Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Visir

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Det finns ett sätt att skydda sig något mot solen utan att behöva köra med solbrillor eller mörka visir! Ta el-tejp och dra 1½ rad högst upp på visiret så får man lite av den samma effekten som bilar hade förut med en solfilm högst upp på rutan! Lite udda i början då det tar bort en del av synfälltet uppåt (beror på sittställningen) men det försämrar absolut inte den viktiga delen av synfälltet!

    Ett gott råd till er som har problem med imma. Vi använda våtservetter och det funkade helt okej, torr torka med shampoo/tvål/diskmedel funkar med. Detta är dock inte det ultimata utan har man en hjälm som visiret immar på så är det effektivaste att se över ventilationen i hjälmen! och det är få hjälmar utan immfria visir som faktiskt funkar när man står still eller kör sakta så öppna visiret lite
    Det där med eltejpen fungerar bra på en av mina öppna jethjälmar det är bara att köra ned skallen om man får solen i ögonen. Imman är det däremot inga problem med om man kör öppen hjälm som jag föredrar.
    Använder endast en öppningsbar intergral vid kyligare väder höst och vår. Men kåpor och vindavisare "stör" ju oftast den luftström som gör att ventilationen ska fungera i hjälmarna men med en liten, liten springa öppet visir brukar kunna avhjälpa den saken.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Inte speciellt mycket jag behöver ha visiret stängt. Kör nästan alltid med visiret öppet och har alltid gjort. Har gula glasögon i stället. Funkar jättebra för mig. Använder egentligen bara visiret om det regnar. Lämnar då en liten springa och har aldrig några problem med imma. Har Pinlockvisir men tog bort det, gillade inte synförvrängningen som blev. Mig störde den och eftersom jag inte har några problem med imman fick det vara.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Hej!

    Ser att det finns lösa visir till min nyinköpta hjälm. Klart, spegel resp. mörkt. Dom svarar inte i chatten så jag frågar här: brukar spegel även vara mörkt eller är det bara ett klart visir med just spegelfunktion utifrån? Det ser mörkt ut då man ser insidan på höger sida av visiret men det kan ju vara fel...

    http://www.sharkspeed.com/sv/artikla...v200-v130.html

    Edit: fick besked. Lite mörkt är det.
    Satt och slösurfade på biltema.se och kollade visir. Hajade till då deras visir för 99 - 109 kr ser ut precis som det jag har i ändarna där det sätts fast i hjälmen med snabbfästena. Plockade av mitt och jämförde med bilderna och jo minsann! Antagligen är det ett standardvisir som många tillverkare av billigare hjälmar använder. Nåja min kostade hela 1 299 kr om jag betalt oridinarie pris. Ja det är väl samma hjälm med olika emblem på kan jag tänka mig.

    99 kr över disk för ett standard eller mörkt. 109 kr för spegel. Mot sharkspeeds 199 kr. Andra sajter tar 299 kr och till dessa priser frakten. Det blir till att gå in till biltema med mitt visir och jämföra och se så måtten är det samma också.

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...ntegralhjalm1/
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-26 klockan 01:11.

  4. #24
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    De gånger jag kör med integral har jag 99% av tiden mörkt visir, dag som natt (fast nätterna här uppe på sommaren är förstås ljusa). Har en Raid-II och har inga problem med imma förutom när man står still. Även om visiret är mörkt kan solen bli jobbig, ska testa Hagis tips om eltejp. =)

    Med crosshjälmen på har jag klart glas i brillorna (Spy, brytningsfria), skärmen skyddar ändå ögonen mot solen.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #25
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det blev ett visir med spegel. Var ju tvungen att sätta dit det direkt och sen köra hem. Fungerar utmärkt får jag säga! Lite tonat bara jämfört med det mörka som är mer mörkt. Hade helst velat ha det utan spegel men med samma toning men, men. Allt kan inte fås för 109 kr.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-26 klockan 16:03.

Liknande ämnen

  1. Nolan N64 visir?
    Av Mojo i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-11, 12:10
  2. Färgade visir
    Av Nilsson i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 18:18
  3. Laga repigt visir
    Av MEHall i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 00:40
  4. Klart visir + solglasögon eller mörkt visir?
    Av swedan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 09:34
  5. Imfritt visir
    Av Jonas i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 17:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •