Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Strängnäs Bike Show 2010

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Strängnäs Bike Show 2010

    Idag hade vi en härlig tur till Strängnäs där vi tittade på fina hojar. Sen blev det även en sväng till Mariefred. Mer om denna tur kan ni läsa om i min blogg. (se länk nedan).

    Några bilder som smakprov:

    100828 Strängnäs 013.jpg 100828 Strängnäs 017.jpg 100828 Strängnäs 014.jpg 100828 Strängnäs 046.jpg 100828 Strängnäs 052.jpg

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Och här är två filmklipp:

    Första klippet visar hur leffa har bytt hoj med Mats. Leffas fru ska få låna American i någon vecka för att prova custom.

    Andra klippet är från Mariefred där vi njöt av solen i någon timma innan vi for hemåt. Tyvärr fick jag aldrig Danne att drutta i...

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vi som åkte i dag var, Jonas, Stefan, Leffa, Danne, Jeanette och jag. I bästa tänkbara hoväder styrde vi kosan mot Mariefred för att via Stallarholmen ta oss till Strängnäs. Där hade man en motorcykelutställning i parken mitt inne i stan. En Norrtäljeträff i miniatyr. Var en väldigt trevlig tillställning, i högsta grad anspråkslös. Här ställde alla ut, vad dom hade hade för hojar. Inga extremt dyra, konstiga, icke körbara hojar som körts dit på släp. Här var det hojar som verkade brukas som hojar ska göra och inga så kallade "Trailerqueens"! Det rådde en väldigt avspänd och trevlig stämning bland såväl publik som utställare. Själva tävlandet verkade inte så viktigt utan det viktiga var att umgås och ha trevligt. Två poliser gick runt och myste i det vackra sensommmarvädret. Tror knappast att dom behövde göra ett enda ingripande. Detta var verkligen ett evenemang för hela familjen.

    På hemvägen bytte Leffa och jag hojar. Annelie, Leffas fru ska få låna min Triumph en tid för att testa om det är roligare att åka customhoj än Yamaha 600 Diversion. För min del är valet klart, en 600:a var ingenting för mig. Var nog säkert 15 centimeter för lång och tjugo kilo för tung för att ha något utbyte av en så´n. Hela hojen var dimensionerad för någon som var i en helt annan storleksklass än den jag har. Var ingen upplevelse som gav någon som helst mersmak för min del. Passar inte min körstil att varva 5.000 och ändå inte nå 100 km/h. Är van vid att göra det vid halva den siffran. Säkert en kul hoj för den som gillar höga varvtal, inbjuder till en aggressivare körstil än min...

    Stannade till i Mariefred på hemvägen för att ta några bilder nere i hamnen, mittemot Gripsholms slott. Här blev vi kvar en god stund i det sköna vädret. Det hanns med både glass och besök på en av båtarna som låg inne i hamnen. Ägaren ville gärna förevisa sin båt och vi var inte sena att gå ombord för att få en förevisning. Så småningom var det dags att återvända till Stockholm och i Botkyrka, där vi flera timmar tidigare startade turen avslutades den även och våra vägar skildes för denna gång.

    Lite bilder från mig!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Några bilder till!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Ytterligare några bilder...
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Och avslutningsvis....
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Cool bil, med Hillborn-sprut. Berätta gärna senare om Anneli gillar Triumph.

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Cool bil, med Hillborn-sprut. Berätta gärna senare om Anneli gillar Triumph.
    Bilen var inte tokig alls. Riktiga blomvaser eller regnmätare till insug. Dessvärre fick vi aldrig höra den in action.

    Verkligen en trevlig utställning med en hel massa roliga hojar och även några bilar att titta på. Den utställningen lär jag besöka igen, inga avspärrningar, vakter eller inträdesavgifter. En riktig happening....
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Bilen var inte tokig alls. Riktiga blomvaser eller regnmätare till insug. Dessvärre fick vi aldrig höra den in action.

    Verkligen en trevlig utställning med en hel massa roliga hojar och även några bilar att titta på. Den utställningen lär jag besöka igen, inga avspärrningar, vakter eller inträdesavgifter. En riktig happening....
    Det är då det är roligt att komma och kika när det inte är så mycket ”om sig och kring sig” i allt. Synd ni inte fick höra bilen, kommer nog fler tillfällen.

  10. #10
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Glömde tillägga att ni verkar ha haft det trevligt med bra väder. =)

Liknande ämnen

  1. Custom Bike Show
    Av Markus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-07, 23:12
  2. Custom Bike Show Norrtälje 1/6
    Av swedan i forum Träffar & Körningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 21:17
  3. Custom Bike Show 5/6
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 21:57
  4. 6/6-09 Custom bike show Norrtälje.
    Av Bajen-Sam i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 10:06
  5. Custom bike show i Norrtälje 2 juni.
    Av Bajen-Sam i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 10:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •