Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Visir

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Visir

    Hej!

    Ser att det finns lösa visir till min nyinköpta hjälm. Klart, spegel resp. mörkt. Dom svarar inte i chatten så jag frågar här: brukar spegel även vara mörkt eller är det bara ett klart visir med just spegelfunktion utifrån? Det ser mörkt ut då man ser insidan på höger sida av visiret men det kan ju vara fel...

    http://www.sharkspeed.com/sv/artikla...v200-v130.html

    Edit: fick besked. Lite mörkt är det.
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2010-08-24 klockan 17:47.

  2. #2
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Hej!

    Ser att det finns lösa visir till min nyinköpta hjälm. Klart, spegel resp. mörkt. Dom svarar inte i chatten så jag frågar här: brukar spegel även vara mörkt eller är det bara ett klart visir med just spegelfunktion utifrån? Det ser mörkt ut då man ser insidan på höger sida av visiret men det kan ju vara fel...

    http://www.sharkspeed.com/sv/artikla...v200-v130.html

    Edit: fick besked. lite mörkt är det
    Ser man ut som Clint Eastwood med spegelglas?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Hej!

    Ser att det finns lösa visir till min nyinköpta hjälm. Klart, spegel resp. mörkt. Dom svarar inte i chatten så jag frågar här: brukar spegel även vara mörkt eller är det bara ett klart visir med just spegelfunktion utifrån? Det ser mörkt ut då man ser insidan på höger sida av visiret men det kan ju vara fel...

    http://www.sharkspeed.com/sv/artikla...v200-v130.html

    Edit: fick besked. Lite mörkt är det.
    Fantastiskt, menar du att Sharkspeed inte svarar

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Fantastiskt, menar du att Sharkspeed inte svarar
    Jag var lite stirrig bara. 5 min så fick jag direkt besked via deras chatt. Inga problem.

  5. #5
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Har slutat att köra med mörkt visir efter att varit nära o välta i lösgrus på asfalt ett flertal gånger.
    Jag såg inte det eftersom visiret var så mörkt + att när jag körde hem på kvällarna så blev det rena blindkörningen.

    Har hellre ljust visir o lite problem med solen.Man upptäcker lösgrus i kurvor betydligt lättare + att det är trevligt att se även i mörker!!

  6. #6
    Till mina hjälmar(SHOEI) finns det flera olika visir att välja på.

    Har provat klart glas som inte funkar för mig, tycker det blir för ljust. "Dark smoke" funkar när det är soligt men inte när det skymmer, och knappt alls när det är mörkt. Nu kör jag "smoke" som funkar utmärkt, dag som natt

    Högkontrast funkar säkrt väldigt bra också men det ser ju inte coolt ut..

  7. #7
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu ska detta spegel vara bara lite mörkt och inte som det mörka. 199 kr är ju inte en förmögenhet så jag ska köpa ett. Restnoterat men ett mejl ska dimpa ner när det finns för leveranas.

  8. #8
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Dubbelvisir är min överaskning, mörkt innanför det klara. Man fäller ner det mörka när det behövs. För att inte snacka om i tunlar,jättebra.
    Jan

  9. #9
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dubbelvisir är min överaskning, mörkt innanför det klara. Man fäller ner det mörka när det behövs. För att inte snacka om i tunlar,jättebra.
    Tycker hjälmen blir för lång i framkant med ett inbyggt solvisir.

  10. #10
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Min nästa hjälm kommer vara en som har ett pinlock-visir. Det visar sig nämligen vara som så att pinlock har ett speciellt visir som heter Protectint som är ett fotokromatiskt visir, vilket betyder att det blir mörkt när det är ljust ute och klart när det är mörkt ute. http://www.pinlock.com/
    Senast redigerat av gunther den 2010-08-25 klockan 09:23.

Liknande ämnen

  1. Nolan N64 visir?
    Av Mojo i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-11, 12:10
  2. Färgade visir
    Av Nilsson i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-05-01, 18:18
  3. Laga repigt visir
    Av MEHall i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-07, 00:40
  4. Klart visir + solglasögon eller mörkt visir?
    Av swedan i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 09:34
  5. Imfritt visir
    Av Jonas i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 17:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •