Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Norge

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tycker du jag ska spendera slantar på en ny ?
    Jaa, det behövs väl kanske för att när man blir äldre så glömmer man ju det senaste, sägs det, tror jag. varför har jag glömt.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Manneman Visa inlägg
    Jag och en kompis är himla sugna på en tur i Norge till sommaren så jag tänkte kolla om det är någon som har en lämplig rutt att rekommendera för ett första besök i vårt grannland, vi bor i blekinge så gärna en rutt söderifrån.
    Hur lång tid har ni tänkt spendera på turen räknat hemifrån? Beroende på det så kan jag lägga upp en lämplig tur åt er. Måste också få veta vad för hojtyper ni kör.

  3. #13
    Medlem Mannemans avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Västra blekinge
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hur lång tid har ni tänkt spendera på turen räknat hemifrån? Beroende på det så kan jag lägga upp en lämplig tur åt er. Måste också få veta vad för hojtyper ni kör.
    Tacksam för alla tips, vi kommer att försöka vara iväg från en vecka till max 10 dagar totalt.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tycker du jag ska spendera slantar på en ny ?
    Njaää? Det blir nog en onödig utgift. Du hittar ju redan alla vägar och navigerar för övrigt efter solen. Nä det vore en vansinnesaffär som det heter i Snåland.
    Ove

  5. #15
    Medlem Seths avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kinne-vedum
    Inlägg
    165
    Norge är riktigt fint att åka i. Jobbade där i somras och då blev det att ta mc.
    Ska Semestra 1v i norge i Stryn på en mc träff. enkelresa 80 mil ser klart fram emot det.
    Smc Medlem

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Seth Visa inlägg
    Norge är riktigt fint att åka i. Jobbade där i somras och då blev det att ta mc.
    Ska Semestra 1v i norge i Stryn på en mc träff. enkelresa 80 mil ser klart fram emot det.
    Grattis. då har du ju de främsta sevärdheterna inom räckhåll. Glöm bara inte att ta färjan mellan Hellesylt och in till Geiranger. Kanske Norges finast färjetur.

  7. #17
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Manneman Visa inlägg
    Jag och en kompis är himla sugna på en tur i Norge till sommaren så jag tänkte kolla om det är någon som har en lämplig rutt att rekommendera för ett första besök i vårt grannland, vi bor i blekinge så gärna en rutt söderifrån.
    Längs Västkusten upp till Bohuslän, Strömstad- Sandefjord(färja) Sen är det bara att välja höger eller vänster i Sandefjord!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Om ni kör offroad eller sporttourighojar kan jag gr er tips på ett fint vägval till Stryn.
    Custtomhojarna får flytta upp fotplattor och avgasrör.

  9. #19
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Manneman Visa inlägg
    Jag och en kompis är himla sugna på en tur i Norge till sommaren så jag tänkte kolla om det är någon som har en lämplig rutt att rekommendera för ett första besök i vårt grannland, vi bor i blekinge så gärna en rutt söderifrån.
    Här har du en rutt http://www.mcforfun.se/sida14.html som var riiiktigt bra. Lite kort, kanske med tanke på din planering, men det går alltid att köra en omväg i Norge... (fråga någon lokal hojägare på en mack, de brukar dela med sig frikostigt med vägtips). En annan tur hittar du här http://www.mcforfun.se/sida11.html (inte riktigt lika detaljerad med vägnummer)
    Senast redigerat av TMax500 den 2011-01-02 klockan 11:37. Anledning: Städade upp texten lite.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    Göteborgsområdet
    Inlägg
    9
    det är bara så otrolitg vackert i Norge så det måste bara ses !!

Liknande ämnen

  1. Norge tripp
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-09-09, 20:12
  2. 125 cc Norge
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 13:47
  3. Norge resa
    Av engström67 i forum Touring
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 09:56
  4. Höstresa Norge.
    Av Olle Å i forum Träffar & Körningar
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-09-03, 08:07
  5. Norge v31
    Av engström67 i forum Träffar & Körningar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 19:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •