Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Kommer fyrtakt att ta över?

  1. #21
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    finns det nått som är sämre med fyrtaktare jämfört med tvåtaktare? förutom att de är dyrare att köpa och äga..

  2. #22

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Citat Ursprungligen postat av turbo
    finns det nått som är sämre med fyrtaktare jämfört med tvåtaktare? förutom att de är dyrare att köpa och äga..
    Enda nackdelen jag kan komma på såhär är vikten, dom väger lite mer.. Men det märks endast då man vurpar och måste resa upp hojjen, annars är hojjarna så välbalancerade dom kan bli..

    // Anders

  3. #23

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    I och med att det är så många fördelar och att många redan gått över känns det lite som att tvåtaktarna kommer att dö ut.. kanske inte på kort sikt men i långa loppet.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #24

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Jag skulle vilja säga att 2t redan är dött.. Iaf i dom högre nivåerna utav förare om man säger så.. Kolla VM/SM.. Jag tror inte det är nån som kör 2t?!

    Enda chansen att 2t kommer tillbaka skulle då vara om man ändrar klasserna, eller om dom kommer på någon riktigt revolutionerande uppfinning som gör att den får en liknande karaktär som 4t har..

    // Anders

  5. #25

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Jag skulle vilja säga att 2t redan är dött.. Iaf i dom högre nivåerna utav förare om man säger så.. Kolla VM/SM.. Jag tror inte det är nån som kör 2t?!

    Enda chansen att 2t kommer tillbaka skulle då vara om man ändrar klasserna, eller om dom kommer på någon riktigt revolutionerande uppfinning som gör att den får en liknande karaktär som 4t har..

    // Anders
    Det klart, vem vill köra 2t när 4t har så mycket bättre egenskaper..
    Men det tillverkas väl 2t än av alla de stora märkena? Är det bara till hobbyåkare då?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av TcAnders
    Jag skulle vilja säga att 2t redan är dött.. Iaf i dom högre nivåerna utav förare om man säger så.. Kolla VM/SM.. Jag tror inte det är nån som kör 2t?!

    Enda chansen att 2t kommer tillbaka skulle då vara om man ändrar klasserna, eller om dom kommer på någon riktigt revolutionerande uppfinning som gör att den får en liknande karaktär som 4t har..

    // Anders
    Det klart, vem vill köra 2t när 4t har så mycket bättre egenskaper..
    Men det tillverkas väl 2t än av alla de stora märkena? Är det bara till hobbyåkare då?
    Än tillverkas det nya tvåtaktare från alla kända märken. Men med den utveckling som diskuteras här kanske det inte håller så länge till.

  7. #27
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Det är något speciellt med 2t men jag tror att dom kommer att försvinna pga alla miljökrav som är idag och dom kommer att bli fler, motorsporten över lag måste nog se sig omkring efter alternativa bränslen framöver för att få fortsätta med sin verksamhet, på både gott och ont. 8)
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #28
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Det är något speciellt med 2t men jag tror att dom kommer att försvinna pga alla miljökrav som är idag och dom kommer att bli fler, motorsporten över lag måste nog se sig omkring efter alternativa bränslen framöver för att få fortsätta med sin verksamhet, på både gott och ont. 8)
    Intressant det där med miljökrav! Många motorsporter släpper ut en del avfall och det lär blir hårdare krav längre fram.. flyg till exempel är ju rätt befriat från miljökrav men det börjar komma där också, ska det fungera måste nog allt bensindrivande begränsas, även crossåkandet.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Jag provkörde en fyrtaktare i går, aldrig mera tvåtakt! :-\

  10. #30

    SV: Kommer fyrtakt att ta över?

    Citat Ursprungligen postat av Fredd
    Jag provkörde en fyrtaktare i går, aldrig mera tvåtakt! :-\
    Jag instämmer! Provkörde några olika fyrtaktare förra sommaren och gillar karaktären på dem starkt! Mycket skönare tempo i körningen, bra för mig som är glad amatör
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. MC över Himalaya
    Av Markus i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-01-06, 21:53
  2. Var kommer dom från?
    Av jrutgers i forum Off topic
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2014-11-26, 19:37
  3. Nu kommer hösten och då…
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 08:53
  4. Ny här och snart kommer den :D
    Av PatrikAdolfsson i forum Custom
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 22:48
  5. KOMMER SNART.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •