Jodå jag körde den ena hem och det är en twinmotor på 400cc och riktigt customstuk med framflyttade fotpinnar och så. Femväxlad. Snabb? Nja... jag är ju bortskämd med min 74 hk och 750cc men för dom pengaran så är det ett klipp tycker jag! Det blr rött från 120 på hastighetsmätaren så det är ju ingen racer med 100 höll jag utan att det kändes ansträngt. Lite ranglig i växelspak och finishen kunde ju vara bättre. T ex var det redan början till lite rost på sina ställen, muttrar, bultar och sånt.

    Jag måste också tillägga att båda två är -08. Den körklara har rullat 704 mil och den som behöver kompleteras har bara gått... håll i er! 13 mil!

    De kostar nya 38 000: - (för en då )) så nog har grannen gjort ett klipp tycker jag. Jag funderar på att ge ett lågt bud på den icke körklara bara för att det kan vara kul med en kinesisk mc! Reservdelar går säkert att beställa.

    http://www.hojtorget.se/ads/335799/tms-cruiser-x2-400cc

    Bilder på TMS 400cc Cruiser
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-09-13 klockan 14:36. Anledning: förtydligande

  2. #2
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    ser ut att vara en Virago 535 kopia

  3. #3
    Kanske Yamaha-delar passar rakt av. Ifall det inte går få tag i orginaldelar...

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Fler bilder för intresserade
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  5. #5
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Kanske Yamaha-delar passar rakt av. Ifall det inte går få tag i orginaldelar...
    Det tror jag knappast. Ett försök till kopia är mc:n men absolut inte som originalet! Inte en enda del på denna mc:n är kombatibel med originalet.

  6. #6
    Medlem fistkillers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    skåne
    Inlägg
    70

    Ang kina hoj

    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det tror jag knappast. Ett försök till kopia är mc:n men absolut inte som originalet! Inte en enda del på denna mc:n är kombatibel med originalet.
    har själv haft en kinahoj,funkade kanon men som sagt inte så snabb,men dom har väldigt
    pålitliga motorer, i princip byggt efter dom gammla motorerna, och delar finns det gott om,Paul i Gärsnäs har mängder av reservdelar till sådana, saknar min kinahoj ibland enkel o billig i drift, så absolut inget dåligt köp ;D

  7. #7
    Är inte felet att japanerna blivit lika dyra på sina hojar som de europeiska hojarna. Ja till och med dyrare. Så de finns en chans de kinesiska hojarna gör om det japanska undret, bara de skärper till kvaliteten lite granna.

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av fistkiller Visa inlägg
    har själv haft en kinahoj,funkade kanon men som sagt inte så snabb,men dom har väldigt
    pålitliga motorer, i princip byggt efter dom gammla motorerna, och delar finns det gott om,Paul i Gärsnäs har mängder av reservdelar till sådana, saknar min kinahoj ibland enkel o billig i drift, så absolut inget dåligt köp ;D
    Tack för tipset om Gärsnäs! Om grannen nappar på mitt bud för den mc:n som behöver lite delar så är ju Paul i Gärsnäs värt ett besök.

  9. #9
    Medlem Benkes avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    11
    Paul har inte firman i Gärsnäs längre den finns i Simrishamn http://www.mcmarinofritid.se/

    // Bengt

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Är inte felet att japanerna blivit lika dyra på sina hojar som de europeiska hojarna. Ja till och med dyrare. Så de finns en chans de kinesiska hojarna gör om det japanska undret, bara de skärper till kvaliteten lite granna.
    Ingen tvekan: Kineserna kommer att bli lika bra som japanerna i sinom tid. Det var inte många decennier sen vi fnissade åt "Made in Japan". Nu är dom ledande när det gäller kvalitet.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •