Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 40

Ämne: Varselväst!

  1. #21
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …eller att bilister är korkade men det kan man inte skriva för man kör ju själv bil ibland hö hö.
    Jag håller med GeCe, en gul väst syns bra och på långt håll men det kan också innebära en slags falsk trygghet, den att man tror man syns bra och förväntar sig det. Men de flesta kör nog med insidan och förutsätter att trots gul väst så syns de inte. Många bilister tror att det är en moped som kommer körandes, på moppeskolor har alla i alla fall på lektionerna gula västar, om ungdomarna sen använder dem i praktiken verkar inte vara lika många, de flesta kör utan väst sen.
    Dock har jag en gul väst när jag kör min Hva, den har inga bromsljus eller blinkers så där är tydliga handsignaler ett måste och en gul väst hjälper till att pocka på uppmärksamhet.

  2. #22
    Mc-Bosse
    Gäst
    Lite självlysande har jag ju.

    1, varsel i mindre skala
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    … Många bilister tror att det är en moped som kommer körandes, på moppeskolor har alla i alla fall på lektionerna gula västar, om ungdomarna sen använder dem i praktiken verkar inte vara lika många, de flesta kör utan väst sen.
    Skulle vilja påstå att inga yngre mopedister har varselväst. Det är precis som hos större knuttar - coolfaktorn KAN sänkas.
    Dom enstaka moppar man ser med varselväst befolkas av medelåders och äldre.

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skulle vilja påstå att inga yngre mopedister har varselväst. Det är precis som hos större knuttar - coolfaktorn KAN sänkas.
    Dom enstaka moppar man ser med varselväst befolkas av medelåders och äldre.
    Ja faktiskt, så är det nog. Man ser en moppe med varselväst och nog är det allt en äldre då.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Skulle vilja påstå att inga yngre mopedister har varselväst. Det är precis som hos större knuttar - coolfaktorn KAN sänkas.
    Dom enstaka moppar man ser med varselväst befolkas av medelåders och äldre.
    Det mest intressanta är väl att "Coolfaktorn" överhuvudtaget finns! Vad är det för "Coolt" med att köra hoj egentligen? Det gjorde min farfar redan 1920 och ända fram till slutet på 50 talet då han hade råd att köpa en Bubbla. Han ansåg sig inte vara det minsta "cool".
    Att köra mc är ju inte direkt svårt, komplicerat, avancerat eller ens ovanligt. Men som allt annat så har även mc körning utvecklats till en materialsport precis som Golf, Segling, jakt, fiske och till och med löpning. Det är bara att se i det här forumet, som ändå är väldigt sansat jämfört med många andra, vilka diskussioner det blir om allt från tändstift och olja till hjälmar och avgassystem.

    För mig är mc ett trevligt sätt att ta sig fram på vägarna och få se saker. Om det görs med varselväst eller inte påverkar ju inte körupplevelsen direkt. Om folk sen ser mig som Cool eller en tönt är fullständigt ointressant då jag kör för min egen skull och inte som imageförstärkare.
    Sen är ju säkerhet alltid bra då jag inte är beredd att offra livet eller min hälsa för att få köra hoj. OM en varselväst kan få mig att synas lite bättre i vissa situationer så är det en billig trygghetshöjare. Men som nämnts tidigare så är omdöme det viktigaste för att ta sig hem hel efter en mc tur.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Det mest intressanta är väl att "Coolfaktorn" överhuvudtaget finns! Vad är det för "Coolt" med att köra hoj egentligen? Det gjorde min farfar redan 1920 och ända fram till slutet på 50 talet då han hade råd att köpa en Bubbla. Han ansåg sig inte vara det minsta "cool".
    Att köra mc är ju inte direkt svårt, komplicerat, avancerat eller ens ovanligt. Men som allt annat så har även mc körning utvecklats till en materialsport precis som Golf, Segling, jakt, fiske och till och med löpning. Det är bara att se i det här forumet, som ändå är väldigt sansat jämfört med många andra, vilka diskussioner det blir om allt från tändstift och olja till hjälmar och avgassystem.

    För mig är mc ett trevligt sätt att ta sig fram på vägarna och få se saker. Om det görs med varselväst eller inte påverkar ju inte körupplevelsen direkt. Om folk sen ser mig som Cool eller en tönt är fullständigt ointressant då jag kör för min egen skull och inte som imageförstärkare.
    Sen är ju säkerhet alltid bra då jag inte är beredd att offra livet eller min hälsa för att få köra hoj. OM en varselväst kan få mig att synas lite bättre i vissa situationer så är det en billig trygghetshöjare. Men som nämnts tidigare så är omdöme det viktigaste för att ta sig hem hel efter en mc tur.

    Kan inte låta bli att kommentera ditt inlägg Robbe tycker den är så djäkla bra rakt igenom och bra, kunde inte sagt det bättre. "Vad är det för coolt egentligen att köra hoj" t..ex, skitbra.
    Tack, du tar udden av en massa skitsnack med den ena poängen efter den andra! Din farfar var nog en klok man!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #27
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Jag mår cool när jag kör hoj. Tänker inte så mycket. Trivs med vad jag gör. Vägen omgivningen fyller min uppmärksamhet. Krokig asfalt är det jag å hojen å vägen "coolt". Föresten va fanken är coolt för något.
    Jan

  8. #28
    Medlem MetalTrolls avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Ödemarken ca 2 mil norr om Karlskrona
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ledsen om mitt inlägg retar upp några nu men nej, jag förutsätter att jag inte syns alls och kör därefter.
    För att citera min far: Som motorcyklist måste man ta för givet att folk kör som idioter.

    Skrattade gott när jag läste ditt inlägg! ;D
    Framtiden var bättre förr.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Föresten va fanken är coolt för något.
    Att vara cooool är att vara j--ligt märkvärdig men ändå inte. Helst ska man ha ansiktet nollställt på gränsen till hjärndöd för då är man dessutom ball.
    Ove

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Kan inte låta bli att kommentera ditt inlägg Robbe tycker den är så djäkla bra rakt igenom och bra, kunde inte sagt det bättre. "Vad är det för coolt egentligen att köra hoj" t..ex, skitbra.
    Tack, du tar udden av en massa skitsnack med den ena poängen efter den andra! Din farfar var nog en klok man!
    Tackar. Man låter väl som en riktig tråkmåns men det bjuder jag på då syftet är att avdramatisera detta med mc körning.
    Så alla ni som vill köra mc, ta kortet, köp en mc och utrustning anpassad efter plånboken och åk iväg å njut. Känner ni er säkrare med en varselväst köp en sån också.

Liknande ämnen

  1. Varför osynlig?? (Varselväst)
    Av Olle Å i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •