Sidan 1 av 10 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 97

Ämne: Ghostrider

  1. #1
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335

    Ghostrider

    Har sett film stockolm - Uppsala. Impad? inte ett f-bannat dugg!! Håller fullständigt med Nina i en annan tråd om däck, på detta forum. Här har vi en kille som helt respektlöst leker (lekt?) med andra trafikanters liv o säkerhet för sitt höga nöjes skull. Han är säkert extremt skicklig, men vi andra medelmåttor. Hur F-n vet han hur vi kommer att reagera i situationer när vi blir skrämda??
    Andra medelmåttor med ekó i hjälmen triggas till att överskatta sin förmåga "kan han så kan jag"
    Trodde att Nina Skulle få lite respons på sin vägran att ge honom ekonomiskt bidrag och inte bara lite mesigt trams från tuffa grabbar som annars retar sig på flugskit i andra trådar som genererar sidovis.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  2. #2
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Han är ökänd. Även utomlands om jag förstått det rätt.

    Ingen tvekan om att han är en total livsfara för allt och alla i trafiken.

    Vad jag önskar honom och har önskat honom sedan jag såg honom vill jag inte beskriva på detta forum.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Har sett film stockolm - Uppsala. Impad? inte ett f-bannat dugg!! Håller fullständigt med Nina i en annan tråd om däck, på detta forum. Här har vi en kille som helt respektlöst leker (lekt?) med andra trafikanters liv o säkerhet för sitt höga nöjes skull. Han är säkert extremt skicklig, men vi andra medelmåttor. Hur F-n vet han hur vi kommer att reagera i situationer när vi blir skrämda??
    Andra medelmåttor med ekó i hjälmen triggas till att överskatta sin förmåga "kan han så kan jag"
    Trodde att Nina Skulle få lite respons på sin vägran att ge honom ekonomiskt bidrag och inte bara lite mesigt trams från tuffa grabbar som annars retar sig på flugskit i andra trådar som genererar sidovis.
    Tror inte jag är så tuff och retar mig på flugskit men tycker inte man behöver bojkotta honom i det han gör bra. Motorcykel åkning borde han avhålla sig ifrån för där saknar han, som många andra, vett och impar väl knappast på någon vettig människa. Jag tror inte ens han kan köra särskilt bra för då ställde han nog upp på banorna istället, men han inser väl att där finns det inga poäng för honom att hämta för att alla andra kan köra bättre.

    Kanske jag är naiv, men jag tror på att om killen kan vara bra på något annat och kanske t.o.m. kanske bäst så kan han visa sina kvaliteer där. Det gäller inte bara honom utan många som inte funnit en plats där dom duger och får uppskattning. Alltså bättre att anlita honom i däcksfrågor, som han tydligen kan, än att ta ifrån honom den biten. Sen är det OK om han tjänar pengar på jobbet. Vad skulle han göra annars? Råna banker?

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Kanske jag är naiv, men jag tror på att om killen kan vara bra på något annat och kanske t.o.m. kanske bäst så kan han visa sina kvaliteer där. Det gäller inte bara honom utan många som inte funnit en plats där dom duger och får uppskattning. Alltså bättre att anlita honom i däcksfrågor, som han tydligen kan, än att ta ifrån honom den biten. Sen är det OK om han tjänar pengar på jobbet. Vad skulle han göra annars? Råna banker?
    Delar din uppfattning. Har inga problem med att anlita honom eller hans firma för deras yrkesskicklighet. Däremot skulle jag aldrig köpa någon av hans filmer eftersom det är långt bortom allt förnuft det han gjort där. Kan väl förstå om andra gör en annan värdering, men så ser jag det.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Hagiss avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Arlanda
    Inlägg
    102
    Jag säger det på en gång, jag försvarar inte hans körsätt på något vis!

    Däremot så måste jag nog ändå säga som så att man ska inte gapa för mycket utan fakta! Han är en fd roadracing förare, han kör fortfarande bankörning men tävlar inte mot annat än klockan! Och han slutade pga hälsorisken både på och utanför banan! Mycket i filmerna är inte ens han som kör eller utför grejerna! Hur jag vet detta? Jag vet vem han är, har träffat honom några gånger i affärer samt att jag känner personerna som filmar hans "äventyr" väldigt väl!

    Som jag nämnt tidigare så kan inte jag kommentera den typen av körning, jag har själv kört på liknande sätt men poängterar också den biten att jag sen ett tag tillbaka inte kör så längre! Det är en kick det kan jag inte förneka men å andra sidan är det med dagens synsätt inte värt risken för någon att jag framför en hoj på det sättet! Därför kan jag inte kassta sten i dessa diskutioner! Men till ämnet, personen som diskuteras har nog många av er träffat och tyckt/tycker är en trevlig person! Dom flesta vet bara inte om det Det han gör för hojvärlden idag är det få som gör, detta gör inte körningarna okej så förstå mig rätt! Dr Jakyl and Mr Hide
    RIDERS STOCKHOLM

  6. #6
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det är dumt och respeklöst i allra högsta grad att köra Stockhoim - Uppsala på 16 min med snitthastighet på 250 km/ tim tror jag att det var. Men ändå kan jag inte låta bli att beundra att han genomförde det utan att skada andra eller sig själv. Trots vansinnesfarter så visste han vad han gjorde. Han har ju för alltid satt andra på plats. Han är snabbast. Punkt slut!

    Dr Jekyll å ena sidan och Mr Hyde på den andra.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Det är dumt och respeklöst i allra högsta grad att köra Stockhoim - Uppsala på 16 min med snitthastighet på 250 km/ tim tror jag att det var. Men ändå kan jag inte låta bli att beundra att han genomförde det utan att skada andra eller sig själv. Trots vansinnesfarter så visste han vad han gjorde. Han har ju för alltid satt andra på plats. Han är snabbast. Punkt slut! Dr Jekyll å ena sidan och Mr Hyde på den andra.
    Vill nog säga emot här! Köra skitfort på motorväg kräver just ingen skicklighet bara en massa hästkraft. Sen om man inte fattar sin egen dödlighet och har en massa tur så går det. Talar i viss mån av egen erfarenhet.

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vill nog säga emot här! Köra skitfort på motorväg kräver just ingen skicklighet bara en massa hästkraft. Sen om man inte fattar sin egen dödlighet och har en massa tur så går det. Talar i viss mån av egen erfarenhet.
    Nu ska vi inte minimera hans insats trots att det är dumt att från början komma på tanken. Vem som helst skulle överhuvudtaget inte våga att köra som han gjorde. Köra rakt fram på en motorväg är inga problem i vilken fart det än må vara men att hålla koll på andra fordon och göra egna filer både till vänster, höger och i mitten kräver nerver i vansinniga farter. Dessutom med klockan som piska!

    Det är detta att han klarar av det som jag beundrar samtidigt som det är vansinnigt. Jo det går att ha två tolkningar.

  9. #9
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Hälsorisk på banan? Är det inte en större hälsorisk ute i trafiken och för att inte tala om en hälsorisk för oskyldiga trafikanter?

    Nä, om man nu är så ''duktig'' eller har ett sånt flyt så tycker jag streetraceförare av både motorcykel och bil borde satsa på att bli professionella för där finns det ju ganska stora pengar att hämta?

    De får köra som de vill för mig men de får också ta konsekvenserna om det händer något, förr eller senare händer det och då får man skylla sig själv.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vill nog säga emot här! Köra skitfort på motorväg kräver just ingen skicklighet bara en massa hästkraft. Sen om man inte fattar sin egen dödlighet och har en massa tur så går det. Talar i viss mån av egen erfarenhet.
    Den körningen är långt ifrån den enda....Får nog säga att han har en förmåga att köra motorcykel som går utanpå de flestas, tråkigt bara att den kommit till uttryck på det vis den den gjort.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Ghostrider...
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 09:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •