Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 65

Ämne: Göra sig löjlig över andras hojar

  1. #11
    Mange
    Gäst
    Tycker också det är kul. Man får ta det för vad det är. Jag själv är ju äldst i vårat kompisgäng och har fått höra en del antikskämt ang min ålder-i alla år. Glömmer aldrig när jag sålde street-race camaron när jag höll på att bilda familj o renovera hus. Köpte då en volvo 245 som jag var "tvungen" att tona rutorna och sänka, det första kompisarna frågade var om jag försökte spara in på begravningen eftersom jag köpt egen likbil.

  2. #12
    Mc-Bosse
    Gäst
    Jag brukar säga när jag känner mig gammal att det är hög tid att prenumerera på Fonus mejlutskick och sondera kyrkogårdar i närheten.

  3. #13
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Man måste kunna ta ett skämt och se det roliga även om det går ut över mej,men den som säger det får också vara beredd på att det kan komma tillbaka.Jag tycker att man kan skämta om det mesta ,men en del har tagit illa upp genom åren.Skämtet med likbilen var bra.

  4. #14
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Sålänge som man har glimten i ögat så är det ju ok att skämta anser jag om TEX kromslädar fast man egentligen tycker att det är bra hojar och kanske själv skulle vilja äga en....
    Så är det ju när ''grabbar och tjejer av rätt kaliber'' träffas. Stämningan kan bli rå men hjärtlig när man skojar.. och det kan bli kul på ett forum

    Tyvärr så delas inte uppfattningen och jargongen av alla. Och dessa personer brukar jobba som parkeringsvakter, hos kronofogden eller så vägrar tanten ha sex med dem
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #15
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Tyvärr så delas inte uppfattningen och jargongen av alla. Och dessa personer brukar jobba som parkeringsvakter, hos kronofogden eller så vägrar tanten ha sex med dem
    Dagens sanning!

  6. #16
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Fått parkeringsböter, bussen utmätt eller fått stekpannan i huvet??
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Sålänge som man har glimten i ögat så är det ju ok att skämta anser jag om TEX kromslädar fast man egentligen tycker att det är bra hojar och kanske själv skulle vilja äga en....
    Tror du kan ligga nära sanningen där....har hört en del sedan jag gick upp till premiumklassen för touringhojar!

    Krävs det busskort för den där, har du micro/kylskåp i topboxen? Har inga problem med sådant, andra får ha synpunkter och skoja bäst dom vill. En del är riktigt fyndigt och lockar fram leenden...annat kan ha lägre grad av intelligens och humor, men får passera även det!

    Har dock noterat att det kan vara väldigt känsligt att skoja med dom som kör hojar av ett visst märke. Vet inte varför men där är det ofta extra känsligt. Skulle kunna tänka mig att åka även sådan hoj om det inte vore så att prissättningen övergår det rimliga, för min plånbok.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Fått parkeringsböter, bussen utmätt eller fått stekpannan i huvet??
    Parkeringsböter en gång och det var 1984, bussen brukar jag få behålla och eftersom jag är singel så har jag ingen fru som jagar mig genom huset med stekpannan i högsta hugg!

  9. #19
    Mange
    Gäst
    Tror inte de menar allt de skriver, trots allt så är det motorintresset som förenar oss. Helst av allt skulle man ha en hoj av varje sort. Hade jättegärna byggt en hd-chopper om kunnandet, pengarna och tiden funnits. Nu finns inte det så jag nöjjer mig med att kolla in alla andra sjyssta hojjar. Själv tycker jag att min CB 1300 är en ok blandning av olika stilar. Man ser motorn, funkar bra att köra långt med, kan ösa på i kurvlandskapen osv. Jag skulle dock uppskatta en riktig dyngsprättare då jag har svårt att se 1300an i endurospåret???

  10. #20
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har dock noterat att det kan vara väldigt känsligt att skoja med dom som kör hojar av ett visst märke. Vet inte varför men där är det ofta extra känsligt.
    Ja visst är det konstigt? Vad säger det om dom som blir sura egentligen?

    Grannen kom och sa allvarligt att han sett att jag köpt en lastbil. Va, sa jag? Han syftade på toppboxen från Biltema på 48 liter! Fyndigt tycker jag när folk är gravallvarliga och initialt inte med en min visar att de egentligen skämtar.

Liknande ämnen

  1. MC över Himalaya
    Av Markus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 21:53
  2. Äntligen över.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 01:20
  3. Är det över... redan?
    Av stefanistockholm i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 09:15
  4. Kommer fyrtakt att ta över?
    Av turbo i forum Offroad
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 22:42
  5. Gick över.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 12:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •