Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Varselväst!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Varselväst!

    När jag tankade sist fick jag köa och i kön var det ett par som kommenterade min väst med orden:

    Vad bra det är med västarna som ni börjat använda ni syns mycket bättre med dem. Javisst gör man svarade jag och roligt att ni säger det för jag märker ju själv att man nu blir lättare observerad. Började med det för ett par år sedan och märket direkt att det gjorde skillnad.

    Sånt värmer och visar att man gjort något rätt!

    Hur är det med varselväst här på hojen använder ni väst i någon större utsträckning?
    Senast redigerat av GeCe den 2010-08-22 klockan 07:01.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ledsen om mitt inlägg retar upp några nu men nej, jag förutsätter att jag inte syns alls och kör därefter.

  3. #3
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Vi kjöpa nya Rukkajackor i våras, och dom er gula och svarta, dom syns jättebra i trafiken så da slipper man at tenka på, ta på väst.
    Senast redigerat av simen den 2010-08-22 klockan 08:13.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ledsen om mitt inlägg retar upp några nu men nej, jag förutsätter att jag inte syns alls och kör därefter.
    Nej du, mig retar du inte fastän jag använder antingen väst eller illgul jacka när jag är utanför 50-skylten. Förutsätter ändå att jag inte syns och gör som du - litar inte på någon. Blindstyren finns i alla kategorier från fotgängare till tyngsta lastbilen.

    En fördel att synas som jag upptackt är att den jag möter verkar kunna planera mötet långt tidigare än annars. Då slipper jag se bakom ratten/styret hos de mötande.

  5. #5
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Pendlar till och från jobbet och har numera västen permanent hängd på jackan (på så vis slipper den bli ett extra moment).

  6. #6
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Inför nästa säsong tänkte jag investera i denna: http://www.handelsboden.com/ProductP...=2002-F_43.jpg
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  7. #7
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ledsen om mitt inlägg retar upp några nu men nej, jag förutsätter att jag inte syns alls och kör därefter.
    Jag håller med dig,kör utan väst och kommer att fortsätta med det.Men det man kan göra är ju att se till att ha bra lyse på hojen,finns ju dom som inte ens andvänder det???

  8. #8
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Jag går på Ninas och Engströms linje. Mobilpratande bilister är en stor riskfaktor hur jag än klär mig och så mycket av min klädsel syns förmodligen inte framifrån heller.
    Bra ljus har jag.

  9. #9
    Medlem Mr.Peters avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    378
    Ingen karamellväst här heller,bara lyse det får räcka!

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har en gul jacka som jag använder ganska ofta, framför allt i dåligt väder. Har en ganska stor, ljus frontyta på hojen och ofta en ljus hjälm så det får räcka med det. Brukar inte sätta på mig väst annat än om jag leder någon typ av grupp och inte har min gula jacka.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Varför osynlig?? (Varselväst)
    Av Olle Å i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •