Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Min kost

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Instämmer med Bosse, suveränt jobb!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag har för mig att light produkter med sötningsmedel som aspatarm, lurar kroppen på det väntade sockret. När inte sockret kommer så ökar suget. Där med skulle det vara bättre att dricka en läsk med socker i stället för flera med sötningsmedel.
    Låter troligt med tanke på hur jag reagerar, alltså inte bra om man vill minska i vikt!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    135 kg?! Imponerande bedrift, stort grattis till dig Fistkiller!
    Som du skriver, man behöver vara envis och målmedveten. Jag kände mig konstant hungrig i början, gick och kikade på klockan om det snart är dags att få äta lite, magen kurrade i stort sett direkt efter jag ätit. Men detta vände, jag envisades att äta mina mindre mängder mat fast oftare och vid fasta tider hela tiden att det numera går på rutin. När magen kurrar ser jag på klockan att det gått runt 2,5-3 timmar sen jag åt sist och dags för nytt mellanmål eller dags för mat.

    Så här ser mina ätartider ut:

    06:30: Frukost (gröt m linfrön, ägg, mandlar, juice, te, 1 liter vätska eller lättyoghurt med müsli + smörgås (1 mjuk + 1 hård), 1 ostskiva, 1 ägg, juice, te, 1 liter vätska)
    09:30 Fika med mellis (frukt eller 1 smörgås)
    12:00 Lunch, minst 50% grönt på tallriken
    14:30–15:00: Fika med mellis (frukt eller 1 smörgås, om jag åt smörgås på förmiddagen blir det frukt här och vice versa)
    17:30-18:00: Middag, minst 50% grönt på tallriken igen
    20:00: Kvällssmörgås, 1 glas juice t ex, eller en kopp te.

    Jag dricker också minst 2 liter vätska per dag, när det var som varmast i somras la jag ner 1/2 tsk salt i 1 liter vatten så jag inte vattnade ur mig för jag drack mer då. Jag vet om att man kan vattna ur sig själv om man dricker mer vätska än vanligt och inte tillför lite salt. Det kan ge kramper när man badar i sjön t ex så jag la ner lite salt för att motverka ev urvattning av organen.

  4. #24
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Testar att skriva för plötsligt har jag inga rättigheter att skapa nya trådar i bloggen? peeeewaaaaa!!!

  5. #25
    Medlem fistkillers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    skåne
    Inlägg
    70
    Tack Bosse

  6. #26
    Medlem fistkillers avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    skåne
    Inlägg
    70
    Tack Nina,precis som jag äter var 3 timme,så kroppen får jobba hela tiden så man inte väntar för länge med att äta, det är väldigt viktigt, Jag har i princip ätit efter GI metoden till 70% kan ju va ett bra tips till dom som funderar på att gå ner i vikt.Sen måste man unna sig något gott ibland med, synda lite är helt okej men inte för ofta bara,bara man rör på sig så är det ingen fara.Mvh fistkiller

  7. #27
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Tips om yoghurt

    Köper du yoghurt med frukt i? Då vill jag tipsa om ett sätt att äta yoghurt med färre kalorier i.

    Valio Yoghurt med 0,5% fetthalt, med jordgubbar i innehåller per portion 120 kcal. Om du istället tar Mild lättyoghurt, också 0,5% fetthalt och slänger ner lite sylt och blandar om får varje portion betydligt färre kalorier! Mild lättyoghurt innehåller per portion 40 kcal, en sked sylt ökar på mängden kalorier lite men du kommer inte upp i 120 kcal. Så, ta Mild lättyoghurt och lägg ner lite sylt så får du fruktyoghurt med färre kalorier. =)

    Det gäller att hitta likvärdiga maträtter med mindre fel sorts energi i.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •