Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hojtur till Taxinge slott lördag den 4 september

  1. #1
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305

    Hojtur till Taxinge slott lördag den 4 september

    Nu på lördag den 4 september är det dags för en hojtur till Taxinge slott. Samling på Gullmarsplan kl 10.00. Om det är nån som bor långt söderut kan vi "hämta upp" folk vid Mc Donalds Botkyrka.
    I så fall är ca kl 10.30 i Botkyrka, men meddela så vi vet.

    Välkomna!


    Danne
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Maud och jag ansluter direkt i Botkyrka klockan 10:30. Räknar med att möta upp Annelie på Trajan där också!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Kakmonstret här kommer till Gullis.. ;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #4
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Även jag möter upp på Gullis!

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vilken underbar höstdag vi fick!

    En del av oss startade från Gullmarsplan medan jag, Maud och Annelie anslöt i Botkyrka. Leffa ringde när vi precis var på väg att åka. Han hade kunnat sluta lite tidigare på jobbet och körde direkt till Taxinge. Vädret var bästa tänkbara för hojåkning, runt femton grader varmt och solsken när vi rullade fram genom ett sörmland som visade sig från sin bästa sida.Väl framme i Taxinge visade det sig vara en trädgårdsmässa. Massor av bilar på parkeringen men vi hittade snart plats för våra hojar. Strax efter att vi kommit fram anlände även Leffa och gänget var fulltaligt. Nu var det bara att ställa sig i kön till kak och tårtfaten. Problemet var bara vad man skulle välja, utbudet var ganska rikligt....Beslutade mig för en Sachertårta, en av mina stora favoriter. Blev lite olika val med allt från tårta till ostmacka. En och annan räkmacka slank också ner. Som vanligt när vi är ute blev det en massa glada skratt och skämt. Humöret var på topp där vi satt i slottsparken och njöt av bakverk och solsken. På hemvägen var det några som ville gå på en loppis som vi passerat på vägen dit.

    Vi som inte var sugna på loppisfynd, Piotr, Maud, Annelie, Leffa och jag valde att åka över Läggesta-Laxne-Björnlunda-Öster Malma- Vagnhärad-Södertälje och hem igen. Det finns en rejält krokig väg som passerar Öster Malma, naturligtvis valde vi den. Skildes från Leffa och Annelie strax innan Vagnhärad, där dom vek av mot hemmet i Oxelösund. Vi andra fortsatte i det ännu sköna vädret de sista milen in till Södertälje där vi körde på motorvägen tillbaka till Stockholm. Ännu en härlig dag var snart till ända. Vilken sommar vi haft. I princip alltid kanonväder när vi i Hojgänget varit ute på äventyr!

    Lägger ut några bilder från dagen:
    1) En vy över en del att det rikhaltiga sortimentet. Inte billigt, men gott!
    2) Sachertårta, en personlig favorit!
    3) Klaus njuter i solskenet.
    4)Annelie, glad som en speleman över att köra Triumph. Passar henne klockrent!
    5) Det obligatoriska gruppfotot
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    tack för en tur på härliga vägar ,har aldrig åkt över östermalma förut så det var en trevlig upplevelse tror de andra missade något där men dom kanske hittade nåt på loppisen får man hoppas....:=))

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Trevligt ni hade det och med massa sol. Skoj! =)

  8. #8
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Japp! Vi hade det väldigt kul. En riktigt, riktigt fin utflykt. Synd att inte fler hängde på när några av oss druttade iväg en bit till, förbi Öster Malma (där ''Herr von Pinkelstråle'' lär sig bära bössan, göra patron ur och skilja mellan jakthund och drevkarl )

    Mycket lyckat. Tack för turförslaget Mats.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Japp! Vi hade det väldigt kul. En riktigt, riktigt fin utflykt. Synd att inte fler hängde på när några av oss druttade iväg en bit till, förbi Öster Malma (där ''Herr von Pinkelstråle'' lär sig bära bössan, göra patron ur och skilja mellan jakthund och drevkarl )

    Mycket lyckat. Tack för turförslaget Mats.
    Lär vara bra mat på restauranten i Öster Malma. Har hört det från flera håll....kanske ska vi göra ett lunchstopp där framöver?

    Har kört mycket på grusvägarna i området, ett riktigt eldoradeo för oss som gillar sånt!
    Ligger för övrigt endast ett par kilometer ifrån där jag med bristande framgång "jagade" rådjur. Fick bita i gruset i ordets rätta bemärkelse...
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-20, 16:37
  2. Hojtur Siljan runt / Norge Lördag den 24 juli
    Av Danne i forum Träffar & Körningar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 00:07
  3. Hojtur till Café Sjöstugan, Värmdö onsdag
    Av Danne i forum Träffar & Körningar
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2010-06-03, 10:46
  4. Tur till Lysekilstrakten lördag 5/9
    Av Gnistvändaren i forum Träffar & Körningar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 13:45
  5. Tur till Österbybruk på lördag 8/8
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 12:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •