Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Ooh vilken mardröm

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Ooh vilken mardröm

    Den var så hemsk, drömmen, att jag vaknade och var kallsvettig i natt. Länge sen det var så men nu var det ruskigt läskigt! Och det tog en enorm tid att somna om. Vad jag drömde? Jo, att jag hade fått några kilon extra!! Jag stod på 86 kg nu och dagen innan var det 76,4 och jag grämde mig över att ha ätit bara ett par godisbitar extra. Och jag kände hur riktigt besviken jag var på mig själv och samtidigt ledsen för att jag nu fick börja om fast inte från 91 kg och hade några kilon till godo och det var ju det positiva i det hela. Vilken tur att det bara var en dröm.

    Jaha, jag sitter och spanar efter en ny bil. Jag hade en Cooper S förut och den gillade jag benskarpt och sa i går att hade vi inte sålt min gamla Cooper S så hade dessa bilbyten inte blivit av. Vi köpte en Toyota Yaris vilken jag var gräsligt besviken på att efter 2 mån och 1 dag bytte jag in den mot en MINI Cooper D. Den har varit bra och bränslensål men jag vill nog ändå ha lite mer klös som en Cooper S kan ge. Jag såg just en svart med rött tak och röda speglar, jääättesnygg! Men så kikade jag på inredningen: allt går i svart, har röda lister och ser jättefint ut men… gröna skinnsäten?
    Satte man in fel säten eller tog det svarta skinnet slut? Eller nån färgblind på fabriken som garvat skinnet? Allt annat går i svart med röda små detaljer och kromlist här och var och så satte man dit gröna säten?? De ser malplacerade ut i den inredningen.
    Jag tänkte på Gibsons hundkoja, han beställde en svart och när han skulle efter en lång väntan hämta sin bil stod en blå där hos återförsäljaren...
    Så, då är frågan: var det meningen att sätena skulle vara gröna eller har fabriken gjort fel igen? Visst ser det konstigt ut när allt annat går i svart och har röda detaljer?
    Senast redigerat av Nina den 2010-11-21 klockan 07:26.

  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det ser ju onekligen helknepigt ut. Svarta säten med röda sidor i sittdynan hade varit perfekt!

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det ser ju onekligen helknepigt ut. Svarta säten med röda sidor i sittdynan hade varit perfekt!
    Ja visst gör det!? Jag var tvungen att åka och kolla på bilen, ibland kan bilder på nätet ge fel intryck och den var inte så dum faktiskt. Men jag passade på att fråga om sätena, det var en sommarjobbare som fått äran att designa en MINI, han skulle ändå inte jobba kvar där så sätena blev gröna… Stackars säljare, hon skämdes lite över att behöva besvara frågan om färgvalet just där.

  4. #4
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Men alltså, jag tycker faktiskt det passar ganska bra ändå! I alla fall utifrån vad man ser på bilden. Känns lite klassiskt brittiskt.
    For those about to rock - We salute you!

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, i verkligheten ser den bättre ut, de var inte så dumma ändå när man väl såg bilen. Och den kommer vara one of its kind, alltså egen. Finns det en till exakt likadan lär den inte ha gröna säten i alla fall, jag tror majoriteten skulle beställa antingen svarta eller säten med röda detaljer i. Grönt var lite eget faktiskt och i verkligheten ser de bättre ut än på bild.

  6. #6
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Det va ju skitsnyggt med gröna säten. BRG ju!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag köpte bilen!

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag köpte bilen!
    Se där! Med gröna säten och allt!

    Felet är nog att där inte finns några andra gröna detaljer. Lite grönt här och var och sätena hade fungerat bättre.

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Se där! Med gröna säten och allt!

    Felet är nog att där inte finns några andra gröna detaljer. Lite grönt här och var och sätena hade fungerat bättre.
    Kanske kan lägga in gröna mattor?

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Kanske kan lägga in gröna mattor?
    Kanske hänga en grön "raggartärning" i backspegeln?
    Ove

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Snacka om mardröm... lossnat däck
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 22:44
  3. Huu, vilken mardröm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 16:52
  4. Vilken GPS
    Av Jonas i forum Touring
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:46
  5. Mardröm
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 13:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •