Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Bobbins

  1. #21
    Jåke
    Gäst
    Ta en sväng förbi Uppsala kan jag visa, det är lättare och mer begripligt än att förklara per text. I princip går det ut på att känna sin hoj, att våga lita på sin balans så man törs stå bakom hojen och räta upp den från sidostödet. Tekniken sen är lite olika beroende på hur lång räckvidd man har.

    Lättmutad med fika är jag åxå

  2. #22
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Ta en sväng förbi Uppsala kan jag visa, det är lättare och mer begripligt än att förklara per text. I princip går det ut på att känna sin hoj, att våga lita på sin balans så man törs stå bakom hojen och räta upp den från sidostödet. Tekniken sen är lite olika beroende på hur lång räckvidd man har.

    Lättmutad med fika är jag åxå
    Ha ha, jag med min vanliga tur lär väl tippa hojen åt andra hållet… Jag får ta en sväng upp och muta dig på en fika så får du ge mig en lektion i hur man gör. Jag vet inte hur många inkörningsmil jag har kvar på moppen, kanske skulle ta det när den är inkörd och oljan bytt.

    Men, är det därför det är gummibelagt på höger sida på bakre depåstödet, att man håller och balanserar upp hojen med vänster hand och trycker in stödet med höger hand? Har sett att det är nån svart beläggning på höger sida på depåstödet och ingenting på vänster sida.

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …fast min BSA har ju inbyggt depåstöd där jag balanserar upp hojen före jag drar den bakåt. Men så väger den betydligt mindre också.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ha ha, jag med min vanliga tur lär väl tippa hojen åt andra hållet… Jag får ta en sväng upp och muta dig på en fika så får du ge mig en lektion i hur man gör. Jag vet inte hur många inkörningsmil jag har kvar på moppen, kanske skulle ta det när den är inkörd och oljan bytt.

    Men, är det därför det är gummibelagt på höger sida på bakre depåstödet, att man håller och balanserar upp hojen med vänster hand och trycker in stödet med höger hand? Har sett att det är nån svart beläggning på höger sida på depåstödet och ingenting på vänster sida.
    Jag låter sidostödet vara nere och jobbar upp det från höger sida.
    Tippar den så finns antingen jag eller stödet i vägen.
    Jag gör följande:
    Rätar upp hojen, sätter depåstödet på plats och fixerar det med foten.
    Sen är det bara att trycka ned det med foten och allt är klart.

    Tog ett par gången innan det gick utan problem.

  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag var förbi Triumph i går och kikade på ett annat depåstöd de också tar hem, de visade mig lite snabbt, verkar inte vara så svårt faktiskt. Det är väl som med centralstödet: en viss teknik för att få upp hojen. I början kämpar man som en tok innan man kommer på tekniken och allt blir så mycket lättare så jag antar det är väl ungefär så med depåstödet också.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •