Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 91 till 97 av 97

Ämne: Ghostrider

  1. #91
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jodåskicklighet är att hålla koll på amatörer i trafiken. Läsa trafiken bör man,annars skulle man ju köra ihjäl folk varje dag
    Ja vad säger man? Jag var väl en sorts yrkestrafikant under några decennier, mest i personbil och ett alltför fullt program både i arbetet och under den så kallade fritiden. Detta innebar att tid skulle liksom alltid köras in. "Skicklig" med bilarna kan jag nog säga att jag var och "läsa trafiken" kan man göra i viss mån. Men tur ska man ha och det har jag haft massor av. Det har bara varit en mindre smäll när jag hamnade mitt i en seriekrock annars har både fru Fortuna och Skyddsängeln varit på min sida, Långt mer än jag förtjänat.

    När jag sent omsider kom fram till att det där med att min "skicklighet" mest var tur lugnade jag ner tempot åtskilligt och upptäcker att jag bara haft bråttom i onödan.
    Ove

  2. #92
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ja vad säger man? Jag var väl en sorts yrkestrafikant under några decennier, mest i personbil och ett alltför fullt program både i arbetet och under den så kallade fritiden. Detta innebar att tid skulle liksom alltid köras in. "Skicklig" med bilarna kan jag nog säga att jag var och "läsa trafiken" kan man göra i viss mån. Men tur ska man ha och det har jag haft massor av. Det har bara varit en mindre smäll när jag hamnade mitt i en seriekrock annars har både fru Fortuna och Skyddsängeln varit på min sida, Långt mer än jag förtjänat.

    När jag sent omsider kom fram till att det där med att min "skicklighet" mest var tur lugnade jag ner tempot åtskilligt och upptäcker att jag bara haft bråttom i onödan.
    Jag och min stora näbb det är inte lätt,har jag tur så kommer jag till jobbet imorgon,har jag otur så kör jag väl av vägen eller så kommer det ett träd springande på mig

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag och min stora näbb det är inte lätt,har jag tur så kommer jag till jobbet imorgon,har jag otur så kör jag väl av vägen eller så kommer det ett träd springande på mig
    Ove

  4. #94
    Det som egentligen är ganska intressant är att ingen människa född av kvinna, eller provrör, är skapad att färdas i hastigheter på mer än ca 25 km/h. Våran reaktionsförmåga kan vara ämnade till högre hastigheter men tiden från tanke till dess muskler och nervbanor gjort sitt är för lång. Då kommer logik och förmåga att förutse händelseförlopp in vilket är bra om dessa ev omständigheter finns i våran databas av erfarenheter.
    Det som dock ställer till problem är då något väldigt oväntat händer. För en nybliven körkortsinnehavare kan det vara att en älg springer ut på vägen och för en erfaren yrkeschaufför att ett ufo landar framför bilen på motorvägen...

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Att trafiken löper så bra som den gör, är nästan ett fenomen. Alltihop beror ju på att vi kan fatta beslut i rättan tid.. Då kommer vi till att övning ger färdighet. Alla nybörjare i trafiken räddas nog många gånger av att det finns personer med mer erfarenhet som klarar upp situationen.
    Jag är säker på att våra yrkesförare många gånger har på något sätt fått vara räddande änglar för hetsporrarna.
    Min hustru, nyss hemkommen från Rom och taxifärder där, blev väl lite omskakad av taxichaffisarnas framfart. Där gällde det verkligen att vara vaken och kunna läsa trafiken. Jag menar då, att om man far fram som en skållad råtta mellan filerna i tät trafik, så kan det ju hända att en nybörjare kanske fattar fel beslut och katastrofen är ett faktum.
    Det finns absolut inget försvar att fara fram på detta vis.
    Det är ju så otroligt mycket som kan störa en förare som gör att koncentrationen focuseras på något annat.

  6. #96
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Det som egentligen är ganska intressant är att ingen människa född av kvinna, eller provrör, är skapad att färdas i hastigheter på mer än ca 25 km/h. Våran reaktionsförmåga kan vara ämnade till högre hastigheter men tiden från tanke till dess muskler och nervbanor gjort sitt är för lång. Då kommer logik och förmåga att förutse händelseförlopp in vilket är bra om dessa ev omständigheter finns i våran databas av erfarenheter.
    Det som dock ställer till problem är då något väldigt oväntat händer. För en nybliven körkortsinnehavare kan det vara att en älg springer ut på vägen och för en erfaren yrkeschaufför att ett ufo landar framför bilen på motorvägen...
    Hmmm, kolla Bolten, 0-100 på 9,7 sek.
    Jan

  7. #97
    Än är inte den sista idioten född, tyvärr.

    Tragiskt att unga killar ser upp till denna idiot som riskerar oskyldiga människors liv. Om idioten vill köra ihjäl sig så kan han göra det, jag skulle inte hjälpa honom om jag skulle bevittna en olycka där han är inblandad. Jag skulle hjälpa alla andra men inte honom.

    Är han skicklig? Inte alls, utan det handlar om tur... och den kommer förr eller senare att ta slut. Räcker med att någon inte ser honom i backspegeln och svänger ut. *SMACK*... så blir han köttfärs.

Liknande ämnen

  1. Ghostrider...
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 09:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •