Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 97

Ämne: Ghostrider

  1. #21
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Lightbulb

    Detta är ju sanslöst....

    Vi gör såhär:

    GhostHunter är en f.d. prickskytt.

    GhostHunter tar sin modifierade älgstudsare, drar på sig sin baklava och sätter sig på Stureplan. Sedan så börjar han prickskjuta folks vardagsrumslampor, 30 st på 10 sek, och träffar en lampa på 400 m håll. Han uppvisar en imponerande skjutskicklighet. Ja, han är så skicklig att han undviker att skada andra med sina rickoschetter som far runt i en naturligtvis förutsedd riktning. Några människor runtomkring kastar sig åt sidan för att inte bli träffade. Andra står kvar och fattar inte vad det är som händer.

    Hans polare som står som en runkande apflock runt honom filmar med sina mobiler och lägger ut det på youtube, förståss!

    Idag så pysslar inte GhostHunter med sådant längre. Han säljer ammunition och handladdar.

    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #22
    DearHunter:

    En klockren liknelse vad gäller Ghostriders respekt för andra människors liv och hälsa!

  3. #23
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Detta är ju sanslöst....

    Vi gör såhär:

    GhostHunter är en f.d. prickskytt.

    GhostHunter tar sin modifierade älgstudsare, drar på sig sin baklava och sätter sig på Stureplan. Sedan så börjar han prickskjuta folks vardagsrumslampor, 30 st på 10 sek, och träffar en lampa på 400 m håll. Han uppvisar en imponerande skjutskicklighet. Ja, han är så skicklig att han undviker att skada andra med sina rickoschetter som far runt i en naturligtvis förutsedd riktning. Några människor runtomkring kastar sig åt sidan för att inte bli träffade. Andra står kvar och fattar inte vad det är som händer.

    Hans polare som står som en runkande apflock runt honom filmar med sina mobiler och lägger ut det på youtube, förståss!

    Idag så pysslar inte GhostHunter med sådant längre. Han säljer ammunition och handladdar.

    En av de stora skillnaderna som gör att din liknelse faller pladask är att GR inte försöker pricka/köra på trafikmärken, lyktstolpar, barnvagnar eller något annat utan han försöker undvika allt och komma fram så fort det går. Och han lyckades och det är en bedrift som kan uppskattas i all dess vansinnighet.

  4. #24
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Suck. läs det jag skriver!
    Han är en FD roadracing förare! Sen hälsorisken beror på banolyckor, personen kör knappt hoj överhuvudtaget längre, detta är ett resultat av banåkningsolyckor men personen håller sig idag enbart på banor så vitt jag vet! Seriöst, jag lägger ner denna diskution! Oavsett om ditt jobb kräver ditt och datt enligt alla paragrafer hit o dit, snacka om att leva efter jobbet! Jag kan lugnt stå för att jag tycker det är oansvarligt men samtidigt förstår jag kicksökandet. Jobbet är ett jobb jag förstår inte varför man ens diskuterar saker och ting när man konstant ser allt svart eller vitt och hela tiden ska vara så "präktigt korrekt" (ursäkta ordvalet, hitta inget annat) Orkar inte med sånna personer eller diskutioner! Jag drar mig ur gemensamma diskutioner!
    Nu får du ju ta och ge dig.

    Har aldrig yppat något om mitt jobb i denna diskussion och dessutom har mitt jobb inte ett dyft med diskussionen kring Ghostrider att göra, så jag förstår ärligt talat inte varför du blir så upprörd.

    Jag håller fullständigt med Scorpio och DearHunter's jämförelse var klockren.

    Du Hagis, har som du själv sa kört på liknande sätt och kan förstå att killen finner en kick i detta. Jag har å andra sidan inte kört på liknande sätt och kan inte förstå, eftersom jag själv aldrig har upplevt känslan. Simple as that.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    En av de stora skillnaderna som gör att din liknelse faller pladask är att GR inte försöker pricka/köra på trafikmärken, lyktstolpar, barnvagnar eller något annat utan han försöker undvika allt och komma fram så fort det går. Och han lyckades och det är en bedrift som kan uppskattas i all dess vansinnighet.
    Vet vi egentligen det. Jag är ganska övertygad om att han misslyckats många gånger men inte värre än att han klarat sig. Vi lär inte få se misstagen på film i alla fall.
    Om nu Ghost Rider är en så hyvens kille så att han försöker att undvika att köra på trafikmärken och barnvagnar så vore det ju betydligt bättre att han höll sig till en hastighet som är någorlunda vettig och respekterade rödljus vid övergångsställen. Men så mycket hänsyn vill han inte ta.

    Liknelsen är ju klockren då Gr:s lek för eget intresse sker på platser där andra människor också vistas. Sen spelar det ingen roll hur skicklig han är för den där oförutsedda lilla detaljen som orsakar katastrof dyker alltid upp förr eller senare. GR verkar dock ha insett att han klarat sig alltför länge och att turen förr eller senare viker och därför lagt av. Synd bara att han inspirerat andra människor som saknar hans förmåga att köra mc.

  6. #26
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Burr
    Hoppas inte denna tråd blir som en sån där infekterad diskussion om vilken motorolja som är bäst eller om dyra eller billiga hjälmar är bäst. Det leder bara till osämja.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Burr
    Hoppas inte denna tråd blir som en sån där infekterad diskussion om vilken motorolja som är bäst eller om dyra eller billiga hjälmar är bäst. Det leder bara till osämja.
    Så länge man undviker personliga påhopp om t.ex andras yrkesval så tror jag att tråden kan vara ganska intressant. Men som i allt annat så är vissa mot och andra för och det är det bara att respektera. Tänk vad trist om alla tyckte likadant

  8. #28
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Livgardisten Visa inlägg
    Jag har å andra sidan inte kört på liknande sätt och kan inte förstå, eftersom jag själv aldrig har upplevt känslan. Simple as that.
    Jag kan förstå kicken trots att jag under min dryga året gamla mc-karriär bara varit uppe i 160 km/ tim och vänt med min hoj. Alla fattar väl att fart ger en kick oavsett om man själv varit med om det eller inte? Dragit på med sin bil har säkert de flesta gjort någon gång under sin körkortstid. Samma känsla av kontroll i hög fart gäller där. Ibland undrar jag om jag är på ett mc-forum eller på ett forum för Fiat 127 årsmodellerna 68 - 72. Vi kör väl mc och har kraftresurserna till vårt förfogande via högerhanden? Sporthoj.com är ju bara för mycket av fart, fart, fart och åter fart men detta är ju trots allt ett mc-forum.

    Denna tråden andas i hög grad präktighet. Allt som är mot lagen ska fullständigt förkastas med alla medel. Det ska inte finnas någon möjlighet till att köra som en idiot på en mc om man vill för vi bor ju i präktiga Sverige där jantelagen lever och frodas i hög grad.

  9. #29
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    En av de stora skillnaderna som gör att din liknelse faller pladask är att GR inte försöker pricka/köra på trafikmärken, lyktstolpar, barnvagnar eller något annat utan han försöker undvika allt och komma fram så fort det går. Och han lyckades och det är en bedrift som kan uppskattas i all dess vansinnighet.
    Du, GhostBusDriver...!

    ...den faller inte pladask. Syftet är samma!
    GhostHunter prickar inte människor han/hon heller förövrigt. En enorm skicklighet och bedrift som uppskattas av tex sådana som filmar när folk misshandlas oprovocerat på öppen gata och som väntar på att GH/GR ska misslyckas så att de ska få filma något mastigt och blodigt........
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  10. #30
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Jag kan förstå kicken trots att jag under min dryga året gamla mc-karriär bara varit uppe i 160 km/ tim och vänt med min hoj. Alla fattar väl att fart ger en kick oavsett om man själv varit med om det eller inte? Dragit på med sin bil har säkert de flesta gjort någon gång under sin körkortstid. Samma känsla av kontroll i hög fart gäller där. Ibland undrar jag om jag är på ett mc-forum eller på ett forum för Fiat 127 årsmodellerna 68 - 72. Vi kör väl mc och har kraftresurserna till vårt förfogande via högerhanden? Sporthoj.com är ju bara för mycket av fart, fart, fart och åter fart men detta är ju trots allt ett mc-forum.
    Så länge man inte upplevt något så vet man ju inte vilken känsla man personligen får, om man uppskattar det eller inte. Alla är vi olika.

    Jag kan t.ex säga till dig att dykning måste du bara prova för det är världens härligaste upplevelse, istället kanske du får alldeles för hög känsla av instängdhet som en del faktiskt får.

    Jag är en mer försiktig person som inte uppskattar höga farter, jag åker inte ens virvellvind eller berg-och-dalbana på tivoli!

    Vi ska inte bli osams för att människor har olika åsikter om ditten och datten.
    Senast redigerat av Motormannen den 2010-08-20 klockan 12:28.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

Liknande ämnen

  1. Ghostrider...
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 09:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •